نرخ مالیات بر خانه های لوکس و خودروهای لوکس ثابت شد

[ad_1]

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 نرخ مالیات بر خانه ها و خودروهای لوکس را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع در نشست خبری امروز خود آخرین مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 را تشریح کرد.

وی گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در سال 1401 ارزش کل انواع خودرو و وانت دو کابین با شماره انضباطی فردی برای مالکان اعم از اشخاص حقیقی یعنی خانواده و فرزندان زیر 18 سال تعیین شد. سن.”

زارع افزود: خودرو تا یک میلیارد تومان مشمول مالیات نمی شود. مالیات خودرو تا سقف یک میلیارد و 500 میلیون تومان مشمول مالیات یک درصدی نسبت به مازاد یک میلیارد تومانی، مالیات 2 درصدی تا سقف 3 میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد و 500 میلیون تومانی است. شامل 3 درصد مالیات بر مازاد 4 میلیارد و 500 میلیون تومانی نسبت به مازاد 3 میلیارد تومانی و 4 درصد مالیات بر مازاد 4 میلیارد و 500 میلیون تومانی است.

وی درباره مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت گفت: واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت تا سقف 10 میلیارد تومان از مالیات معاف هستند. برای مازاد 10 تا 15 میلیارد تومانی به ازای هر هزار یک مالیات و برای مازاد 15 تا 25 میلیارد تومانی به ازای هر هزار دو مالیات باید پرداخت کنند.

زارع گفت: از واحدهای مسکونی و باغ ویلایی گران قیمت 25 میلیارد تومان تا 40 میلیارد تومان، سه در هزار و 40 میلیارد تومان تا 60 میلیارد تومان، 4 در هزار و نسبت به 60 میلیارد تومان و بیشتر، 5 در هزار خواهد بود. مشمول مالیات. .

وی گفت: وام های بانکی و مالیاتی مربوط به پروژه های برق آبی و مطالبات پیمانکاران و مشاوران پروژه از دولت به مطالبات وزارت نیرو و نیرو با توجه به تفاوت قیمت تکلیفی و قیمت برق یکجا. – افزایش هزینه 10 میلیارد تومان تسویه می شود و تمیز می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 گفت: دولت مجاز به تامین مالی شبکه ریلی و احداث خطوط ریلی لازم و تکمیل پروژه های نیمه تمام اعم از عمومی، برقی، قطار سریع السیر و قطار شهری و راه آهن و جاده خواهد بود. بخش ساخت و ساز.” ترجیح مناطق محروم و روستایی و بهسازی اماکن تصادفات جاده ای، واردات خودروهای سواری توسط بخش خصوصی با نظارت بانک مرکزی (خود یا غیر) به ارز غیر صادراتی طبیعی است. یا اشخاص حقوقی در سال 1401 با 50000 دستگاه خودروی سواری و 10000 دستگاه سنگین معدنی و راهسازی به نرخ مصوب هیئت وزیران.

زارع افزود: بر اساس تصمیم کمیسیون مشترک توسعه اشتغال زندانیان با همکاری بخش عمومی غیردولتی، درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری بخش عمومی غیردولتی در توسعه زندان‌ها با نرخ صفر از زندان‌ها مشمول مالیات می‌شود. در حدود 88 هزار میلیارد تومان بودجه دولت باشد.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق مصوب کرده است که شهرداری های بالای 500 هزار نفر برای هر پروانه ساختمانی اعم از مسکونی، صنعتی و تجاری دو درصد عوارض شهرداری را از متقاضیان پروانه اخذ و در اختیار نیروی انتظامی قرار دهند. درآمد عمومی بدهند. کلیه رده های بسیج، پایگاه مقاومت و سالن های ورزشی و تفریحی، پاسگاه ها و کلانتری ها و موزه های حراست مقدس از حق انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز مستثنی شدند.

زارع افزود: تمامی واحدهای آموزشی (مدارس دولتی) در سطح استفاده از آب، فاضلاب، برق و گاز توسط وزارت آموزش و پرورش از پرداخت معاف شدند. همچنین نرخ 4 درصدی گمرکی برای اقلام اساسی مانند دارو، تجهیزات پزشکی و ملزومات که در بودجه 1401 4 درصد بود به یک درصد کاهش یافت زیرا منبع نرخ نهاده های ما 23 هزار تومان است. .

وی در ادامه گفت: شرکت‌های آب منطقه‌ای خوزستان و شرکت‌های آب و برق خوزستان موظف شدند از منابع داخلی و اعتبارات متوازن خود جدا شده و هزینه خرید و نصب کنتورهای حجمی و چاه‌های هوشمند را در قالب وجوه مدیریت‌شده تغذیه مصنوعی تامین کنند. شرکت های آب کشاورزی اقدام کنند. اصل و مبلغ تسهیلات پرداختی بدون بهره و به صورت اقساطی می باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 تاکید کرد: این تلفیق ها مصوبه کمیسیون است و ابتدا باید به تصویب عمومی برسد و در صورت تایید شورای نگهبان اجرایی شود.

زارع در پاسخ به سوالی مبنی بر خبر جلسه مشترک رئیس مجلس و معاون اول رئیس جمهور درباره ارز ترجیحی گفت: هیچ دیداری بین رئیس مجلس و دولت صورت نگرفته است. کمیته ای بین مجلس و دولت برای تعیین نرخ ارز ترجیحی و بررسی موضوع حذف ارز ترجیحی تشکیل می شود.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما