میرکاظمی: سال آینده یارانه بین 90 تا 120 هزار تومان خواهد بود

[ad_1]

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی مبنی بر حذف 4200 ارز گفت: با حذف 4200 تومان، میانگین پرداخت یارانه بین 90 تا 120 هزار تومان خواهد بود و بر اساس آن تعیین می شود. مسئله.” بررسی وضعیت دهک ها در جلسه کارشناسی.

به گزارش تسنیم، میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که دولت متعهد به اجرای قانون برای مهار تورم، حذف ارز 4200 تومانی اوایل سال آینده و همزمان در ماه مبارک رمضان است. زمانی که تقاضای غذا به طور طبیعی با تورم مورد انتظار افزایش می‌یابد، و امسال، اواخر امسال، نتوانستیم از ارز ترجیحی استفاده کنیم. دولت قبل اجازه تاخیر داده بود. خشکسالی امروز نیاز به واردات را افزایش داده است.

وی افزود: در زمان روی کار آمدن دولت 30 تا 70 درصد موجودی کالاهای اساسی زیر حد قابل قبول بود، بنابراین لازم بود این کار انجام شود. در قانون مقرر شده است که دولت نباید بیش از 8 میلیارد دلار در 4200 چالان اختصاص دهد. نیاز به گندم و افزایش قیمت جهانی مواد غذایی در بودجه لحاظ نشده است. اگر بخواهیم همین هشت میلیارد را اجرا کنیم به 18 میلیارد دلار می رسیم. دولت باید این موضوع را بررسی می کرد و مازاد ارز مورد نیاز مجلس را حل می کرد.

میرکاظمی افزود: در این زمینه نظرات مختلفی وجود دارد و این بحث مربوط به امسال است. این سوال سال آینده روشن تر خواهد شد. امسال دولت از نیمه دوم سال مجوزهایی برای تامین سهام سیاستی دریافت کرد و امروز نیز توزیع ارز اولویت دار ادامه دارد. ادامه این روند در سال آینده امکان پذیر نیست. مجلس بر این است که یارانه باید برای تامین هزینه ها استفاده شود. ارز ترجیحی عدم تعادل در اقتصاد است و بنابراین منجر به تحولات اقتصادی می شود.

وی گفت: در صورت تداوم سیاست های پولی اولویت دار به دلیل نداشتن منابع ارزی کافی با کسری بودجه جدی مواجه خواهیم شد. ارز ترجیحی 1.5 میلیارد پوند در ماه است، اما قیمت این اقلام نیز در بازار افزایش یافته است. دولت باید این موضوع را بررسی کند و جلسات کارشناسی برای بهبود ماهیت حمایت ها در حال انجام است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه گفت: امروزه در برخی از کالاها مفهوم ارز 4200 در بازار وجود ندارد، بنابراین دلیلی برای ارجحیت ارزی وجود ندارد و در نتیجه درآمدهای زیادی به دولت می رسد. مردم.

وی افزود: دولت در تلاش است برنامه جامعی را اجرا کند که همه جوانب مشکل را در نظر بگیرد. حذف ارز ترجیحی منجر به تورم می شود اما این مشکل در کارگروه های ویژه بررسی شده است که بر اساس آن تورم به 7.6 درصد می رسد اما بخش زیادی از این رقم برای مهار رشد اقتصادی به جامعه بازمی گردد. پیدا شد. امیدواریم بتوانیم از امکانات موجود در کشور به درستی استفاده کنیم.

میرکاظمی در خصوص پرداخت یارانه واقعی حذف ارز ترجیحی در سال آینده گفت: با حذف 4200 تومان میانگین پرداختی یارانه بین 90 تا 120 هزار تومان خواهد بود و بسته به شرایط مشکل مشخص می شود.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما