پول بیشتر، تغییر مغز نوزادان!

[ad_1]

در رفتن تاکنون مطالعات بیشتری به خصوص در مورد رابطه بین رشد فرزند و درآمد خانواده انجام شده است، اما اکنون برای اولین بار محققان به شواهد تجربی مستقیمی مبنی بر اینکه چگونه چنین تغییری باعث ایجاد فقر شده است، دست یافته اند. بر اساس یک مطالعه تصادفی در ایالات متحده، بیش از دوازده قرارداد می تواند به مادران کمک کند تا مغز جوان خود را شکل دهند.

طبق گزارشات فرارو، یافته‌های مطالعه‌ای به نام «اولین سال زندگی یک کودک» در حال ارزیابی است تا مشخص شود که چگونه تلاش‌ها برای کاهش فقر می‌تواند تأثیر عمیقی بر رشد شناختی و عاطفی کودکان داشته باشد. کیمبرلی نوبل، عصب‌شناس دانشگاه کلمبیا، توضیح می‌دهد: «ما پنج سال است که در فقر بزرگ شده‌ایم و کودکان را در معرض خطر پیشرفت تحصیلی، کاهش درآمد و تضعیف سلامتی‌شان قرار می‌دهیم. با این حال، نمی‌توانیم بگوییم که آیا خود فقر باعث ایجاد نابرابری در رشد کودک می‌شود یا اینکه رشد در فقر صرفاً به عوامل دیگری مرتبط است که این نابرابری‌ها را ایجاد می‌کند.»

برای انجام این مطالعه، هزاران مادر کم درآمد در ایالات متحده انتخاب شدند تا بلافاصله فرزندان خود را به دنیا آورند. مادران شهرهایی مانند نیویورک، نیواورلئان، اوماها یا مینیاپولیس / سنت. پل انتخاب شده به طور تصادفی اغراق آمیز بود. در این گروه به مدت یک ماه به مادران ماهانه بل 1 و در گروه دیگر به مدت چهار سال کمک اندکی پرداخت شد تا نوزادان بتوانند از آن برای تربیت خود استفاده کنند.

پول بیشتر، تغییر مغز نوزادان!

متأسفانه، به همین دلیل، تنها دو خانواده قادر به انجام این آزمایشات بودند، بنابراین محققان می توانند فعالیت مغز نوزادان را اندازه گیری کنند. با این حال، با وجود حجم نمونه کوچک، داده ها نشان می دهد که حمایت مالی مادران کم درآمد می تواند به طور مستقیم زندگی مغز نوزاد را در سال اول تغییر دهد. به عنوان مثال، نوزادانی که پول بیشتری نسبت به مادران خود کشف کردند، نسبت به نوزادانی که پول کمتری کشف کردند، فعالیت مغزی بیشتری داشتند.

تحقیقات بیشتری برای بررسی اینکه آیا این تغییرات در عملکرد مغز ادامه می یابد یا رشد شناختی را بهبود می بخشد نیاز است، اما دلایل خوبی برای رد این موضوع وجود دارد. سایر مطالعات اخیر نشان داده اند که فعالیت مغز در فرکانس های بالاتر در نوزادانی که با درآمدهای بالاتر در خانواده ها متولد می شوند، نادر است. این نوع فعالیت با مضامین کلامی، شناختی و اجتماعی-عاطفی همراه است، اگرچه این روابط همیشه با هم سازگار نیستند.

نوبل می گوید: «هر مغز سالمی توسط محیط و آزمایشاتش شکل می گیرد. با این حال، به دلیل طراحی تصادفی، می دانیم که 333 دلار در ماه باید برای آزمایش یا محیط کودکان و تطبیق مغز آنها با شرایط تغییر یافته هزینه شود. با توجه به ماهیت این مطالعه، نویسندگان هنوز تشخیص نمی دهند که عوامل محیطی ممکن است امواج مغزی بالاتری را با فرکانس های بالاتر مشاهده شده در آزمایش تحریک کنند. آنها هنوز در حال بررسی هستند تا ببینند آیا قطعی خانوادگی، رفتارهای والدین، روابط خانوادگی یا استرس در روابط خانوادگی وجود دارد یا خیر. به هر دلیلی تاثیر استخر بر رشد سیستم عصبی قوی است. گارگ دانکن، اقتصاددان دانشگاه کالیفرنیا-ایروین، می‌گوید که تفاوت‌های بین این دو گروه «از لحاظ بزرگی مشابه است، همانطور که در مداخلات آموزشی در مقیاس بزرگ گزارش شده است».

نویسندگان این پژوهش امیدوارند که نتایج بیان روزانه سیاست‌های بهبود یافته برای مبارزه با فقر، به‌ویژه آزمون «سال اول زندگی کودک»، اهمیت پرورش نوجوانان در این مرکز را برجسته کند. نویسندگان می نویسند: «به طور سنتی، بحث در مورد سیاست های توزیع خانواده های کم درآمد در ایالات متحده وجود داشته است. در واقع، یافته‌های ما بر این موضوع تأکید دارد که آیا سیاست‌های توزیع به رشد نوزادان کمک می‌کند یا خیر.» در این راستا نیاز به حمایت های مالی از سوی مادران کم درآمدی که به تازگی صاحب فرزند شده اند رنگ می بخشد تا پیش بینی نشود که چنین حمایت هایی ممکن است آثار مخرب زیادی را بر جامعه تحمیل کند. نتایج این مطالعه در نشریه معتبر است PNAS ایالات متحده در حال چاپ است.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی گرفی-فرارو

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما