مهمترین مانع پرسپولیس برای هت تریک دوبل!

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، پرسپولیس در هفته های اخیر روند خوبی را حفظ کرد و شاگردان یحیی گل محمدی با وجود از دست دادن چند موقعیت گلزنی، در خانه تراکتورسازی را با نتیجه 1-2 شکست دادند. قرمزها در مسیر تکرار قهرمانی قرار دارند و تنها یک امتیاز با قله فاصله دارند، اما مسیر پرسپولیس مثل سال های گذشته هموار به نظر نمی رسد.

حفظ میانگین نمره کسب شده؛ همیشه هست

پرسپولیسی ها علیرغم برخی انتقادات در ابتدای فصل و 13 هفته بعد 28 امتیاز کسب کرده اند و هر بازی بهتر از میانگین دو امتیازی به نظر می رسد. این تیم با وجود شکست هفته اول مقابل آلومینیوم و البته تساوی غیرمنتظره مقابل هواداران، در مقابل دو مدعی اصلی قهرمانی یعنی استقلال و سپاهان چهار امتیازی شده و از این نظر وضعیت خوبی دارد. شاگردان یحیی گل محمدی علیرغم از دست دادن سه مهره تاثیرگذار، همچنان مانند فصل قبل خود را حفظ کرده اند.

مانع بزرگ در راه دو هت تریک؛ دو رقیب سرسخت

با این حال مهمترین مانع یحیی گل محمدی و پرسپولیس برای تکرار قهرمانی باید استقلال و سپاهان دو رقیب مستعد باشند. آبی ها مانند فصل گذشته فصل را خوب شروع کرده اند و شاگردان فرهاد مجیدی از نظر دفاعی بهتر از حد انتظار عمل کرده اند. سپاهان که سال گذشته فاصله چندانی با پنجمین قهرمانی سرخ ها نداشت، امروز پس از چند هفته ضعیف قهرمان شد و دوباره آرام گرفت. این مثلث ها احتمالا تا آخرین ثانیه لیگ همدیگر را صدا می زنند.

گم شد و بالاخره پیدا شد

پرسپولیس پس از جدایی احمد نوراللهی سرعت قابل توجهی را از دست داده و هافبک باکس به باکسی در اختیار ندارد اما در هفته های اخیر یحیی گل محمدی بالاخره در خط هافبک به سطح مطلوب رسیده است. میلاد سرالک و کمال کامیابی نیا قطعا ترکیب فوق العاده ای برای حفظ قدرت جنگندگی و بازگرداندن توپ به مرکز زمین هستند و برای گزینه هایی مانند مهدی شریفی و البته رضا اسدی سخت است که نظر خود را تغییر دهند و به یک باثبات برگردند. موقعیت صف

فرصت های متوالی؛ در پایان فصل توبه کنیم؟

پرسپولیس فصل گذشته همچنان عادت بدی دارد و این تیم به ندرت کار رقیب را قبل از سوت پایان بازی کامل می کند. در دیدار امروز قرمزها علاوه بر پنالتی، چندین موقعیت خوب گلزنی را مقابل دروازه حریف از دست دادند تا تراکتور تا آخرین ثانیه گلزنی به بازی بازگردد. در لیگ پانزدهم نام قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نیز با تفاضل گل مشخص شد و یحیی گل محمدی امیدوار است در پایان فصل و در روزهای سخت تر، این مجموعه فرصت ها را از دست ندهد.

ستاره ای که اولین امید به هت تریک دوبل دارد

برای هواداران یحیی گل محمدی و پرسپولیس هیچ چیز شیرین تر از بازگشت مهدی ترابی مهره ارزشمند این تیم به ترکیب در هفته های اخیر نبوده است. مهدی ترابی با وجود از دست دادن یک پنالتی، ستاره این تیم در دیدار امروز بود و بارها ضربه عمیقی به تراکتور زد و خط دفاعی تراکتورسازی را منحرف کرد. گل اول با حرکات و پاس های هوشمندانه ترابی به ثمر رسید تا این ستاره کم ستاره یکی از بهترین پاسورهای لیگ برتر در این فصل باشد.

معزلی که ذهن یحیی را تسخیر کرده است

سیدجلال حسینی 40 سال سن دارد و باید اعتراف کرد که این مدافع پرافتخار دیگر مانند گذشته تناسب اندام و شادابی به خصوص با بازیکنان جوان رقیب ندارد. با وجود تجربه بالا، قدرت رهبری و موفقیت در دوئل هوایی، گذاشتن دفاع روی یک بازیکن 40 ساله در طول فصل دشوار است. به جز علی نعمتی که قابل قبول بود، بازیکنانی مثل علیرضا ابراهیمی و فرشاد فرجی دچار نوسان شدند و یحیی باید به زودی به این موضوع بپردازد. نکته ای که در صحنه گل تراکتور تنها نمایان است.

آریا فاطمی مقدم

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما