مشاغل پردرآمد که نیازی به تحصیلات عالی ندارند

[ad_1]

یکی از کارگران گفت: ایده های زیادی برای ایجاد شغل و کارآفرینی وجود دارد.

رحمت الله پورموسی در گفت وگو با ایسنا، درباره ایجاد شغل با سرمایه کم اظهار کرد: معتقدم با سرمایه های کوچک می توان کارهای بزرگ انجام داد، اما در کشور ما سخت است و باید شرایطی را فراهم کنیم که کم هزینه و سرمایه کم ایجاد کنیم. چه کسانی مسئول هستند.

وی افزود: متأسفانه بوروکراسی و بوروکراسی به گونه ای است که افرادی که به دنبال کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار هستند، محدودیت هایی برای کار قائل می شوند و برای به سرانجام رساندن آن کار را بازدید می کنند.

این فعال کارگری با اشاره به قانون تسهیل صدور پروانه کسب، گفت: انتظار داریم این قانون اجرای خود را نشان دهد و باید دید چقدر تاثیرگذار است.

پورموسی افزود: در حال حاضر اگر فردی بخواهد کار مالی و تولیدی راه اندازی کند هزینه آن بسیار بالاست اما اگر بخواهد یک کارگاه کوچک راه اندازی کند می تواند به مشاغل کم هزینه دست پیدا کند و افراد زیادی را استخدام کند.

او درباره بخش مشاغل کم هزینه گفت: «در حال حاضر، بسیاری از ایده ها را می توان در عمل پیاده کرد. تولیدات گلخانه ای، کارگاه های قالی بافی، پرورش کرم ابریشم و تولید قارچ از جمله مشاغلی است که فارغ التحصیلان دانشگاهی اگر بخواهند با سرمایه کمتر و مهارت کمتر کسب و کاری راه اندازی کنند، می توانند انجام دهند.

به گفته پورماوسی، بسیاری از این رشته ها ممکن است نیاز به مدرک دانشگاهی یا تحصیلات عالی نداشته باشند، اما با کمک استعدادها و مهارت ها می توان کسب و کاری را راه اندازی کرد و حتی برای برخی از جوانان بیکار، درآمد و سود بالایی کسب کرد. برای جذب بازار کار؛ بنابراین، برای افراد مهم است که به توانایی های خود ایمان داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر الگوی صنایع کوچک، متوسط ​​و پرتولید در بسیاری از کشورها در حال اجرا است، زیرا این صنایع نیاز به پول زیادی ندارند و افراد بیشتری می توانند شغل و درآمد بیشتری پیدا کنند.

وی افزود: گوجه فرنگی هم اکنون به قیمت بازار عرضه می شود، اما این محصولات و سایر محصولات کشاورزی و صیفی را می توان در گلخانه کشت کرد و با تزریق آن به بازار به تنظیم بازار و متعادل نگه داشتن قیمت ها کمک کرد.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما