ماه گرفتگی فردا شب 6 نوامبر را از دست ندهید!

فردا ششم آبان ماه کمی پس از طلوع آن از افق شاهد ماه گرفتگی جزئی خواهیم بود. در این پدیده سایه زمین بر روی ماه می افتد و حدود 78 دقیقه در آسمان شهر دیده می شود.

به گزارش دیجیاتو، ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی از پدیده های نجومی جالبی هستند که در آسمان این شهر قابل مشاهده هستند. این پدیده ها که در ایام خاص از سال رخ می دهند، طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند. فردا شب 15 آبان ماه شاهد ماه گرفتگی جزئی خواهیم بود که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است.

از آنجایی که این ماه گرفتگی جزئی است، تنها بخش کوچکی از ماه وارد سایه زمین می شود.

آغاز و پایان خورشید

بر اساس برآوردها، خسوف حدود ساعت 21:30 به وقت تهران آغاز خواهد شد. در ابتدا تنها بخش بسیار کوچکی از ماه وارد سایه زمین می شود و ممکن است نتوانید یک خسوف واضح را مشاهده کنید، اما به مرور زمان می توانید سایه زمین را روی ماه ببینید که از لبه آن شروع می شود. از ماه و به تدریج به جلو حرکت می کند.

این ماه گرفتگی در مجموع 285 دقیقه طول خواهد کشید که انتظار می رود به مدت 78 دقیقه با چشم غیر مسلح در سایه زمین قابل مشاهده باشد. بنابراین پیش بینی می شود این خسوف کمی بعد از نیمه شب هفتم آبان به پایان برسد.

چه کسی می تواند خورشید گرفتگی را تماشا کند؟

همانطور که از نام این پدیده پیداست، برای رصد آن به یک ماه در آسمان نیاز داریم. بنابراین، این پدیده در فاز اول مناطق زمین، جایی که ماه به طور کامل طلوع می کند، زمانی که سایه زمین بر روی ماه می افتد، قابل مشاهده است. با این حال، برخی از مناطق کره زمین بسته به زمان غروب و طلوع ماه می توانند این پدیده را کمی واضح تر ببینند.

خورشید گرفتگی را تماشا کنید

برخلاف خورشید گرفتگی که برای جلوگیری از آسیب دیدگی به عینک مخصوص نیاز دارد، نیازی به تجهیزات خاصی ندارد و به راحتی می توان آن را در افق شهر مشاهده کرد. بنابراین لازم نیست به مکان های تاریک و دور از آلودگی نوری بروید. با این حال ابری بودن آسمان شهر یکی از عوامل مهمی است که به شما امکان می دهد خورشید را در نور بهتری ببینید.

به یاد داشته باشید که اگرچه نیازی به استفاده از تلسکوپ یا سایر ابزارهای رصد مانند دوربین دوچشمی ندارید، استفاده از این ابزارها به شما کمک می کند تا فردا عصر تجربه بهتری از تماشای خورشید داشته باشید.

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما