قیمت عجیب میوه های وارداتی در بازار تهران; 12 دسامبر 1400

[ad_1]

قیمت میوه ها در بازار نسبت به شب یلدا 10 درصد کاهش یافته است، اما همچنان موانع زیادی برای ارزان شدن وجود دارد، تفاوت قیمت ها از میدان مرکزی تا مغازه ها و از پایه شهر تا بالا. عالی

به گزارش خبرآنلاین، گزارش میدانی از مغازه های تهران حاکی از آن است که قیمت شب یلدا نوسان داشته و ثبات نسبی در بازار حاکم بوده است، اما همچنان کشاورزان یا میوه و تره بار مرکزی با قیمت های خریداری شده از بازار مقایسه شده است. بله، تفاوت های زیادی وجود دارد.

این نشان می دهد که سهم دلالان، واسطه ها یا مغازه داران همچنان بیشتر از سود حاصل از فروش میوه است. در حالی که سیب در استان های شمال غرب کشور کیلویی 7 هزار تومان به فروش می رسد، اکنون در مغازه های شهرستان ها بیش از 20 هزار تومان به فروش می رسد.

همچنین تفاوت قیمت میوه و تره بار در میدان مرکزی و میوه فروشی های سطح شهر که طبق مصوبه نباید از 30 درصد بیشتر شود، در برخی موارد از 100 درصد نیز فراتر می رود.

آنها بسته به اینکه مغازه شان بالای شهر باشد یا زیر شهر، قیمت میوه ها را تعیین می کنند، پول اجاره روی قیمت میوه ها تأثیر می گذارد و بنابراین بین میوه فروشی های بالا و پایین شهر تفاوت زیادی وجود دارد.

میوه ها در شهر فراوان است و انواع محصولات از میوه های پاییزی، انار، سیب گرفته تا پرتقال، نارنگی و انواع سبزی و سبزی در مغازه ها خشک می شود.

قیمت سیب زمینی نسبت به هفته های اخیر گران شده و دلیل اصلی آن صادرات است، عمده صادرات این محصول به کشورهای ساحلی خزر است.

هر کیلوگرم سیب زمینی بین 12 تا 15 هزار تومان به فروش می رسد و از آنجایی که ایران تولید کننده اصلی این محصول است، باور قیمت بالای آن برای خریداران سخت است.

پرتقال، سیب و نارنگی در محدوده کیلویی 25 هزار تومان است، اما قیمت های بین 7 تا 10 هزار تومان برای باغداران استان های شمالی بسیار کمتر است.

میوه فروشان می گویند در صورت بالا بودن اجاره بها و ادامه کسب و کار، باید قیمت های گزافی بپردازند.

علی جباری میوه فروش با یک مغازه 20 متری در منطقه 19 تهران ماهانه 6 میلیون تومان می پردازد.

وی تائید کرد: نرخ های مصوب اتحادیه برای میوه فروشی نشان می دهد که گاهی تا 100 درصد قیمت میوه از میدان مرکزی میوه و تره بار تا مغازه های سطح شهر و از باغی به سطح شهر تفاوت دارد. 300 درصد

قیمت انواع میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران

قیمت عجیب میوه های وارداتی در بازار تهران;  12 دسامبر 1400

قیمت انواع میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به شرح زیر است.

همانطور که می بینید، آناناس میوه های وارداتی با قیمت های شگفت انگیز 900 هزار تومان، قوطی 900 هزار تومان است و با وجود چنین تنوعی، این سوال پیش می آید که چرا چنین میوه های گرمسیری وارد کشور می شود؟

این قیمت ها به قدری بالاست که فقط گروه خاصی توان خرید آن را دارند و ثانیاً در رقابت با تولیدات داخلی قیمت ها را بالا می برند.

میدان میوه و تره بار مرکزی تهران در منطقه آزادگان در جنوب تهران واقع شده است و روزانه کامیون های میوه از تمام استان ها وارد منطقه می شوند و از آنجا به صورت مویرگی به شهر تهران یا سایر استان ها تحویل می شوند. .

مغازه داران موظفند در ازای فروش میوه، فاکتور مهر شده به خریدار ارائه دهند و مغازه دار مجاز است طبق ضوابط و ارز، 30 درصد از این قیمت ها را کسر کند.

اما در بیشتر موارد مشکل گران فروشی زمانی شروع می شود که فروشنده فاکتور را نمی دهد یا قیمت های رسمی روی آن درج می شود و دست مغازه دار برای افزایش قیمت باز می ماند.

از سوی دیگر، بازرسی دقیق توسط بازرسان زمانی مهم است که کالاها خارج از میدان هستند یا در مغازه ها فروخته می شوند و بیش از حد فروخته می شوند.

در بسیاری از مواقع تعامل ناظران با میوه فروشان تحت نظارت دقیق آنها قرار می گیرد و میوه فروشان علناً قیمت گذاری می کنند.

مردم چه می گویند؟

اگرچه قیمت میوه نسبت به شب یلدا تقریباً ارزان شده است، اما مردم از این قیمت ها راضی نیستند، به خصوص که معتقدند بیشتر این پول نصیب باغداران نمی شود و عده ای در این وسط سهم بیشتری از آن دارند. باید.

زن میانسالی که مقداری پلاستیک میوه خریده است، می گوید: قیمت برخی از این میوه ها 120 هزار تومان است، ایران بزرگترین کشور تولیدکننده میوه در جهان است، ایران چهار فصل دارد و هر میوه درست می شود، چرا باید اینقدر گران شود. ؟”

وی افزود: ایرانی ها با میوه از میهمانان پذیرایی می کنند و این فرهنگ را نمی توان نادیده گرفت اما گاهی قیمت ها آنقدر بالا می رود که شرمنده میهمانان می شویم.

یکی دیگر از خریداران با سوء استفاده از افزایش قیمت سبزی و صیفی جات مانند سیب زمینی و گوجه فرنگی گفت: این امر به یک نیاز روزمره تبدیل شده است و تقریباً روزانه از آنها استفاده می کنیم، دولت باید ابتدا این قیمت های مطلوب را ارائه دهد و سپس صادر کند.

وضعیت تولید میوه در کشور

ایران بزرگترین تولید کننده میوه در خاورمیانه و شمال آفریقا است. ایران در سال های اخیر رتبه هشتم را در بین 10 کشور برتر تولیدکننده میوه در جهان به خود اختصاص داده است.

آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان جهانی خواربار و کشاورزی (فائو) نشان می دهد که ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در جهان است.

بر اساس این گزارش، ایران از نظر تولید (ارزش) 35 محصول در رتبه 1 تا 9 جهان قرار دارد. ایران بزرگترین تولید کننده پسته در جهان است و پس از آن آمریکا و ترکیه قرار دارند.

ایران دومین تولیدکننده زردآلو، خیار، هندوانه، خربزه و خربزه در جهان و سومین تولیدکننده گردو، خرما، گیلاس و بادام است.

ایران چهارمین تولیدکننده انجیر و بادمجان در جهان و پنجمین تولیدکننده پیاز، گیلاس، کدو و پشمک است.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما