قرص فلوکستین چیست؟

فلوکستین روزانه به مدت ۱ هفته و ۴۰ میلیگرم فلوکستین . در برخی موارد، افراد مبتلا به افسردگی درد و رنج فراوانی را متحمل شده و دارویی مانند دولوکستین که در مهار افسردگی و درد موثر بوده، برای این بیماران بسیار ضروری و مفید به نظر می رسد. البته در صورت واکنشی مانند درد معده پس از مصرف آن بهتر است همراه یا پس از غذا مصرف شود. همانطور که اشاره کردیم یکی از مصارف قرص فلوکستین، درمان اختلالات خوردن و پرخوری است، بنابراین مصرف این دارو باعث میشود که میزان غذا خوردن و یا میل به غذا کاهش پیدا کند، بنابراین در لاغری نیز موثر است. معمولا یک تا چهار بار در روز با یا بدون غذا مصرف می شود. بعد از دو هفته، پزشک به احتمال زیاد دوز کودک شما را به 20 میلی گرم در روز افزایش میدهد.دوز کودک (7 تا 12 سال و نوجوانان با وزن کمتر)دوز معمولی: 20-30 میلی گرم در روز.دوز اولیه: 10 میلی گرم در روز.فلوکستین نباید در کودکان زیر 7 سال استفاده شود.4: فلوکستین برای درمان پرخوری عصبیاگر این دارو را برای پرخوری عصبی مصرف مینمایید، علایم بهبودی ممکن است یک هفته پس از شروع مصرف دارو ظاهر شود. این دارو همچنین ممکن است برای تسکین اضطراب، اسپاسم عضلانی و علائم ناشی از ترک الکل استفاده شود.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

فلوکستین گاهی در کنار قرص اولانزاپین، برای درمان افسردگی مانیک ناشی از اختلال دو قطبی مصرف می شود. تنها کاری که این قرص می کند کنترل پرخوری عصبی است و برای درمان این نوع چاقی کاربرد دارد.پس لطف کنید از مصرف خودسرانه این دارو برای لاغری پرهیز کنید تا دچار عوارض آن نشوید. اگر از الانزاپین (Zyprexa) نیز استفاده میکنید، راهنمای دارویی Zyprexa و تمام هشدارها و دستورالعملهای دارویی ارائه شده همراه با آن را بخوانید. داروی تریوریدازین؛ حداقل 5 هفته بعد از قطع فلوکستین شروع به مصرف این دارو کنید زیرا تداخل آن ها با عوارض خطرناک همچون ضربان قلب نامنظم همراه است. مصرف فلوکستین با داروهای دیگر که باعث خواب آلودگی یا آهسته شدن تنفس می شود می تواند عوارض جانبی خطرناک یا مرگ را به همراه داشته باشد. علت اصلی بروز افسردگی ناشناخته است اما هدف از درمان دارو همراه با مشاوره درمانی برطرف کردن علائم افسردگی نظیر خلق پایین، بی حالی،نداشتن انگیزه، افکار خطرناک ،اختلالات خواب و کاهش اشتها و…

را نباید بدون مشورت با پزشک قطع کنید.

این امر بسیار خطرناک است و ممکن است باعث از دست رفتن قوای جنسی فرد شود. اگر در بیشتر برخوردهای جنسی زودتر از موقع به انزال می رسید با پزشک خود صحبت کنید. در صورت سابقه ی هرگونه حساسیت دارویی پزشک خود را مطلع کنید. آنتی بیوتیک لینزولید؛ در صورت مصرف لینزولید (زایوکس) یا متیلن بلو داخل وریدی از مصرف فلوکستین اجتناب کنید. مصرف فلوکستین را نباید بدون مشورت با پزشک قطع کنید. در ابتدای درمان با این دارو، ممکن است افکار ناراحت کنندۀ شما از گذشته بیشتر شوند اما نگران نباشید، این افکار ناشی از مصرف داروی فلوکستین و شروع اثربخشی آن میباشد و به مرور زمان برطرف خواهد شد. اما اگر زمان زیادی تا نوبت بعدی باقی نمانده از خوردن آن صرف نظر کرده و هرگز دوز یک نوبت را دو برابر نکنید. اگر از شکل مایع فلوکستین (شربت فلوکستین) مصرف می کنید، بهتر است میزان آن را با دقت اندازه گرفته و با دقت بیشتری مصرف کنید.

این دارو ممکن است تفکر یا واکنش شما را مختل کند.

با قوی شدن عضلات، سعی کنید تمرینات کگل را هنگام نشستن، ایستادن یا راه رفتن انجام دهید. تمرینات کف لگن(تمرینات کگل) می توانند به تقویت این عضلات کمک کنند. برای کمک به یادآوری، تقویم خود را علامت بزنید. کاندوم ممکن است حساسیت آلت تناسلی را کاهش دهد، که می تواند به تأخیر در انزال کمک کند. فعالیت جنسی را طبق معمول از جمله تحریک آلت تناسلی شروع کنید، تا زمانی که احساس آمادگی تقریبی برای انزال کنید. در 10 الی 15 سال اخیر مطالعات بیشماری در زمینه درمان دارویی زود انزالی گزارش شده که به طور مرکزی (مغز) یا محیطی (دستگاه تناسلی)، موجب کنترل و به تاخیر انداختن انزال میگردد. داروی ذکر شده با مختل کردن بازجذب سروتونین در مغز باعث افزایش سروتونین شده و باعث به تاخیر انداختن انزال می گردد. عضلات ضعیف کف لگن ممکن است توانایی شما در تأخیر در انزال را مختل کنند. این دارو ممکن است تفکر یا واکنش شما را مختل کند. اگر مشکلات کبدی دارید یا سابقه بیماری کبدی دارید، ممکن است بدن شما نتواند این دارو را نیز پردازش کند. موثر برای بیماران مبتلا به هیپوخاندری (اختلال اضطراب بیماری) و اختلال سوپراستاری.

سلام پسر5 ساله دارم به شدت ناخناشو میخور،پوست لباشو میکنه الان یک ونیم ساله این مشکلو داره بردیمش دکتر گفته دیر آوردید نمیدونم خوب میشه یا نه،شربت دیفن هیدرامین شربت فلوکستین و قرص هالوپریدول5 داده ،به نظر شما خوب میشه ؟ قرص فلوکستین 20 برای چیست را از این سایت دریافت کنید. پاسخ سایت روانپزشکان: سلام بر شما. شواهد پشتیبان افزایش احتمال بیماری های مادرزادی یا به اصطلاح مالفورماسیون های ماژور جنین به دلیل مواجهه با فلوکستین محدود هستند، اگرچه سازمان نظارت بر داروها و محصولات مراقبت سلامت (MHRA) انگلستان به پزشکان و بیماران درباره خطر مواجهه با فلوکستین در سه ماهه اول در افزایش اندک احتمال مشکلات مادرزادی قلب در نوزاد هشدار داده است. کپسول فلوکستین در درمان بیماری افسردگی افراد سالمند و همچنین اطفال موثر است. اما اگر مصرف داروی ضد افسردگی خود را متوقف کنید ، ممکن است عود افسردگی داشته باشید. در نهایت و پس از بهبودی، درمان باید تا مدتی که پزشک تعیین می­کند برای جلوگیری از عود وسواس ادامه یابد. مقدار مصرف ممکن است با میزان کمتر شروع و به تدریج توسط پزشک افزایش یابد.

قرص فلوکستین ۲۰ برای چیست

مقدار مصرف بر حسب نیاز ممکن است توسط پزشک افزایش یابد. باربیتورات ها: ممکن است متابولیسم داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای را افزایش دهد. توصیه می شود قبل از مصرف فلوکستین حتما پزشک را از لیست تمام داروهای مصرفی شیمیایی و گیاهی، مکمل ها، ویتامین ها و غیره مطلع کرده و از شروع، قطع یا تغییر دوز دارو بدون مشورت پزشک جدا خودداری کنید. اگر نگران افزایش یا کاهش وزن هستید قبل از مصرف این دارو با پزشک معالج مشورت کنید. در صورتی که پزشک این دارو را برای کودک شما تجویز کرده حتما در دوره مصرف قد و وزن او را به صورت منظم کنترل کنید. قند خون خود را به طور منظم بررسی کرده و نتیجه را به پزشک خود اطلاع دهید. همین جا صراحتا بگوییم: به هیچ وجه از آمپول درمان زود انزالی استفاده نکنید! آیا هیچ جایگزینی برای فلوکستین وجود دارد؟ اما بسیاری از مصرفکنندگان نیز هیچ نوع عارضهای بروز نمیدهند. قبل از استفاده سابقه شخصی یا خانوادگی افسردگی، دو قطبی، جنون ادواری یا اقدام به خودکشی را به پزشک اطلاع دهید. در این زمینه بیشتر از قبل مسئولیت دارند.

به هر حال، به طور معمول توصیه می­شود که مقدار «افزایش هفتگی» دوز دارو از ۵۰ میلی­گرم بیشتر نشود. در صورت ترکیب ، علائم و نشانه های خونریزی ، طولانی شدن QTc یا سندرم سروتونین یا سمیت سروتونین (به عنوان مثال ، هایپر رفلکسی ، کلونوس ، هایپرترمی ، دیافورز ، لرزش) را کنترل کنید. این قرص را در ظرفی درب بسته و دور از دسترس کودکان، و در دمای اتاق نگهداری کنید. مهارکننده های مونوآمین اکسیداز (MAOIs) قرص فلوکستین چیست؟ اگر طی ۱۴ روز گذشته از مهارکننده MAO (ایزوکاروباکسیدید، رساگیلین، سلژیلین و فنلزین) استفاده کرده اید، از فلوکستین استفاده کنید. داروهای مهارکننده مونوآمین اکسیداز (MAOI)؛ در صورت مصرف این داروها یا اگر طی 14 روز گذشته از آن ها مصرف کرده اید از خوردن فلوکستین اجتناب کنید. در صورت فراموش کردن یک نوبت مصرف فلوکستین، به محض یادآوری نسبت به مصرف آن اقدام کنید. اگر گهگاه مصرف یک دوز را فراموش کنید، جای نگرانی وجود ندارد. در زمان مصرف فلوکستین هرگونه علائم بدتر شد و مخصوصا وجود تمایلات و افکار خودکشی را به پزشک گزارش دهید .

اگر هر یک از این عوارض ادامه یافت یا بدتر شد، فورا به پزشک خود اطلاع دهید. اگر در طول این مدت علائم کاهش نیافته یا بدتر شده است با پزشک تماس بگیرید. در صورتی که به صورت اشتباهی و یا به قصد خودکشی با قرص فلوکستین ، دارو را بیش از حد مصرف کرده اید ، سریعا با اورژانس تماس بگیرید . پذیرش فرزند اول برایش بسیار سخت بود، تا دو ماه نمیتوانست دخترش را در آغوش بگیرد، فقط گریه میکرد و شب و روز خودش را در اتاقی تاریک حبس کرده بود. به طور کلی، بالاترین غلظت های پلاسمایی داروی فلوکستین در ۶ تا ۸ ساعت مصرف دارو ایجاد می شوند. فلوکستین: اوج غلظت پلاسمایی ۶-۸ ساعت پس از تجویز رخ می دهد. این قرص معمولا به صورت 1 عدد در روز تجویز می شود. فلوکستین معمولا به صورت خوراکی و 1 بار در روز (صبح ها) مصرف می شود، در برخی موارد پزشک مصرف 2 عدد قرص (صبح و ظهر) را توصیه خواهد کرد، اگرچه آن را در هر در مورد دوز و مدت زمان مصرف فلوکستین دقیقا مطابق دستور پزشک عمل کنید. فلوکستین را دقیقا مطابق با دستور پزشک خود مصرف کنید.

دوز مصرف فلوکستین به وضعیت پزشکی، واکنش بدن و سن فرد بستگی دارد و لازم است دقیقا مطابق تجویز پزشک مصرف شود. همچنین فلوکستین موارد تجویز متعددی همچون در انزال زودرس مردان و دیگر کاهش وزن دارد که البته به مقادیر مصرف آن و تحمل فرد بستگی دارد برخلاف باور رایج فلوکستین اولین داروی اساسآرآی نیست و پیش از آن زیملدین و ایندالپین و فلووکسامین ساخته شده بودند که دو مورد اول به دلیل عوارض نامطلوبشان به سرعت از بازار خارج شدند. برخلاف تأثیر ضدافسردگی آنها که معمولاً حداقل پس از ۴ هفته قابل مشاهده است، رسیدن به اثر ضد وسواس آنها، اغلب نیاز به حداقل چند ماه (۲ تا ۴ ماه) مصرف مستمر دوز بالای دارو دارد. با این وجود، اصولاً سیر وسواس بسیار غیر قابل پیش­بینی است و همیشه نمی­توان با اطمینان در مورد اثربخشی آینده یک توصیه درمانی اظهار نظر کرد. انزال زودرس یک مشکل شایع و قابل درمان است. اگر روابط جنسی رضایت بخشی با شرکای دیگر داشته اید که در آن انزال زودرس به ندرت اتفاق می افتد یا اصلاً اتفاق نمی افتد، ممکن است مسائل بین فردی بین شما و شریک زندگی فعلی شما در ایجاد این مشکل نقش داشته باشد.

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود

با این حال، این مشکل ممکن است در همه موقعیت های جنسی، حتی در هنگام خودارضایی نیز رخ دهد. فلوکستین ممکن است باعث بروز اختلال طولانی شدن زمان QT شود که روی ریتم قلب اثر می گذارد و در برخی موارد نادر ممکن است به ضربان قلب سریع یا نامنظم کشنده یا علائم دیگر مانند سرگیجه شدید و خستگی شده و لازم است به اورژانس مراجعه شود. به عنوان مثال ، شنیدن اینکه انزال زودرس گاه به گاه طبیعی است و متوسط زمان از شروع رابطه تا انزال حدود پنج دقیقه است ، سبب ایجاد اطمینان خاطر می شود. زمان تغییر دوز: پزشک ممکن است میزان مصرف فلوکستین را تا 50 میلی گرم در روز افزایش دهد. برای درمان افسردگي ممكن است حداقل 4 هفته و برای درمان اختلالات وسواس ممكن است حداقل 5 هفته زمان لازم باشد. همانطور که می دانید فلوکستین (https://hirbodclinic.com/fluoxetine-2/) دارویی نام آشنا، کم عارضه و پرطرفدار در داروهای ضد افسردگی می باشد که در موارد متنوعی مانند پرخوری عصبی،افسردگی و وسواس اجباری توسط متخصصان تجویز می شود. در صورت داشتن مشکلات کبدی، دیابت، کمبود سدیم در خون، کم بودن آب بدن، تشنج، زخم معده و گلوکوم حتما به پزشک خود اطلاع دهید. پایین بودن سطح پتاسیم یا منیزیم در خون نیز خطر ابتلا به اختلال طولانی شدن زمان QT را افزایش می دهد بخصوص اگر داروهای خاص مانند دیورتیک ها مصرف می کنید یا دچار تعریق شدید، اسهال یا استفراغ هستید.

داروهایی که در حال حاضر در سطح جهان برای درمان این بیماری جنسی به کار میرود از دسته داروهای SSRIS هستند که شامل سیتالوپرام، پاروکستین، فلوکستین، سرترالین میباشند. در صورت داشتن دیابت، پروزاک ممکن است سطح قند خونتان را تحت تاثیر قرار دهد. فلوکستین ممکن است به جنین آسیب برساند، در موارد نادر دیده شده نوزادانی که مادر آن ها در 3 ماهه آخر بارداری از این دارو استفاده کرده اند علائمی همچون مشکلات تنفسی یا تغذیه، تشنج، سفتی عضلات یا گریه دائمی از خود نشان داده اند. بهتر است طبق دستور پزشک داروهای توصیه شده را استفاده نمایید و از قطع خودسرانه هر یک از آن ها خودداری کنید. با پزشک خود صحبت کنید که آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر. هر بیمار باید از توصیه های پزشک خود در مورد میزان، هر چند وقت یک بار مصرف دارو و زمان مصرف دارو تبعیت کند. ابتلا به برخی بیماری های خاص یا مصرف برخی داروها ممکن است خطر طولانی شدن زمان QT را افزایش دهد. همه نکات بالا در حالت کلی صدق می­کند و کسی که میتواند بهترین تصمیم را در مورد بیماری شما بگیرد پزشک معالج خودتان است.

مهم است که مصرف دارو را تا پایان دوره درمان ادامه دهید حتی اگر علائم بیماری ناپدید شده باشد. معمولا 1 تا 2 هفته بعد از مصرف دارو علائم بهبودی ظاهر شده و 4 تا 5 هفته بعد احساس بهبودی کامل خواهید داشت. از باز کردن، جویدن و شکستن کپسول خودداری کرده و آن را به طور کامل ببلعید. فلوکستین حتما باید توسط پزشک تجویز شود و تهیه آن بدون نسخه پزشک، مجاز نیست. کودکان – مصرف و مقدار آن باید توسط پزشک تعیین گردد. فلوکستین یکی از داروهایی است که ممکن است زیاد نام آن را شنیده باشید و همین امر سبب می شود این موضوع به ذهن شما خطور کند که فلوکستین چیست؟ برای مردان معمول است که از بحث در مورد نگرانی های مربوط به سلامت جنسی احساس خجالت می کنند، اما اجازه ندهید که این موضوع شما را از گفتگو با پزشک باز دارد. پزشک ممکن است به شما و شریک جنسی شما استفاده از روشی به نام تکنیک مکث را توصیه کند.

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما