(عکس) وضعیت اسفبار پناهندگان افغان در پتوهای مسافرتی

[ad_1]

صدها خانواده که به دلیل اختلاف بین طالبان و نیروهای دولتی مجبور به مهاجرت به ولایت هرات در افغانستان شده اند، در چادری زندگی می کنند و به دنبال راهی برای زنده ماندن در زمستان هستند.

فراریان گزارش می دهند که افغان ها عمدتاً تاجیک و هزاره از ولایات اطراف مانند فاریاب، بادغیس، فراه و غور به دلیل تشدید جدایی بهائیان در ماه های تبستان کوچ کرده و به حومه شهر پناه برده اند. . آنها منتظر کمک دولت طالبان و سازمان های بین المللی هستند.

بیشتر مردم در ملحفه های طبستانی که در امتداد شاهراه منتهی در مرکز هرات ساخته شده، زندگی می کنند. زمستان ها تا حدی پتوهای خود را با شرایط زمستانی تطبیق داده اند، اما اکثر افرادی که در اینجا هستند از خود در برابر گونی، نایلون، پتو و قالیچه درهم در زمستان محافظت می کنند.

افراد در کمپ توانایی خرید چوب یا زغال سنگ را ندارند. زنان اغلب از پلاستیک به عنوان سوخت برای پخت نان استفاده می کنند. این امر باعث می شود که دود سیاه به داخل نان نفوذ کند و به سلامت آسیب برساند. به دلیل خروج پلاستیک از سوختن پلاستیک، قابلمه ها و تابه ها نیز سیاه می شوند. تقریباً هر خانواده فقط چند پتو، لحاف، بالش، چراغ و چند بشقاب، کاسه و فنجان دارد.

اکثر مردم کفن های خود را می پوشانند و به ضخامت زیر لحاف شک می کنند. ساکنان می گویند از کمبود غذا رنج می برند و برخی می گویند که خوابشان برده است.

عبدالرحمن محمدی، پدر 9 ساله و دو فرزندش که شش ماه پیش مجبور به مهاجرت به بادغیس شدند، گفت: در پاسخ به این سوال که امروز چه خوردید؟ گفتم دیروز چیزی نخوردم، صبح صبحانه نخوردم، عصر فقط چای و نان خوردم.

قسمت هایی از پشم زنان که تاجران می آورند به صورت گلوله های نخی است. آنها می توانند در هر 5 کیلوگرم نخ حداکثر 5 افغانی (1 1) درآمد داشته باشند. آنها می توانند 3 کیلوگرم نخ را برای 3 روز متوالی تحمل کنند. برخی دیگر در کنار جمع آوری کاغذ و پلاستیک از زباله، گدایی یا کار روزانه در مشاغل موقت، بر اساس سفارش کار می کنند. هیچ یک از بچه های ساکن اینجا نمی توانند به مدرسه بروند.

برخی سعی می کنند گوشی های قدیمی خود را با استفاده از پنل های خورشیدی کوچک با ابعاد 3 تا 5 سانتی متر شارژ کنند. خانمی در کمپ گفت که 5-6 نفر می توانند روی تابلو باشند، اما نمی توانند برای نیازهای دیگر برق تهیه کنند. منبع آب در کمپ وجود ندارد. مردم از چشمه هایی که دور هستند آب می آورند.

در میان خانواده ها، کسانی هستند که فرزندانشان جان خود را از دست داده اند و کسانی که معتاد به مواد مخدر بوده و آنها را رها کرده اند.

نثار احمد 6 ساله پدر دو فرزند ساکن در کمپ با بیان اینکه عده ای به دلیل سرما و تشنگی جان خود را از دست دادند، گفت: همانطور که می بینید وضعیت بسیار بد است، غذا نیست. ، نه نان، نه چیز. هیچ کمکی وجود ندارد.

نجم الدین، پسر 6 ساله ای که با پسر نه ساله خود در کمپ زندگی می کند و از محل اختفای پسر ربوده شده خود بی اطلاع است. نجم الدین گفت که همسرش حدود یک ماه پیش درگذشت.

کوچکترین فرزند کمپ 3 روزه است. به گفته عمووی، مادرش که 5 سال داشت، به هرات مهاجرت کرد، نوزادی به دنیا آورد و اندکی پس از تولد درگذشت. عمو گفت: اسمش یادم آمد.

بیشتر افرادی که به دلیل افزایش دستگیری ها از ولایات اطراف کابل به کابل پایتخت مهاجرت کرده اند، در نتیجه فعالیت های مشترک طالبان و نهادهای حقوق بشری به این شهر بازگشته اند، اما تعداد بازگشت کنندگان به هرات بسیار کم است. یکی از مهم ترین دلایل آن این است که ولایات اطراف به شمول مناطق آسیب دیده از خشکسالی و خشکسالی رنج می برند و مهاجرت به هرات خیلی سریع آغاز شده است.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما