علت حادثه مترو تهران-کرج چیست؟

[ad_1]

در رفتن ساعت 7:05 دقیقه دو قطار مترو در تهران با هم برخورد کردند. بر اساس گزارش ها، یک قطار سریع السیر در مسیر کرج – گلشهر با قطار عادی در ایستگاه چیتگر در مسیر ایستگاه صادقیه (تهران) برخورد کرد.

به گزارش فرارو، مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: در این سانحه تاکنون حدود 22 نفر دچار جراحات سطحی شده اند اما نیاز به معاینات پزشکی بیشتر در بیمارستان است.

عکس های حادثه امروز مترو اینجا به نظر می رسد

وی همچنین گفت: ۱۱ نفر به مرکز درمانی اعزام شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است. به گفته سخنگوی اورژانس کشور، تمامی مسافران از قطار خارج شده اند و شهروندان نگران نباشند.

قائم مقام شرکت بهره برداری مترو در خصوص از سرگیری مسیر اعلام کرد که همکارانش در حال جداسازی واگن ها هستند اما تا ساعت پنج عصر شروع به کار خواهند کرد.

آزادی همچنین گفت: قطار کندرو در تمام ایستگاه ها توقف می کند اما قطار سریع السیر تنها در سه ایستگاه توقف می کند و با سرعت بالا حرکت می کند.

سیستم ATP به دلیل تصادف از کار افتاده است

برخورد قطار مترو تهران-کرج;  علت تصادف چه بود؟مهدی شایسته عسل، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با فرخ تعامل کرد وی در خصوص علت این حادثه گفت: بررسی های اولیه ما حاکی از خاموشی سامانه ATP (سیستم کنترل خودکار قطار) بود. اما ما در حال حاضر در اتاق فرمان خود کار می کنیم تا ببینیم چرا سیستم ATP خاموش شده است.

وی افزود: این بحث فنی و تخصصی است و تا رفع مشکل نمی توان علت دقیق آن را مشخص کرد.

مدیرعامل متروی تهران افزود: ATP سیستمی است که با عبور دو قطار از یکدیگر به صورت خودکار سیستم را قفل می کند و اجازه نمی دهد راننده جلو بیاید.

شایسته عسل می گوید سیستم ATP (سیستم کنترل خودکار قطار) مشکل دارد، اما در حال حاضر نمی توان گفت که خرابی دارد. پس باید علت این مشکل را پیدا کرد.

عوامل انسانی یا مشکلات فنی؛ هنوز مشخص نشده است

برخورد قطار مترو تهران-کرج;  علت تصادف چه بود؟جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با فرخ تعامل کرد وی گفت: موضوع باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد و نمی توان به سرعت در مورد آن تصمیم گیری کرد. اما باز هم غیرقابل قبول است. سیستم مترو بسیار ایمن است و اصولاً نباید شاهد چنین حوادثی باشیم.

وی افزود: امروز در تماس با همکارانمان در مترو تهران از ما خواسته شد تا با تیمی از کارشناسان مشکل را بررسی کنیم و پس از بررسی دقیق علت حادثه را اعلام خواهیم کرد. امروز در کمیسیون عمران قرار شد تیمی با شهرداری و دوستان ما از مترو تهران در این مورد حضور داشته باشند. اما ما از حقوق مردم دفاع خواهیم کرد و شهادت می دهیم که این اتفاقات در مترو تهران تکرار نشود.

تشکری هاشمی افزود: علت حادثه اعم از عامل انسانی یا فنی به دقت بررسی و به مردم اطلاع رسانی می شود.

هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد.

دو روز پیش رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت که بیش از 900 واگن مترو نیاز به بازسازی دارند.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما