طرز تهیه نوشیدنی؛ نوشیدنی های گرم و دلچسب فصل سرد

[ad_1]

فراد نوشیدنی ها نوشیدنی های محبوبی هستند که در فصول گرم و سرد به همراه چای و قهوه استفاده می شوند. دمنوش های گیاهی، بر خلاف چای که فقط برگ ها در آن درست می شود، ممکن است حاوی ساقه، ریشه، دانه، پوست و میوه باشد. با فرا رسیدن هر فصل از سال و میوه های خاص آن فصل، می توانید نوشیدن دمنوش های مختلف گیاهی را تجربه کنید.

دمنوش یکی از پرطرفدارترین دمنوش های پاییز و زمستان است که عطر و بوی بسیار مطبوعی دارد. دمنوش سرشار از خواص است و برای تقویت معده، پیشگیری از سرماخوردگی، پیشگیری از سرطان، سلامت قلب، کمک به کاهش وزن بسیار مفید است. در ادامه این مطلب کاربران گرامی شما را با نکات و ترفندهای مهم مربوط به خشک کردن میوه و طرز تهیه نوشیدنی همراه با طرز تهیه آشنا می کنیم.

مواد لازم برای تهیه چای

برای خشک کردن: 4 قاشق غذاخوری
آب جوش: 2 فنجان
چوب دارچین: 1 عدد
آب نبات: به میزان لازم

نکات میوه به

به

میوه یکی از خوشبوترین و بهشتی ترین میوه هاست که طعم و بوی بسیار مطبوعی دارد و خواص بی شماری برای بدن دارد. سرشار از ویتامین های A، B و مواد معدنی سنگ آهک؛ همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی پروتئین، کربوهیدرات و لیپید است که برای سلامت قلب، معده و دستگاه گوارش و آرامش اعصاب مفید است. این میوه در ایران در استان های فارس، اصفهان، کرمان و اردبیل می روید. برای تهیه نوشیدنی بهتر است از انواع توت های زرد، کاملا رسیده و سالم استفاده کنید.

طرز تهیه نوشیدنی

برای تهیه نوشیدنی ابتدا باید آن را به صورت زیر خشک کنید:

1-تخم مرغ ها را خوب بشویید و بعد از خشک شدن از وسط نصف کنید و تخم مرغ ها را جدا کنید. سپس آن را با پوست رنده کنید.

2- رنده شده را روی پارچه تمیز پهن کنید تا آب آن خشک شود. سپس در سینی بگذارید و یک تا دو روز روی اجاق گاز یا شوفاژ قرار دهید تا کاملا خشک شود.

3- پس از خشک شدن در تابه بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید. هر چند ثانیه یکبار هم بزنید تا پخته و قهوه ای روشن شود. مواظب باشید قهوه بیش از حد پخته یا تیره نشود، در غیر این صورت می سوزد و طعم آن تلخ می شود.

4- پس از خنک شدن تا خشک شدن آن را در ظرف در بسته بریزید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

دمنش به

یک فنجان آب جوش را در قوری بریزید تا هر قاشق چایخوری خشک شود. یک تکه چوب دارچین را در قابلمه قرار دهید و قوری را روی کتری در حال جوش قرار دهید. حدود نیم ساعت تا چهل دقیقه زمان دهید تا نوشیدنی شکل بگیرد و خوب رنگ بگیرد. سپس در فنجان بریزید و در صورت تمایل با نبات سرو کنید. نوش جان

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما