راه های جدیدی برای درمان انواع سرطان بیابید

[ad_1]

در رفتن اخیراً نتایج جالبی از مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه ایلینویز در شیکاگو منتشر شده است، روش جدیدی را برای تجزیه و تحلیل پیروپتوز – فرآیند مرگ سلولی که معمولاً به دلیل عفونت ایجاد می شود و باعث التهاب بیشتر در بدن می شود – کشف کرده اند که منعکس کننده این روند است. ، که از دیرباز اجتناب ناپذیر و غیرقابل کنترل تلقی می شد، در واقع می توان آن را متوقف و کنترل کرد.

به گزارش فرارو، این یافته در مجله معتبر است ارتباط طبیعت منتشر شده، این بدان معناست که دانشمندان اکنون روش جدیدی برای مطالعه بیماری‌های مرتبط با مرگ سلولی بدخیم، مانند برخی سرطان‌ها و عفونت‌ها دارند که می‌توانند با التهاب خارج از کنترل ناشی از این فرآیند پیچیده شوند. به عنوان مثال، این عفونت ها شامل سپسیس و سندرم دیسترس تنفسی حاد، یکی از عوارض عمده بیماری کووید-19 است.

پیروپتوز پیروپتوز این یک شکل بسیار التهابی از “مرگ برنامه ریزی شده سلولی” است که در درجه اول پس از عفونت داخل سلولی رخ می دهد و در ایجاد واکنش های آنتی بیوتیکی نقش دارد. در طی این فرآیند، گلبول‌های سفید وجود دشمن خارجی را در داخل خود حس می‌کنند و با ترشح سیتوکین‌های التهابی، متورم می‌شوند و می‌ترکند و خود به خود می‌میرند. با مرگ این سلول های ایمنی، سیتوکین های آزاد شده به سایر سلول های ایمنی کمک می کنند تا با عفونت مبارزه کنند و در عین حال باعث التهاب در بافت ها می شوند. پیروپتوز مکان های تکثیر امن ویروس ها و باکتری های خاص را در سلول از بین می برد و قدرت سیستم دفاعی میزبان را افزایش می دهد و در نتیجه این میکروارگانیسم ها را به سرعت از بین می برد. با این حال، در بیماری‌های مزمن، واکنش‌های التهابی دیگر نمی‌تواند محرک اولیه را از بین ببرد، همانطور که در زخم‌ها و عفونت‌ها رایج است، و با تداوم یک بیماری التهابی مزمن در بافت‌ها، در نهایت آسیب بافتی رخ می‌دهد. این روش به ویژه برای بیماری های عفونی و سرطانی مرتبط است و در بیماری هایی مانند ایدز و کووید 19 نیز موثر است.

راه های جدیدی برای درمان انواع سرطان بیابید

همانطور که گفته شد، پیروپتوز مجموعه‌ای از واکنش‌های بیوشیمیایی است که از پروتئینی به نام گادرمین برای باز کردن منافذ بزرگ در غشای سلولی و بی‌ثباتی سلول‌ها استفاده می‌کند. برای درک بهتر این فرآیند، محققان دانشگاه UIC “گاز درمانی اپتوژنتیک” را برای ایجاد پروتئین های مهندسی ژنتیکی برای پاسخ به نور طراحی کردند. گری مو، استادیار فارماکولوژی می گوید: «فرایند مرگ سلولی نقش مهمی در شرایط سالم و ناسالم بدن دارد، اما مطالعه پیروپتوز، که شکل اصلی مرگ سلولی است، یک چالش است. و پزشکی بازساختی در دانشکده پزشکی UIC. “این هیجان انگیز است.”

به گفته مو، مکانیسم پیروپتوز در سلول‌های زنده به سختی قابل کنترل است، زیرا آنها توسط پاتوژن‌های غیرقابل پیش‌بینی ایجاد می‌شوند که اثرات متفاوتی بر سلول‌ها و افراد مختلف دارند. اپتوژنتیک Godogenic به ما این امکان را می دهد که رفتار غیرقابل پیش بینی پاتوژن ها و پاسخ های سلولی متغیر را حذف کنیم، زیرا در سطح مولکولی از آنچه در سلول پس از شروع پیروپتوز اتفاق می افتد تقلید می کند. محققان از ابزار و فناوری تصویربرداری فلورسنت برای فعال کردن دقیق گاز درمانی در آزمایشات سلولی و مشاهده منافذ در شرایط مختلف استفاده کردند. آنها دریافتند که تحت شرایط خاصی، مانند غلظت خاصی از یون های کلسیم، منافذ در ده ثانیه بسته می شوند. این پاسخ خودکار به شرایط خارجی شواهدی را ارائه می دهد که پیروپتوز خود تنظیم می شود.

این مشاهدات به دانشمندان ثابت کرد که این نوع مرگ سلولی مسیری اجتناب ناپذیر و برگشت ناپذیر نیست. این فرآیند در واقع می تواند با “دکمه لغو” و “کلید بی صدا” برنامه ریزی شود. درک چگونگی کنترل این فرآیند، راه‌های جدیدی را برای یافتن داروهای جدید باز می‌کند، و اکنون می‌توانیم داروهایی را پیدا کنیم که برای هر دو مفید باشد. این به ما اجازه می دهد تا به تنظیم، افزایش یا محدود کردن این نوع مرگ سلولی در بیماری فکر کنیم، جایی که قبلا فقط می توانستیم این فرآیند مهم را حذف کنیم. در واقع، اکنون می‌توانیم از این کشف برای فکر کردن جدی به درمان و کنترل بیماری‌های پیچیده مانند سرطان و ایدز یا حتی کووید 19 استفاده کنیم.

منبع: scitechdaily

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما