طرز تهیه دسر کدو حلوایی; طعم بی نظیر و دلچسب

[ad_1]

فراد کدو تنبل یا کدو یکی از غنی ترین و خوشمزه ترین میوه هایی است که در پاییز و زمستان به وفور یافت می شود. از کدو تنبل برای تهیه کیک، دسر و غذا استفاده می شود. دسر کدو حلوایی یک دسر بسیار ساده و در عین حال خوشمزه و غنی است که برای فصل سرد بسیار مناسب است.

به گفته فرارو، آنها انواع دسر و کیک از جمله کدو تنبل درست می کنند. اما این دسر به روشی بسیار ساده درست می شود; حتی لازم نیست زمان زیادی را صرف پختن آن کنید. پیشنهاد می کنیم با ما و طرز تهیه این دسر کدو حلوایی خوشمزه و مقوی به روشی بسیار ساده همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر کدو حلوایی

کدو حلوایی کوچک: 1 عدد

کره: 50 گرم

عسل: 5 تا 6 قاشق غذاخوری

دارچین: دو تا سه قاشق مرباخوری

گردو خرد شده: نصف پیمانه

نکات کدو حلوایی

اسکواش

کدو تنبل یکی از گیاهان دارویی است که طعمی شیرین و بافتی نرم دارد. کدو تنبل همچنین کالری بسیار کمی دارد. کدو تنبل سرشار از ریزمغذی هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین حاوی مقدار زیادی کاروتنوئید است.

هنگام خرید کدو تنبل به نکات زیر توجه کنید:
1- به رنگ کدو تنبل دقت کنید. اگر کدو سبز رنگ دارد؛ یعنی بی مزه و نارس است. کدو تنبل یک پرتقال شیرین و خوشمزه است.
2- کدو تنبل در دو نوع موجود در بازار موجود است. اما کدو حلوایی طعم خوبی دارد.
3- هنگام خرید حتما روی سطح کدو را با دست کمی فشار دهید. اگر متوجه علائم شل شدن یا خرد شدن شدید کدو تنبل نخرید.
4- کدوهای سفت، صاف و بدون چروک را انتخاب کنید.
5. کدو تنبلی را انتخاب کنید که لکه های کمتری روی پوست داشته باشد.
6- کدو حلوایی یک شیرینی شیرین سنگین است.

طرز تهیه دسر کدو حلوایی

دسر کدو حلوایی

ابتدا کدوها را خوب بشویید. سپس با کمک یک چاقوی تیز کدو تنبل را از وسط نصف کرده و تمام دانه ها را جدا کنید. حالا کدو تنبل را به قطعات مساوی برش دهید و سپس هر برش را پوست بگیرید. یک تابه نسبتاً بزرگ انتخاب کنید و کدوها را در تابه قرار دهید تا روی هم قرار نگیرند. حالا کره را خرد کرده و هر تکه را در کنار پای کدو حلوایی قرار دهید. قاشق عسل روی هر تکه کدو حلوایی؛ سپس درب تابه را ببندید. تابه را روی حرارت ملایم روی اجاق قرار دهید و صبر کنید تا کدو حلوایی و عسل آب شده و به آرامی بپزند.

بعد از حدود 1 ساعت کدوها کاملا پخته و آماده هستند. حالا تکه های کدو حلوایی پخته شده را با دقت و احتیاط از تابه خارج کرده و در ظرف سرو مورد نظر قرار دهید. در آخر گردوهای خرد شده را روی تکه های کدو تنبل بچینید و روی هر کدام پودر دارچین بپاشید. درست کردن دسر کدو حلوایی به همین راحتی است. در صورت تمایل می توانید به جای عسل از شیره انگور یا شیره خرما استفاده کنید. فقط توجه کنید که آب کدو تنبل رنگ را کمی تیره تر می کند.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما