پس از یک دوره نامزدی، سرد را دوست داشته باشید. راه حل چیست؟

[ad_1]

یکی از روانشناسان می گوید زمانی که زوج های جوان در مراحل اولیه رابطه «تب عشق» خود را از دست می دهند، باید به عشق توجه شود، همین توجه به رفع نیازها، شکستن این توجه نیز از حرارت شدید عشق می کاهد.

به گزارش ایسنا، شبنم طلوعی درباره اینکه چرا زوج ها پس از ازدواج و در اوایل زندگی عشق خود را از دست می دهند، توضیح می دهد: به سراغ زوج ها می رود زیرا عشق نیاز به مراقبت دارد.

وی در ادامه می گوید: عشق و زندگی مشترک در روزهای اول آشنایی مثل گل گلخانه ای است که در فاصله نامزدی و ماه عسل از آن مراقبت می شود اما وقتی در گلدان کاشته می شود بی توجه می ماند و روند ادامه می یابد، همان خنکی در رابطه زن و شوهر.” و هیجان در شرکت کاهش می یابد زیرا پس از ازدواج زن و شوهر احساس می کنند که بر یکدیگر غلبه کرده اند و بنابراین یکدیگر را نادیده می گیرند.

این روانشناس معتقد است که باید از ابتدا تا انتهای عشق به همنشینی توجه کرد و افزود: دو نفری که با هم ازدواج کرده اند نیازهایی دارند که در مشاوره قبل از ازدواج می توان آنها را شناسایی کرد تا زن و شوهر دچار اشتباه نشوند و با هم مخالفت نکنند. نیازهای دیگران تفاوت های زن و مرد را بشناسید تا این اشتیاق اولیه برای همنشینی حفظ شود و رابطه سرد نشود.

طلوعی با اشاره به پنج نیاز اساسی انسان از دیدگاه «گلاسر» (روانپزشک) یعنی زندگی، قدرت، عشق و تعلق، آزادی، سرگرمی و شادی، این نیازها را در ارتباط با دیگران برآورده می کند. اگر هیچ یک از آنها خلق نشده باشد.

به گفته وی، نوآوری در کار باعث ایجاد هیجان در افراد می شود و از این رو زوجین باید نیازهای همسر خود را در اولویت قرار دهند تا در زندگی زناشویی دلسرد نشوند و دلسردی را به هیجان و هیجان تبدیل کنند.

روانشناسان همچنین می گویند سردی عدم رفع نیاز همراهی را نباید با طلاق عاطفی اشتباه گرفت، سنجش این دو مشکل جدی برای معاشرت بر عهده روانشناسان است.

طلوعی در پایان صحبت های خود به زوجین توصیه کرد: در مورد نیازهای مهم خود با همسرتان صحبت کنید. برای این کار وقت بگذارید و آخر هفته ها با همسرتان صحبت کنید. اگر نمی توانید با همسرتان صحبت کنید و در هر مکالمه با هم مشاجره دارید، برای مشاوره با یک روانشناس متخصص مشورت کنید. اما راه حل کوتاه مدت برای پرهیز از این مشاجره و گفتگوی خوب با همسرتان این است که مکالمه خود را به صورت مکتوب روی کاغذ بیاورید یا در مورد مسائل مختلف پیامی مجازی برای همسرتان بفرستید.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما