سود دلالان بازار خودرو بیشتر از تویوتا است

[ad_1]

تامبه رئیس سازمان بورس در مراسم افتتاحیه این سازمان گفت: مهمترین موضوعی که ما در حال مذاکره هستیم، عرضه خودروهایی است که قیمت آن اجباری نیست و آمادگی کامل برای پایان دادن به این مشکل را داریم. معاملات آتی.

به گزارش تجارت نیوز، شرایط کنونی بازار خودرو به گفته برخی کارشناسان بازار مالی، قرعه کشی خودرو صفر و سود ۱۰۰ میلیون تومانی برای دلالان عمده ترین مشکلات بازار خودرو در چند ماه اخیر است.

پیام الیاسکوردی کارشناس بازار مالی در گفتگو با تجارت نیوز از مشکلات بازار خودرو توضیح داد: مشکلات بازار خودرو زیاد است و برخی اقدامات تاثیری در بازار ندارد. باید سعی کنیم مشکل را حل کنیم.

الیاسکوردی درباره بازار خودرو در کشورهای خارجی می گوید: مثلا تویوتا کرولا جدید (که مدل های 2017 آن در بازار ایران نیز موجود است) 690 هزار دلار به فروش می رسد.

وی توضیح داد: 69 هزار تومان یعنی حدود 96 میلیون تومان با فرض حداکثر 10 درصد سود تویوتا از فروش این خودرو سودی برای تویوتا است. در ایران خرید خودرو از کارخانه ها و فروش آن در بازار آزاد حدود 100 میلیون تومان می شود.

این کارشناس بازار مالی با بیان اینکه مصرف کننده واقعی باید در قرعه کشی شرکت کند، تصریح کرد: خودروهای غیر لوکس (کمتر از 500 میلیون تومان) با قیمت 100 میلیون و بیشتر از کارخانه در بازار به فروش می رسد.

سود دلالان بازار خودرو بیشتر از تویوتا است

برخی از خودروسازان مطرح جهان بین 6 تا 10 درصد از سود فروش خودروهای خود را به خود اختصاص می دهند. زیرا در بازار خودرو داخلی خرید خودرو از کارخانه و فروش آن در بازار آزاد حدود 50 درصد سود دارد.

الیاس کردی درباره موضوع عرضه خودرو در بورس گفت: در هیچ کجای دنیا خودرویی در بورس عرضه نمی شود. مشتری برای خرید ماشین صفر باید به کارخانه و نمایندگی مراجعه کند.

وی درباره وضعیت بازار خودرو در ایران گفت: متأسفانه بازار خودرو به گونه ای پیشرفت کرده است که خریداران باید خودروهای صفر را در بازار پیدا کنند. این حادثه در زمانی رخ می دهد که مردم در سراسر جهان مجبورند برای تهیه یک ماشین صفر به کارخانه بروند.

این کارشناس بازار این موضوع را یکی از عوامل اصلی تفاوت قیمت خودروهای کارخانه ای با بازار آزاد می داند.

وی گفت: با توجه به وضعیت فعلی بازار خودرو، عرضه خودرو در بورس می تواند سودمند باشد. اما با توجه به تجربیات گذشته، موضوعی که اخیراً از سوی رئیس سازمان بورس اعلام شده شاید جدی نباشد.

مراقبت از ماشین صفر

الیاسکوردی گفت: این تفاوت قیمت و شرایط بازار خودرو باعث شده تا بسیاری از دلالان و یا حتی مصرف کنندگان پارک خودرو را صفر کنند و این ضربه بزرگی به بازار خودرو وارد می کند.

این کارشناس بازار سرمایه سازمان حمایت از مصرف کننده را وادار به ورود به کیفیت خودرو و کیفیت خدمات می کند. وی گفت: برای رفع برخی از مشکلات بازار خودرو، سازمان حمایت از مصرف کننده باید نظارت بیشتری بر نحوه خدمت رسانی خودروسازان به مشتریان داشته باشد.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما