سرمایه گذاران می خواهند بازار مسکن را ترک کنند

[ad_1]

در هفته‌های اخیر تعداد فایل‌های فروش مسکن در بازارهای تقاضای آنلاین افزایش چشمگیری داشته است و در بین این فایل‌ها تعداد آپارتمان‌هایی با تعداد آپارتمان‌های کمتر مانند آپارتمان‌های دارای امکانات رفاهی مانند پارکینگ و آسانسور به مراتب کمتر است.

به گزارش دنیای اقتصاد، زمانی که بازار مسکن شاهد افزایش فروش آپارتمان های بدون امکانات رفاهی است، اولین چیزی که به ذهن متبادر می شود این است که سرمایه گذاران غیرتجاری املاک در حال خروج از بازار هستند. صاحبخانه‌ها یا گروهی از افراد به اصطلاح «متوسط» که دارای «دارایی باز» هستند و از طریق معاملات کوتاه‌مدت و میان‌مدت مسکن کسب درآمد می‌کنند، معمولاً آپارتمان عالی را خریداری می‌کنند تا در زمان فروش برای بازاریابی مشکلی نداشته باشند. . اما سرمایه گذاران غیرحرفه ای مانند کسانی که تصمیم به خرید خانه با تبدیل سایر دارایی های خود مانند طلا، سکه و خودرو می گیرند، معمولا بودجه محدودی دارند و به همین دلیل مجبور به خرید خانه های دردسرساز و کم هزینه هستند.

در هفته های اخیر و به دنبال تثبیت نسبی قیمت مسکن از ابتدای پاییز، تعداد فروشندگانی که قبلاً سرمایه خریداری کرده اند افزایش یافته است. این امر منجر به افزایش عرضه آپارتمان زیر میانگین قیمت معاملاتی در تهران شده است. اگرچه میانگین قیمت مسکن در تهران از ابتدای سال جاری بین 30 تا 32 میلیون تومان در نوسان بوده است، اما در حال حاضر تعداد زیادی پرونده فروش در بازار خانه وجود دارد که قیمت پیشنهادی این واحدها را حدود 20 میلیون تومان عنوان می کند. و کمتر. است. دلیل اصلی ارزان بودن این پرونده ها کمبود امکانات است و به نظر می رسد خریدهای سرمایه ای دو سه سال اخیر به دلیل قیمت مسکن به عنوان عرضه جدید به بازار داخلی ارسال شده است.

البته علاوه بر سرمایه گذاران غیرتجاری، برخی از سرمایه گذاران تجاری نیز تعدادی از واحدهای مسکونی خریداری شده قبلی را بایگانی می کنند و به نظر می رسد گروهی از این افراد می خواهند بخشی از سرمایه ملکی خود را به ملک دیگری تبدیل کنند.

سرمایه گذاران می خواهند بازار مسکن را ترک کنند

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما