سای آخرین ضربه را زد (عکس)

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، در روزی که انتظار می رفت رئیس سابق فدراسیون تکواندو مانند گذشته رقبای خود را شکست دهد، هادی سای با 29 رای همه را شگفت زده کرد.

سید محمد پولادگر که از سال 1379 ریاست فدراسیون تکواندو را برعهده داشت، حدود 10 روز پیش پس از یک دوره 4 ساله از این فدراسیون جدا شد اما انتظار می رفت که دوباره نامزد شود. این شرایط برای چندین سال. مجلس را بردار اما به نظر می رسد تغییرات در قانون فدراسیون و افزایش تعداد اعضای شورای کار جای خود را به پولادگر داده است.
محمد جمشیدی و حسین حسین زاده دو کاندیدای دیگری بودند که پیش از شروع مجمع انصراف دادند و سیروس رضایی پس از صحبت به نفع پولادگر استعفا داد و پولاداگر و سای دو نامزد نهایی شدند.

اما پولاداگر قبل از شروع رای گیری در این انتخابات دو حزبی پشت تریبون رفت و تضمین های جدیدی به اعضای مجمع داد. وی خطاب به 57 نماینده 21 سال اخیر فدراسیون تکواندو، خطاب به 57 نماینده مجلس مقننه گفت: همچنین کسب 3 مدال در المپیک 2024 و 7 مدال در بازی های آسیایی 2022 مهمترین هدف ما خواهد بود. این روزها خیلی ها درباره فدراسیون سیاه صحبت می کنند. نادیده گرفتن موفقیت تاثیر نامطلوبی بر خانواده تکواندو گذاشته است. خیلی ها شعار همدردی می دهند اما عامل تفرقه هستند. هیچکس از فدراسیون اخراج نشد، حتی کسانی که در رسانه ها علیه فدراسیون و تیم های ملی صحبت کردند، اما درهای فدراسیون به روی آنها بسته نشد.»

با این حال هادی سای در این مراسم سخنان تاثیرگذارتری را بیان کرد و گفت: همدلی خانواده تکواندو اولین و مهمترین هدف من برای گرد هم آوردن خانواده تکواندو دور یک میز است و حضور موفق در مسابقات بین المللی به ویژه المپیک پاریس باعث خواهد شد. مسابقات من این تنها المپیکی است که 3 سال وقت داشتیم تا سهمیه بگیریم کار ما خیلی سخت است و امیدوارم 3 سهمیه آقایان و 2 سهمیه خانم ها بگیریم که دو مدال طلا گرفتند و آنها هم بردند. دو مدال نقره کشتی اما در تکواندو نامی از آن ها نیست اما در کشتی هر دو برنز المپیک و طلای جهان را به دست آوردند.» این نشان می دهد که ضعیف هستیم و قهرمانان خود را رها می کنیم.

نکته ویژه اینجاست که هادی سای در پایان سخنان خود از پولادگر تشکر کرد و دقایقی بعد رای گیری آغاز شد. بنیامین شکوهفر، معاون پارلمانی وزیر ورزش نیز از رای دادن امتناع کرد و گفت: «از رای دادن خودداری می‌کنم زیرا نگاه وزارت ورزش به انتخابات فدراسیون بی‌طرف است.» بنابراین 56 نماینده در مجلس وجود دارد.

از آنجایی که 56 نفر رای دادند و رئیس جمهور منتخب باید نیمی از رای را کسب کند، برنده باید حداقل 29 رای می آورد. شمارش آنقدر نزدیک و حساس بود که مجبور شدم نفسم را حبس کنم. در نهایت این هادی سای بود که 29 رای خلاف انتظار و 27 رای مقابل پولاداگر به دست آورد.

در واقع اختلاف دو فینالیست تنها یک رای بود و ساینه با کمترین رای به پیروزی توانست پس از 21 سال سکان هدایت فدراسیون تکواندو را از پولاداگر در اختیار بگیرد. دارنده دو طلا و یک برنز المپیک که پرافتخارترین المپیکی ایران نیز محسوب می‌شود، در دو دوره اخیر تلاش کرده بود با پولادگر رقابت کند اما تا مجمع و رای‌گیری این رقابت‌ها به پایان نرسید.

دارنده دو مدال طلا و یک برنز المپیک که پرافتخارترین المپیکی ایران نیز محسوب می شود، در دو دوره اخیر برای رقابت با پولادگر تلاش کرده بود، اما این رقابت ها تا مجمع و رای گیری برگزار نشد.

به ویژه پولادگر پس از اعلام نتایج انتخابات در حالی که برای نایب رئیسی فدراسیون آسیایی رای می‌داد، درخواست بازشماری شمارش شده بود. البته پولادگر که نتیجه انتخابات برایش غیرمنتظره بود، دقایقی بعد درخواست خود را پس گرفت.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما