آیا برگزاری مسابقات بازی های ترکیبی در دنیای واقعی غیراخلاقی است؟

[ad_1]

امروزه کمتر کسی نام سری بازی های ترکیبی را می شنود. محبوب ترین سریال نتفلیکس که بیشترین رکوردهای این سرویس استریم را شکسته، اکنون به پربیننده ترین سریال نتفلیکس تبدیل شده است و احتمالاً برای فصل جدید نیز بازخواهد گشت. اگرچه این سریال کره ای این روزها مثل بمب منفجر شده است، اما راه سختی را برای ساخت آن طی کرده است. هوانگ دونگ هیوک، کارگردان سری بازی های کامپوند، سال هاست درگیر ارائه فیلمنامه این مجموعه به شرکت های مختلف بوده است.

ایده اولیه سری بازی های ترکیبی در سال 2008 توسط هوانگ دونگ هیوک مطرح شد. در همان سال فیلمنامه سریال را تکمیل کرد و آماده ارسال آن به استودیوهای مختلف شد. با این حال هیچ استودیویی حاضر نشد روی فیلمنامه سری بازی های کامپوزیت سرمایه گذاری کند. سرانجام در سپتامبر 2019، نتفلیکس موافقت کرد که فیلمنامه هوانگ دونگ هیوک را جلوی دوربین آنها ضبط کند.

محتوای پیشنهادی:این سریال I Want to Live – A Pleasant Romance را ببینیدبه بخش های 1 تا 7 مراجعه کنید
این سریال I Want to Live - A Pleasant Romance را ببینید

سری بازی های ماهی مرکب


هوانگ دونگ هیوک به عنوان کارگردان و تهیه کننده وظیفه ساخت یک پروژه سریالی از روی فیلمنامه خود را بر عهده گرفت. از این رو، فیلمبرداری مجموعه بازی مشترک که در ابتدا نام دیگری داشت، در ژوئن 2020 با تکمیل مراحل انتخاب بازیگر آغاز شد. این سریال در 17 سپتامبر 2021 توسط نتفلیکس منتشر شد و به سرعت تبدیل به محبوب ترین سریال در سرویس استریم شد. بیش از 120 میلیون بیننده این سریال را در ماه اول عرضه تماشا کردند و ارقام غیر رسمی حاکی از 500 میلیون دانلود غیرقانونی مجموعه بازی های ترکیبی است.

دلیل اصلی محبوبیت سری بازی های ترکیبی، داستان متمایز و درخشان آن است. داستان بسیار نمادین است و به همین دلیل میلیون ها بیننده را به خود جذب کرده است. شباهت های داستان سری بازی های ترکیبی و دنیای واقعی اطراف ما نیز باعث جذابیت بیشتر این سریال شده و نابرابری به تصویر کشیده شده در آن برای بسیاری احساس می شود.

بازی ترکیبی چیست؟

محتوای پیشنهادی:اولین حضور فصل پنجم Money Hest; مثل همیشه خوبهیک شروع هیجان انگیز تا یک پایان عالی
اولین حضور فصل پنجم Money Hest;  مثل همیشه خوبه

داستان سریال پرطرفدار کره ای نتفلیکس در مورد مسابقه ای جذاب و ترسناک به نام بازی ترکیبی است که از شش مسابقه ساده و هیجان انگیز تشکیل شده است. اگرچه ممکن است این شش مسابقه در نگاه اول جذاب به نظر برسند، اما واقعیت این است که بازندگان هر یک از این شش مسابقه باید جان خود را از دست بدهند. بنابراین مسابقه بازی کامپوند یک مسابقه مرگ و زندگی است و در پایان شش چالش بازی کامپوند فقط یک نفر قهرمان می شود.

اولین بازی ترکیبی به نام Red Light بسیار خطرناک است. اگرچه این رقابت ساده به نظر می رسد، اما می تواند منجر به تلفات زیادی شود. قوانین این مسابقه بسیار ساده است. شما فقط زمانی حق دارید به خط پایان بروید که داور به شما نگاه کند و زمانی که داور به شما پشت کند باید توقف کنید. کسانی که از این دستور روشن هستند [به هر دلیلی] عدم رعایت موجب رد صلاحیت خواهد شد.

دومین مسابقه در مسابقه بازی کامپوند در واقع تست صبر و دقت افراد است. در این مسابقه به هر شرکت کننده یک کیک عسلی با اندازه مشخص در مرکز داده می شود. شرکت کنندگان باید قسمت های اضافی این کیک عسلی را بشکنند تا تصویری دقیق از آن شکل خاص نشان دهند. اگر شیرینی به گونه ای شکسته شود که داخل آن آسیب ببیند، شرکت کننده حذف می شود. همچنین اگر بیش از 10 دقیقه طول بکشد، شرکت کننده رد صلاحیت خواهد شد.

محتوای پیشنهادی:نقد سریال خانه شیرین – جهان در چنگال هیولاهاکاوش در انسانیت
نقد سریال خانه شیرین - جهان در چنگال هیولاها

سری بازی های ماهی مرکب

مسابقه طناب زنی یک مسابقه گروهی به عنوان سومین مسابقه در مسابقات بازی های ترکیبی است. شرکت کنندگان به ده گروه تقسیم می شوند که هر گروه در یک مسابقه طناب کشی به رقابت می پردازند. تمام اعضای گروهی که در طناب کشی شکست خوردند کشته می شوند.

مسابقه چهارم در بازی کامپوند با وجود سادگی پر از جذابیت است. شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم می شوند و به هر کدام ده تیله داده می شود. هر شرکت کننده باید ده تیله از طرف دیگر بدون خشونت بردارد. بنابراین، شرکت کنندگانی که سنگ مرمر را از دست می دهند جان خود را از دست می دهند.

مسابقه پنجم شرکت کننده را روی یک پل شیشه ای خطرناک قرار می دهد. شرکت کنندگان ملزم به استفاده از این عینک هستند، اما برخی از این عینک ها به شدت شکننده هستند و می توانند باعث افتادن و برداشتن شرکت کنندگان شوند. بنابراین، شرکت کنندگان باید با آرامش و با احتیاط حرکت کنند.

محتوای پیشنهادی:کدام یک از اعضای Suicide Squad برنده بازی ترکیبی است؟مسابقه نجات جان اعضای گروه مرگ
کدام یک از اعضای Suicide Squad برنده بازی ترکیبی است؟

ششمین و آخرین مسابقه برای اثبات برنده بازی ترکیبی به شدت ترسناک است. بقیه شرکت کنندگان باید به گروه های دفاعی و حمله تقسیم شوند. سپس هر مهاجم باید به خط پایان حرکت کند و هر مدافع باید مانع از رسیدن حریف به خط پایان شود. درام ترکیبی به معنای واقعی کلمه هیجان انگیز و فوق العاده رقابتی است. اما برای بسیاری از بینندگان سری بازی های ترکیبی، یک سوال اساسی پیش می آید؛ آیا برگزاری مسابقات بازی های ترکیبی در دنیای واقعی غیراخلاقی است؟ برای یافتن پاسخ این سوال با ویجیاتو همراه باشید.

پیامدهای تصمیمات

همه 456 شرکت کننده در بازی ترکیبی در گروهی از افرادی هستند که برای مدیریت زندگی خود با مشکل مواجه هستند. این افراد میلیون ها وون (واحد پول کره جنوبی) بدهکار هستند و اساساً راهی برای خروج نمی بینند. او با شرکت در بازی های ترکیبی در واقع بزرگترین قمار زندگی خود را پذیرفته است. خصومت هستی و نیستی که مرز باریکی بین زندگی جدید و مرگ تلخ می کشد.

محتوای پیشنهادی:معرفی بیست فیلم برتر کینو ریوزفقط جان ویک نیست
معرفی بیست فیلم برتر کینو ریوز

اگر شرکت کنندگان در بازی از عواقب تصمیماتی که در زندگی خود گرفته اند آگاه باشند، قطعا راه های بهتری را انتخاب خواهند کرد. اما شرکت در بازی های ترکیبی را در شرایطی می پذیرند که راهی بر علیه خود نمی بینند. این سریال یادآور خوبی است که مردم باید از عواقب تصمیمات خود آگاه باشند. با این حال، امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که در آن افراد بیشتری از هر زمان دیگری این فرصت را دارند که خودشان تصمیم بگیرند.

در دنیای امروز اگر به انسان حق اتانازی (مرگ اختیاری) داده شود، باید فرصت شرکت در مسابقاتی مانند بازی های ترکیبی را داشته باشد. نیازی به گفتن نیست که انسان ها می توانند مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرند. بنابراین، اگر آنها می خواهند در رقابتی شرکت کنند که بیشتر شبیه مسابقه بقا در یک سری بازی های ترکیبی است، نباید قوانین محدود کننده ای برای آنها وجود داشته باشد.

با این حال، شرکت‌کنندگان در بازی‌های مسابقه‌ای مختلط در دنیای واقعی باید بپذیرند که هرگونه عواقب شرکت در این مسابقه متعلق به خودشان است. بنابراین، اگر نفر اول مسابقه، تنها برنده بازی، که تمام 455 شرکت کننده قبلی را دیده است، دچار مشکلات روحی و روانی شده است، باید اعتراف کند که به دلیل تصمیمات شخصی خود باید با چنین شرایطی روبرو شود. فقط یکی برای وضعیت روحی او مسئول است.

محتوای پیشنهادی:تحلیل شخصیت مالک – زخمی کارمکبث مجروح!
تحلیل شخصیت مالک - زخمی کار

اثر اقتصادی

همه شرکت کنندگان در بازی مرکب بدهکار و ورشکسته بودند. آنها دلایل مختلفی برای رسیدن به نقطه صفر مالی داشتند، اما در نهایت همه آنها از نظر مالی محروم شدند. اما مرگ این وام گیرندگان به معنای حذف بدهی آنها از چرخه مالی نیست. تا زمانی که این افراد زنده هستند، وام گیرندگان می توانند به هر طریقی به احیای سرمایه خود امیدوار باشند. اما مرگ آنها به معنای ناپدید شدن حداقل 456 وام گیرنده است. البته بسیاری از این موارد باعث ضرر مالی بیش از یک نفر شد.

بنابراین میزبانی بازی های ترکیبی در دنیای واقعی پیامدهای مالی نامطلوبی دارد. برگزاری مسابقه واقعی بازی مرکب تنها در صورتی موفق خواهد بود که برنده نهایی با دریافت جایزه خود برای پرداخت بدهی شرکت کنندگان مقتول موافقت کند. چیزی که قطعا اتفاق نخواهد افتاد. بنابراین تا جایی که افراد می توانند داوطلبانه وارد رقابت بازی های ترکیبی شوند، باید بپذیرند که مرگ آنها می تواند عواقب مالی غم انگیزی داشته باشد.

محتوای پیشنهادی:به مارا ایست تاون نگاهی بیندازید – شکل شگفت انگیزی از درام جناییماجراهای غم انگیز یک پلیس ناامید
به مارا ایست تاون نگاهی بیندازید - شکل شگفت انگیزی از درام جنایی

در عین حال اگر قرار بود در دنیای امروز مسابقه بازی مرکب برگزار شود، میلیون ها وام گیرنده که بدهی آنها چند برابر بدهکارترین شرکت کنندگان در سری بازی های ترکیبی بود نیز شرکت در این مسابقه را می پذیرفتند. بسیاری از وام‌گیرندگان متقاعد شده‌اند که می‌توانند با شرکت در چنین مسابقه‌ای خطرناک، قبل از اینکه با سرنوشتی تلخ‌تر از آنچه طلبکاران خود می‌خواهند مواجه شوند، به مرگی جذاب و هیجان‌انگیز دست یابند.

در چنین سناریویی، میلیون ها پرونده بدهی و کلاهبرداری احتمالاً در دادگاه های سراسر جهان تشکیل می شود و ثبات مالی را از دست می دهد. دلیلش این است که بسیاری از افراد برای مدتی از طریق میلیون ها کلاهبرداری به آنچه نیاز دارند به دست می آورند و سپس شانس خود را برای میلیونر شدن و پرداخت بدهی های خود با شرکت در بازی های ترکیبی امتحان می کنند. حتی اگر این بدهکاران کشته شوند، ادعای ضرر نخواهند کرد. طلبکاران خارج از بازی در واقع بازنده واقعی بازی های ترکیبی دنیای واقعی هستند.

مرگی که طبیعی است

محتوای پیشنهادی:سری Engineer Kid 4 – Repeat Formula را ببینیدچگونه فیلمنامه چهار فصل متوالی را تکرار کنیم؟
سری Engineer Kid 4 - Repeat Formula را ببینید

خانواده ها و بستگان کسانی که با هم در این بازی شرکت کرده بودند هیچ اطلاعی از حضورشان در این بازی مرگبار نداشتند. بنابراین بازی در یک بازی کامپوزیت دنیای واقعی به میلیون‌ها نفری که می‌خواهند بمیرند این فرصت را می‌دهد که برای همیشه از جمع دور بمانند. افرادی که می خواهند خودکشی کنند اما جرات تلاش را ندارند می توانند در بازی های ترکیبی شرکت کنند. افرادی که توانایی تغییر شرایط اطراف خود را ندارند ممکن است با شرکت در بازی های ترکیبی شانس خود را برای ثروتمند شدن یا کشته شدن بیازمایند.

ازدحام مردمی که در بازی کامپوند حضور دارند تنها در صورتی قانونی می شود که برگزارکنندگان وضعیت شرکت کنندگان را به دقت زیر نظر داشته باشند. به عنوان مثال افرادی که سابقه کیفری دارند یا می خواهند در مسابقات بازی های ترکیبی شرکت نکنند. به عبارت دیگر، داشتن یک بازی ترکیبی در دنیای واقعی مانند مرگ احمقانه است. پس خیلی اخلاقی نیست.



تحلیل روانشناختی سری بازی های ماهی مرکب

با این حال، کسانی که زندگی خود را آنقدر بی معنی می دانند که فکر می کنند می توانند یک عمر با قمار ثروتمند شوند، اما دور از دسترس هستند، باید فرصت شرکت در چنین رقابت احمقانه ای را داشته باشند. سازماندهی یک بازی مسابقه ای مختلط در دنیای واقعی می تواند به مردم در سراسر جهان کمک کند تا بیش از هر زمان دیگری از زندگی خود قدردانی کنند و البته درک کنند که داشتن سواد مالی به آنها کمک می کند هرگز به خاطر قمار ورشکست نشوند.

محتوای پیشنهادی:معرفی سریال پنج نوروزی 1400 – از پایتخت تا ظهرجای کلاه قرمزی هنوز خالی است
معرفی سریال پنج نوروزی 1400 - از پایتخت تا ظهر

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما