ساخت دو واکسن ایرانی علیه امیکرون

[ad_1]

دبیر کمیسیون ملی مبارزه با کرونا با اشاره به مشارکت ایران در تولید واکسن ضدکرونا امیکرون گفت:

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا جماعتی در حاشیه پنجاه و نهمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، اظهار کرد: سابقه بیماری بدخیم، مصرف آنتی بیوتیک یا افرادی را دارند. متأسفانه واکسینه نشد و در بیمارستان بستری شد و با درگیری ریوی نسبتاً گسترده از او مراقبت شد.

وی افزود: در این همایش گزارش های شرکت Omicron و موارد ابتلا به کووید 19 در کودکان و زیر 18 سال ارائه شد. برخی از بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و بخش‌های اطفال نوجوان بودند. بنابراین توصیه و تاکید کمیسیون علمی ملی کرونا تقویت واکسیناسیون زنان باردار است.

وی گفت: واکسیناسیون کامل زنان باردار ضروری است و ثابت شده است که ایمن سازی زنان باردار می تواند تا چند ماه پس از تولد در این افراد و نوزادان آنها ایمنی ایجاد کند و این امر به درگیری کودکان در سنین نوجوانی کمک می کند. . “اثر omicron به شدت کاهش می یابد.

دبیر کمیسیون ملی علمی کرونا گفت: در این جلسه در مورد لزوم تقویت بخش مراقبت های ویژه (PICU) و واحد مراقبت از نوزادان (NICU) افزایش وزیر بهداشت صحبت شد. راهنمایی برای وبینارها و فیلم های آموزشی توسط هیئت علمی دولتی کرونا و معاون وزیر بهداشت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان کووید 19 در گروه سنی جوان تر برای متخصصان اطفال و متخصصان بیهوشی شاغل در بخش های مراقبت اطفال و نوزادان ارائه شده است.

جماعتی خاطرنشان کرد: امروز نماینده سازمان غذا و دارو در کمیته علمی گفت: پس از تهیه پروتکل مربوطه از سوی سازمان غذا و دارو برای تولید سویه جدید واکسن، دو شرکت داخلی مطالعات خود را به پایان رسانده اند. واکسن تولید کند در مقابل Omicron و در فرآیند، نشان داده شده است که در صورت تایید کمیسیون ملی اخلاق در پژوهش، فاز بالینی این دو شرکت به سرعت در کشور اجرا می شود و این نشان می دهد که ایران تولید این واکسن را در آنجا آغاز کرده است. همزمان با کشورهای توسعه یافته و شرکت های مطرح واکسن در جهان.

وی گفت: اکنون در موج ششم سکته قلبی از نوع امیکرون در کشور قرار داریم و تجمع افراد در مراکز واکسیناسیون می تواند منجر به شیوع این ویروس شود. به همین دلیل توصیه می شود واکسیناسیون در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد تا واکسیناسیون به شدت برای تقویت نیرو در سراسر کشور انجام شود.

دبیر کمیسیون ملی مبارزه با کرونا می گوید در مورد اومیکرون و نوع خفیف آن صحبت از وقفه 5 روزه نیروهای بهداشتی است، چرا پنج روزه؟ مطالعات نشان داده است که ویروس ایمیکرون برخلاف دلتا و سایر سویه‌ها، سریع‌تر از بدن خارج می‌شود و اگر بیمار علائم خفیف یا بدون علامت داشته باشد و علائم شدیدی نداشته باشد و با آنتی‌بیوتیک درمان شود و در هیچ سنی وجود نداشته باشد، پس از 5 روز از بدن خارج می‌شود. . ، ویروس از بدن خارج شد و به همین دلیل به مدت پنج روز در نظر گرفته شد.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما