روند کاهشی بیماری عروق کرونر قلب در ایران

[ad_1]

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی ستاد ملی کرونا ضمن تاکید بر کنترل مرزهای کشور و مراقبت از ویروس جدید کرونا که در اروپا شیوع پیدا کرده است، از نابودی کووید ۱۹ در کشور نیز خبر داد.

دکتر دکتر با اشاره به برگزاری پنجاه و یکمین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: علیرضا رئیسی گفت: در این نشست وضعیت ایران و جهان به ویژه ویروس انگلیسی که در اروپا شیوع پیدا کرده و شروع شده بررسی شد، موجی از رعب و وحشت در اروپا به راه افتاده است. بررسی کردیم.

وی افزود: این یک ویروس تنفسی است و می تواند به هر کشوری سرایت کند و گزارش هایی مبنی بر شناسایی این ویروس در ترکیه به ما رسیده است. بنابراین باید در کنترل مرزهای هوایی، دریایی و زمینی دقت بیشتری داشته باشیم. اما در هر صورت، چه جهش ویروسی خارجی باشد و چه جهش داخلی، باید طبق پروتکل، خودداری از حضور در اجتماعات، پوشیدن ماسک و پرهیز از حضور در اماکن عمومی. زیرا شرکت در مهمانی ها و مجالس می تواند عامل اصلی شیوع این بیماری باشد. علیرغم اینکه شرایط مختلفی را پشت سر گذاشته ایم و با آن مواجه هستیم، هم مردم و هم مسئولین به این موارد پایبند بوده اند.

86% رعایت پروتکل ضد کرونا

میزان ابتلا به این بیماری در کشور رو به کاهش است

وی افزود: رعایت پروتکل در کشور بیش از 86 درصد است و این بدان معناست که ما به این سبک زندگی که تنها راه مقابله با ویروس کرونا است، عادت کرده‌ایم. خوشبختانه میزان ابتلا به این بیماری در سراسر کشور رو به کاهش است و نزدیک به یک چهارم موارد بستری و مرگ و میر در بیمارستان ها کمتر از یک سوم در حدود پنج هفته است و این آمار بسیار چشمگیر در نتیجه مشاهدات عمومی است.

سومین قله کرونا در مازندران و چهار شهر سرخ استان

رسی سومین پیک بیماری را در استان مازندران آغاز کرد و افزود: از این رو اکثر شهرستان های استان درگیر هستند. 4 شهر قرمز رنگ در کشور داریم که در استان مازندران هستند، سوادکوه شمالی، ساری، آمل و رامسر همچنان قرمز هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

401 شهر زرد و 43 شهر نارنجی

18 شهر نارنجی در استان مازندران

وی افزود: خوشبختانه 401 شهر زرد و 43 شهر نارنجی داریم که از این تعداد حدود 15 تا 18 شهر نارنجی در استان مازندران هستند. شهرستان لاهیجان در استان گیلان نیز نیاز به مراقبت بیشتری دارد و تمامی شهرستان های استان مازندران نیازمند مراقبت بیشتری هستند و امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم این موج را تحت کنترل خود در آوریم.

کمی تعمیم خطرناک است

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: با توجه به تغییر وضعیت از نارنجی به زرد باید توجه داشت که کمی بی احتیاطی، تغییر و عادی شدن خطرناک است و می تواند شرایط را تغییر دهد. این ویروس بسیار مسری است و اگر کنترل نشود، می تواند به مناطق دیگر سرایت کند.

وی گفت: علاوه بر تشکر از مردم، مسئولین و کادر درمانی باید قدردان کسبه و جامعه ای باشیم که با وجود فشارهای مالی همراه ما هستند. پس همه باید مراقب باشیم که شهرهای زرد رنگ عوض نکنند و محدودیت های شغلی برنگردد. بدون نظارت کافی، موج بعدی بیماری را در فوریه یا مارس نخواهیم دید.

وی در پایان با اشاره به اینکه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با قوت در حال اجراست، تصریح کرد: مبارزه همه جانبه کشوری با این بیماری می تواند در حفظ و بهبود وضعیت موجود موثر باشد و اخبار تکمیلی از نتایج این طرح در اطلاعیه ای به اطلاع عموم خواهد رسید. هفته های آینده

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما