حمله پسر قممشهری به رکورد جادوی تلخادزه

[ad_1]

به گزارش “ورجش سه”، علیرضا یوسفی را بدون شک می توان یکی از رویدادهای جهانی وزنه برداری سال 2021 دانست؛ که رکورد جوانان جهان را در دسته فوق سنگین شکست. یوسفی که در 15 سالگی در المپیک 2018 جوانان به مدال طلا دست یافت، در مسابقات جهانی تاشکند نشان داد که امید زیادی به درخشش ایران در دسته فوق سنگین تا چند سال آینده دارد.

در 18 سالگی در حالی که رویاهای بزرگی داشتیم درباره این پدیده وزنه برداری جهانی صحبت کردیم. مشروح صحبت های علیرضا یوسفی ملی پوش سنگین وزن ایران را در ادامه می خوانید.

ما نمی فهمیم چرا 245 کیلوگرم را قبول نکردند

خدا را شکر می کنم که توانستم در مسابقات جهانی عملکرد خوبی داشته باشم. در دونفره توانستم به اولین هدفم برسم و رکورد جوانان جهان را بشکنم. سپس وزنه 245 کیلوگرمی را بلند کردم که در صورت قبولی صد در صد کارم تکمیل می شود. می توانستم با همین وزن دو مدال برنز بگیرم اما متاسفانه نمی دانم بر چه اساسی هیات داوران تصمیم گرفت وزن من را نپذیرد. شاید مدال ها از قبل قطعی شده باشد چون نمی فهمیم چرا این وزن را قبول نکردند.

هدف من شکستن رکورد بزرگسالان جهان است

برای من مهم بود که خودم را نشان دهم. خدا را شکر می کنم که خیلی ها متوجه شده اند که من این توانایی و ظرفیت را دارم که در چند سال آینده روی صحنه بروم. مطمئناً در چند سال آینده وزنه های بسیار بیشتری بلند خواهم کرد و هدفم تلاش برای رکورد بزرگسالان جهان است. هیچ رکوردی دست نیافتنی نیست

تالاخاج یک افسانه زنده است

لاشا تالاخادزه یک هوش ماوراء طبیعی است که ما به آن نگاه می کنیم. مثل یک افسانه زنده است. البته برای بالا ماندن کار حرفه ای لازم است. او پس از المپیک دوباره موفق به شکستن رکورد شد. آنها مثل ما نیستند که نمی دانیم دو روز قبل از اعزام اعزام می شوند یا نه.

ما به اندازه کافی غذا نداشتیم!

متاسفم که قبل از رفتن به جام جهانی هم مشکل تغذیه ای داشتیم و صبحانه درستی نخوردیم. دیدم مسئولان فدراسیون تمام تلاش خود را کردند اما از کسانی که می خواستند از فدراسیون حمایت کنند می خواهم. وزنه برداری همیشه یکی از مدال آوران المپیک بوده و ایران حداقل یک مدال در المپیک کسب کرده است. با نگاهی به موضوعاتی مثل فوتبال و کشتی، نمی فهمم چرا وزنه برداری اتفاق نمی افتد!

چه چیزی در کشتی و فوتبال کم داری؟

شرایط اردو زیاد خوب نبود. ما نمی گوییم فدراسیون مقصر است، اما مسائلی مانند مسکن و تغذیه از دیگر امکانات اولیه است. ورزشکاران حداقل به تغذیه مناسب نیاز دارند. امیدوارم حمایت بیشتری از وزنه برداری شود. تا جایی که یادم می آید وزنه برداران برای خودشان سختی و دردسر درست می کنند. آیا اینها بازیکن و هموطن نیستند؟ چه چیزی از تیم های دیگر کم داریم؟

در دوضرب می توانم به وزن 270 کیلوگرم برسم

از 15 سالگی که در المپیک جوانان مدال گرفتم، تمریناتم را برای بزرگسالان جدی تری گرفتم. من الان 18 ساله هستم و می خواهم رکوردم را حفظ کنم. هدف من در چند سال آینده رسیدن به وزن 205 تا 210 کیلوگرم در یک ضرب و 265 تا 270 کیلوگرم در دوضرب است. در همین مسابقات 245 کیلوگرم را مهار کردم. کارنامه تمرینی من زیاد نبود.

من پسر قمهشهر هستم اما گفت تو اهل اسکاندیناوی هستی!

صورت من هم سوژه مسابقات جهانی بود. بعضی ها می گویند شما مثل ایرانی ها نیستید و مثل بازیکنان اسکاندیناوی زندگی می کنید. برخی می گفتند او بیشتر سنت می خورد. من فرزند قمهشهر هستم و زیر نظر کاسم گجلیان کار می کنم. همان شهری که بهداد سلیمی در آن بزرگ شد و قهرمان المپیک شد.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما