دریای مرگبار هشت بمب در آفریقا!

[ad_1]

در رفتن دریاچه کیوو کیوو بین رواندا و جمهوری دموکراتیک کنگو در قاره آفریقا، دریاچه های زیبا با پوشش گیاهی سرسبز بسیار چشم نواز است و آنها را به یک تور بهشت ​​تبدیل می کند، اما این دریاچه عنوان عجیب «قاتل» را دارد و علت آن نیز بسیار جالب است. . در اعماق اقیانوس منابع عظیمی از گاز متان و دی اکسید کربن وجود دارد و آتشفشان های نزدیک نیز فعال هستند که هر لحظه ممکن است منفجر شوند. این انفجار می توانست بیش از ده ها نفر را کشته و جان میلیون ها نفر را به خطر بیندازد.

طبق گزارشات فرارو، در ماه گذشته فوران نکنید نیراگونگو در همان نزدیکی، شاهد فوران متوجه شد که مهندسان و کارکنان ایستگاه آب شیناوار از دریاچه کیوو وحشت داشتند. اما این فوران های آتشفشانی نبود که این مردم را به وحشت انداخت، بلکه غلظت قوی ترین گازهای انفجاری در دریاچه بود که آنها را بیدار نگه داشت. اینها کارمندان شرکت هستند کیوووات آنها در حال استخراج گاز برای تولید برق از رسوبات این دریاچه هستند.

دریای مرگبار هشت بمب در آفریقا!

Franwaois Darchambo، مدیر شرکت محیط زیست KivuWatt در این ویژه می گوید هزاران سال فعالیت آتشفشانی منجر به کشف متان و دی اکسید کربن در اعماق دریاچه کیوو شده است. این مبلغ به قدری زیاد است که اگر قرار بود یک رویداد نادر منتشر شود، میزان آسیب آن غیرقابل تصور است. او اضافه کرد: اگر یک لحظه به اصطلاح جریان آرام رخ دهد، یک انفجار بزرگ گاز از سطح آب عمیق منجر به موج عظیم و ابر گازی عظیمی می شود که جان میلیون ها نفر را به خطر می اندازد. لیمونولوژیست یا کارشناس سیستم های آب شیرین در فرانسه می گوید: «این دقیقاً همان چیزی است که ما به آن قاتل در این دریاچه می گوییم.

تنها سه دریا در جهان وجود دارد که به جز کیف، می توانند به رودخانه های نویس و مونون در شمال غربی کامرون اشاره کنند. در دو دهه گذشته، فورامن لمنیک یک فاجعه فاجعه بار را در دریای نویس تجربه کرد که بیش از یک نفر را با انتشار دی اکسید کربن غمگین کرد. اما این فجایع در یک منطقه روستایی اتفاق افتاده است، در حالی که گفته می شود دارچامبو در خطر قرار گرفتن 2 میلیون نفر مشابه فاجعه در دریاچه کیوو قرار دارد. هم در رواندا و هم در جمهوری دموکراتیک کنگو، ترس زیادی از زندگی دریایی بالقوه مضر وجود دارد، و داستان های فراوانی از داستان هایی که در اعماق افسردگی یا افسردگی ناپدید می شوند، وجود دارد.

دریای مرگبار هشت بمب در آفریقا!

با این حال کیوووات معتقد است که در مواجهه با این خطرات، این دریاچه می تواند حیات بخش باشد. استخراج منابع عظیم گازی از اعماق این اقیانوس که البته اولین نمونه در نوع خود است، می تواند منبع بسیار خوبی برای انرژی ارزان برای ساکنان این کشورها باشد. برای رسیدن به سنجاب، محفظه ای انحصاری از کیووات، توده ای از لوله ها و دوش ها، در ارتفاع یک ساختمان چند طبقه که در بخش کیوو لنگر انداخته است، وجود دارد. این مرکز با تارهای صوتی خود، آب اشباع شده با دی اکسید کربن و متان را در محدوده 1 متر (1 فوت) حمل می کند.

با ورود گازها و با تغییر فشار آب و گاز از هم جدا می شوند. Priysham Nundah، مدیر عامل KivuWatt، که این پروژه را “چیزی بین انرژی حرارتی و انرژی تجدید پذیر” توصیف کرد، گفت: “این مانند یک بطری الکل است. استخراج شده از یک خط لوله به تاسیسات دوم واقع در سواحل رواندا برای تبدیل گاز به برق ارسال خواهد شد. دی اکسید کربن نیز به اعماق اقیانوس پمپ می شود تا اطمینان حاصل شود که تعادل بین دو گاز با هم مخلوط نمی شود. این شرکت امیدوار است که پتانسیل کاهش سرعت کف اقیانوس و احتمالاً به خطر انداختن Furan Lemnick را از بین ببرد.

دریای مرگبار هشت بمب در آفریقا!

با این حال، ترس از یک فاجعه فاجعه بار زمانی ایجاد شد که آتشفشان نیراگونگو، یک آتشفشان فعال در آتشفشان شمالی کیوو در جمهوری دموکراتیک کنگو، در سال های اولیه مرد. Gadazah دو نفر را کشت و صدها خانه را ویران کرد، اما مشکل واقعی لرزه‌هایی بود که در PN Furan شکل گرفت و موج دوم Gadazah در اعماق دریا فرو رفت. با افزایش تعداد زمین لرزه ها، حس وحشت در کارکنان KivuWatt ایجاد شد و هیچ کس واقعاً نمی دانست چه سرنوشتی در انتظار آنها است.

یکی از پروژه های ذکر شده تعطیلات موقت بود، اما تعلیق این عملیات عواقب جدی برای رواندا خواهد داشت، زیرا این شرکت حدود 5 درصد از برق مصرفی سالانه خود را به کشور آفریقای شرقی تامین می کند. شرکت آمریکایی ContourGlobal که مالک KivuWatt است، سرمایه گذاری در استخراج گاز و برق از دریاچه کیوو را آغاز کرده و وعده داده است که ظرفیت خود را به چهار برابر افزایش دهد. مارتین اشمیت، محقق موسسه تحقیقات محیطی و زیست محیطی سوئیس، می گوید: همه اینها حتی با وعده استخراج چهار برابری، قرن ها تا تخلیه کامل رودخانه ادامه خواهد داشت، بنابراین این خطر بزرگ وجود دارد که این قاتل سال ها باقی بماند.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی گرفی-فرارو

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما