جزئیات تولید قرص های جدید کرونا در ایران

[ad_1]

بسیاری از شرکت های داروسازی داخلی ایران توانایی سنتز داروی «پکسلووید» را دارند و آن را با سنتز مولکولی پاکسلووید در ایران ساخته اند.

به گزارش مهر، قرص خوراکی «پاکسلووید» (Paxlovid) اخیراً به عنوان یکی از داروهای ضد عروق کرونر در جامعه علمی جهان مطرح شده است. به گفته سازندگان این دارو، Paxlovid در پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از بیماری کووید 90 درصد موثر است.

دبیر کمیته علمی کرونا، دکتر حمیدرضا جماتی در تشریح جزئیات تولید پاکسلووید در ایران و نحوه ورود به فهرست دارویی کشور گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت های دارویی داخلی ایران توانایی سنتز و سنتز هسته ای را دارند، پاکلووید؛ بنابراین پاکسلووید در ایران تولید می شود.

وی افزود: موضوع این است که آیا سازمان غذا و دارو اجازه عرضه این دارو را به ما داده است؟ بر اساس مطالعه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و همچنین شواهد پزشکی از سراسر جهان در مورد این دارو، کمیته علمی کرونا پیشنهاد کرده است که سازمان غذا و دارو باید این دارو را در فهرست محصولات دارویی قرار دهد. کشور.

طایفه خاطرنشان کرد: دلیل قرار گرفتن پاکلووید در فهرست محصولات دارویی کشور تنها استفاده از داروهای جامعه نیست، بلکه اگر می خواهید بر اساس وضعیت کشورتان آزمایشات بالینی را در کشور خود انجام دهید، باید این کار را انجام دهید. . بخشی از لیست داروهای کشور برای مطالعه

وی گفت: نکته مهم این است که بتوانیم این دارو را در کشور خودمان آزمایش کنیم.

موارد مصرف قرص خوراکی Paxlovid در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب

دبير كميته علمي كرونا با اشاره به مصرف قرص خوراكي پاكسلوويد گفت: بيشتر مطالعات انجام شده روي بيماراني كه از اين دارو استفاده كرده اند نشان داده است كه اين افراد واكسن نكرده و بيماري زمينه اي داشته اند و در پنج روز اول انجام شده است. این بیماری از آن استفاده کرده است. همه این افراد حداقل یک بیماری زمینه ای یا اختلال سیستم ایمنی دارند و توصیه می شود که این دارو را در پنج روز اول مصرف کنند.

وی افزود: دلیل این توصیه پیشرفت بیماری عروق کرونر قلب در این دسته از افراد بوده است. برای این افراد این بیماری بین 80 تا 89 درصد می تواند منجر به بستری شدن و مرگ شود، بنابراین مصرف این دارو در ابتدا برای این دسته از افراد توصیه می شود.

ترایب گفت: Paxlovid بیش از 80 درصد موثر است و با توجه به وضعیت اقتصادی، مقرون به صرفه تر از دارویی است که بهتر عمل می کند.

وی گفت: اگر شرکت‌های دارویی داخلی می‌توانستند این دارو را تولید کنند، ارزش آن بسیار کمتر از واردات بود و امکان صادرات این دارو نیز وجود داشت.

«مولنوپیراویر» یکی دیگر از داروهایی است که در دنیا مطرح شده است: «مولنوپیراویر» به دلیل عوارض جانبی و جهش و همچنین اثربخشی کم مورد تایید جامعه تولیدی و علمی نیست. این دارو همچنین برای افراد واکسینه نشده مبتلا به بیماری های زمینه ای استفاده می شد، اما این دارو کمتر از 30 درصد موثر بود.

تصمیم قرار دادن پکسلووید در فهرست داروهای ایرانی این هفته

همچنین، عضو کمیته علمی کرونا، دکتر. رضا مسد درباره اعتبار و تولید داروی «پاکسلووید» در ایران توضیح داد: موضوع این دارو در حال حاضر در مرحله ای است که کمیته علمی کرونا آن را پیشنهاد داده است.

وی افزود: در این هفته تصمیم گیری خواهد شد. ضمناً برای تهیه این دارو هم تولیدکنندگان داخلی دارو و هم واردکنندگان دارو می توانند آن را وارد کنند.

مصد خاطرنشان کرد: اگر به تولیدکنندگان دارو در کشور اجازه تولید داده شود، قطعا ارزش گذاری این دارو منطقی خواهد بود. دلیل انتخاب این دارو، اثربخشی بالاتر آن نسبت به مولنوپیراویر است.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما