خرید بهترین هاست [۱۰ هاستینگ برتر ایرانی در سال 2021]

شرکتهایی که در هاست وردپرس خود از کشینگ چند لایه استفاده میکنند معمولا کانفیگ سرور را به نحوی انجام میدهند که بتوانید با استفاده از بهترین افزونه کش وردپرس(متناسب با سرور) که بر روی سایت نصب میکنید، کش موجود روی شبکه و در نهایت کش خود سرور که به هاست شما متصل است بالاترین سرعت را در وردپرس داشته باشید. شرکتهایی که هاست وردپرس خوب ارائه میکنند از پردازندههای نسل هشت اینتل به دلیل اینکه تعداد هسته افزایش یافته است استفاده میکنند که در مقایسه با پردازندههای نسل قبل خود، سرعت 25 تا 45 برابری دارند. در یک آزمایشی که بر روی دو هارد با مشخصات زیر در استخراج یک فایل 4 ترابایتی صورت گرفت نتیجهای که حاصل شد این بود که هارد NVMe در مقایسه با هارد SSD سرعت 4.11 برابری دارد. بسته به مشخصاتی که سخت افزار سرور دارد، اگر از قطعات با مشخصات بالا استفاده شده باشد، قدرت سرور نیز بالا بوده و پاسخگوی تعداد سایت بیشتری خواهد بود. طی جدیدترین بررسی که در سال 2021 و پس از ارائه نسخه 8 زبان php انجام گرفته، با آپدیت این نرم افزار بر روی سرور سرعت سایت تا حدود 2.5 برابر افزایش پیدا میکند.

برای بررسی کیفیت هاست وردپرس راه حل های گوناگونی وجود دارد؛ ساده ترین کار این است که همین الان گوشی تلفن را بردارید و به شرکت هایی که نظرتان را جلب کرده اند (بهترین شرکت هاستینگ ایرانی از نظر خودتان یا معرفی دیگران)، زنگ بزنید. حال در هنگام خرید باید بررسی کنید که اگر سایت شما به مقدار CPU بیشتری نیاز دارد از شرکت هاستینگ بخواهید که پلنی را به شما ارائه دهد که پاسخگوی نیاز شما باشد. درعین حال به عنوان نقطه ضعف اصلی وردپرس می توان وجود دیتابیس سنگین را معرفی کرد. انتخاب هاست همیشه دغدغه و مشکل اصلی تمام ما وبمسترها بوده. در واقع شاخه های اصلی هاست وردپرس امکان پیکربندی دقیق تر و سرعت بارگذاری بیشتر و عملکرد بهتر آن میشود. این پرسشها بیشتر از دیگر پرسشها درباره انتخاب هاست وردپرس مطرح شده اند. به همین خاطر در هاست وردپرس نباید نگران پهنای باند باشید. ممکن است در شروع کار به دنبال ارزانترین و یا حتی خرید هاست رایگان باشید اما بهتر است که هرگز از آن ها به خصوص میزبانی رایگان استفاده نکنید. این به این معنی است که روی یک هاست می توانید دو یا چند سایت مجزا از هم ولی روی یک هاست داشته باشید.

جدایی از این در هر لحظه به صورت آنلاین نیز تعداد پردازشهای محدود میشود که اگر سایت شما تعداد پردازش بالایی در لحظه داشته باشد، استفاده از هاست وردپرس شاید به درد شما نخورده و بهتر باشد که از سرور مجازی یا در شرایط بالاتر از سرور اختصاصی استفاده کنید. این کار توسط مجازی سازی کانفیگ سرور انجام میگیرد. به عنوان مثال میتوان به پلنهای هاست وردپرس دو شرکت نت افراز و ایران سرور اشاره کرد که نصب رایگان وردپرس را انجام می دهند. خیر نیازی نیست. شما می توانید به عنوان مثال تمام دامنه هایتان را در پنل کاربریتان در وب سایت شرکت هاستینگ ایران سرور مدیریت کنید، اما هاست خود را از شرکت های دیگر مانند برتینا ، نت افراز و میهن وب هاست تهیه کنید. نت افراز هم یکی از قدیمی ترین شرکت های هاستینگ ایرانی است. در سرویس هاستهای اشتراکی به دلیل اینکه چندین وبسایت روی یک سرور میزبانی می شوند هنگامی که بازدید یک وبسایت و مصرف از منابع نسبت به سایرین در حد بالاتری قرار بگیره و از حالت نرمال خارج بشه باعث میشه تا سایت شما هم تحت الشعاع این موضوع قرار گرفته و با افت سرعت و پردازش اطلاعات مواجه بشه، گاها دیده میشه میزبانیهایی هستند که به صورت غیراستاندارد سرور رو به گونهای کانفیگ کردند که همین موضوع باعث میشه تا برخی سایتها باعث ایجاد اختلال در سایتهای دیگر شوند.

یکی از اقداماتی که برای بالا بردن سرعت بیشتر بهترین هاست وردپرس اهمیت دارد، استفاده از کش وردپرس همراه با کش سرور و کش کل شبکه است. اما در هاست وردپرس برای اینکه از منابع بالایی در سرور استفاده شود، تعداد هاست روی هر سرور کمتر است. به طور کلی هاست را می توان فضایی در نظر گرفت که تمامی اطلاعات و فایل های یک سایت بر روی آن قرار می گیرد و هر چه این میزبان از لحاظ عملکردی قدرتمند تر باشد سایت با سرعت بالاتری کار می کند. بنابراین هنگامی که وب سایت شما شروع به جذب تعداد زیادی بازدید کننده می کند ، هاست و میزبان شما را ملزم می کند تا هاست خود را ارتقا دهید. اما صرفا با ارتقا نسخه php به 8، این تعداد درخواست به بیش از 240 درخواست افزایش پیدا کرد. در این سایت که از نسخه 5.6 php استفاده شده، سرعت دسترسی به درخواستهای شما در هر ثانیه حدود 78 درخواست خواهد بود. اما از آنجایی که در هاست وردپرس استفاده از کلیه منابع پردازنده، رم و فضا به صورت اشتراکی است، مقدار دسترسی به پردازنده را محدود میکنند که شما تنها به بخش خاصی از قدرت پردازنده دسترسی خواهید داشت.

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما