جراحان برای اولین بار کلیه های خوک را به انسان پیوند زدند – زومیت

[ad_1]

جراحان نیویورکی با موفقیت یک کلیه بزرگ شده را به یک خوک مهندسی ژنتیک شده به انسان پیوند زدند و دو روز بعد متوجه شدند که عملکرد اندام بیمار کاملاً طبیعی است. این یک پیشرفت علمی بزرگ است و می تواند روزی راه را برای بیمارانی که روزهای بسیار سخت و پر استرس در انتظار پیوند عضو دارند ، هموار کند. پزشک دری سیگپروفسور جراحی پیوند در دانشکده پزشکی جان هاپکینز به نیویورک تایمز گفت: “ما باید در مورد طول عمر این پیوند بیشتر بدانیم.” با این حال ، این یک پیشرفت بزرگ و بسیار مهم است. “

مدت‌هاست که محققان به دنبال توسعه اندام‌هایی در خوک‌ها بوده‌اند که برای پیوند انسان مناسب است. در حال حاضر بیش از 100000 آمریکایی در لیست انتظار پیوند قرار دارند و 90240 نفر از آنها به کلیه نیاز دارند. دوازده نفر در این فهرست روزانه به دلیل عدم عضویت می میرند. به همین دلیل ، این روش ، که ممکن است شامل توسعه قلب ، ریه و کبد در آینده باشد ، می تواند جان بسیاری را از مرگ نجات دهد.

خوک هایی که در آنها کلیه های پیوندی رشد کرده بودند ، از نظر ژنتیک مهندسی شده بودند به طوری که این اندام با بدن انسان سازگار بود و احتمال رد پیوند نیز کم بود. پیوند کلیه بر روی فردی انجام شد که بر اثر مرگ مغزی فوت کرده بود و تنها با کمک دستگاه تنفس مصنوعی زنده بود، با مراحل بسیار نزدیک به پیوند واقعی. قرار بود اعضای بیمار اهدا شود. اما از آنجا که برای پیوند مناسب نبود ، خانواده او موافقت کردند تا وی را آزمایش کنند.

به گفته دکتر رابرت مونتگومریکلیه ها به رگ های خونی در قسمت فوقانی ساق پا و خارج از شکم بیمار پیوند زده شدند و عملکرد طبیعی داشتند و تقریباً بلافاصله شروع به تولید ادرار و کراتینین کردند. وی در ادامه گفت که از آنجا که این اندام در خارج از بدن انسان خوب کار می کند ، قطعاً در بدن انسان نیز به همان شیوه پاسخ خواهد داد.

دکتر رابرت مونتگومری

دکتر. مونتگومری و تیمش همچنین تیموس خوک را به بدن بیمار پیوند زدند تا از پاسخ ایمنی در برابر کلیه جلوگیری شود. تیموس غده ای است که در سیستم ایمنی بدن نقش دارد. او گفت:

خوک های مهندسی ژنتیک می توانند منبع پایدار و تجدیدپذیری از اعضای پیوندی باشند. چیزی شبیه انرژی خورشیدی و باد.

واکنش ها به اخبار محتاطانه خوش بینانه بوده و در بین متخصصان پیوند اعضا شور و شوق زیادی وجود داشته است. اما همه موافق بودند که این روش درمانی در زمینه پیوند اعضا تفاوت زیادی ایجاد می کند. البته ، نگهداری خوک برای پیوند اعضای بدن در انسان ، سوالات مربوط به بهره برداری از حیوانات را ایجاد می کند. با این حال، سالانه صدها میلیون خوک برای غذا در ایالات متحده کشته می شوند.

به گفته برخی جراحان ، تنها چند ماه طول می کشد تا همه خوک های مهندسی ژنتیک شده به یک انسان زنده پیوند داده شوند. اما برخی دیگر می گویند هنوز کارهای زیادی باید انجام شود. از دید یک دکتر دیوید کلاسنپیوند طولانی مدت حتی اگر اعضای اهدایی به طور کامل تطبیق داده نشده و حیوان پرورش داده نشده باشد ، رد می شود. کلیه ها علاوه بر پاکسازی خون از سموم ، عملکردهای دیگری نیز دارند و نگران ویروس خوکی هستند که می تواند گیرنده را آلوده کند:

این منطقه بسیار پیچیده است و این یک ایده ساده لوحانه است که همه ما از آنچه قرار است رخ دهد و مشکلاتی که قرار است بوجود آید آگاه باشیم.

پیوند زنوتراپی ، که در آن اندام ها یا بافت ها به گونه های مختلف حیوانات پیوند زده می شود ، سابقه طولانی دارد. به عنوان مثال ، تلاش برای استفاده از خون و پوست حیوانات در انسان به صدها سال پیش باز می گردد. در دهه 1960 ، کلیه های شامپانزه به بسیاری از افراد بیمار پیوند زده شد. اما اکثر آنها بلافاصله پس از پیوند فوت کردند و تنها 9 ماه زنده ماندند. در سال 1983 ، قلب نوزاد به نوزادی به نام “Baby Fee” پیوند داده شد که بیست روز پس از عمل فوت کرد.

با این حال، خوک ها مزایای بیشتری نسبت به نخستی ها برای مراقبت از اندام دارند. در میان چیزهای دیگر ، رشد آنها آسان است و به بلوغ اولیه می رسند و در عرض شش ماه به اندازه بزرگسالان رشد می کنند. دریچه های قلب خوک معمولاً به انسان پیوند زده می شود و برخی از بیماران مبتلا به دیابت سلول های لوزالمعده خوک را دریافت کرده اند. از پوست خوک نیز به عنوان پیوند موقت برای بیماران سوختگی استفاده می شود.

در حال حاضر ترکیبی از دو فناوری جدید ، ویرایش ژن و شبیه سازی ، منجر به تولید اندام های مهندسی ژنتیک در خوک ها شده است. در گذشته ، قلب و کلیه خوک با موفقیت به میمون و بابون پیوند زده شد. اما نگرانی در مورد سلامت انسان مانع استفاده از این اندام ها در بدن انسان شد. دکتر مونتگومری اذعان داشت که عواقب طولانی مدت این عمل پیوند هنوز ناشناخته است. اما او در ادامه گفت:

این عمل به ما اجازه داد به یک س veryال بسیار مهم پاسخ دهیم: آیا وقتی این اندام ها را که روی نخستی ها انجام شد ، روی انسان پیوند می زنیم ، آیا یک حادثه فاجعه بار اتفاق می افتد؟

این جراحی در ماه سپتامبر در دانشگاه نیویورک انجام شد و اولین بار توسط USA Today در روز سه شنبه گزارش شد. تحقیقات در مورد این آزمایش هنوز بررسی نشده و در مجله پزشکی منتشر نشده است.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما