(تصویر) کشف مواد معدنی جدید از دل الماس

[ad_1]

در رفتن زمین شناسان اخیراً ماده معدنی جدیدی را در داخل الماسی که در بوتسوانا، آفریقا یافت شده است، کشف کرده اند. پروسکیت سیلیکات کلسیم (CaSiO3) مشخص است که فقط در شرایط خاص و در پوسته زمین (فاصله بین پوسته و هسته) تشکیل می شود.

به گزارش فرارو، پروسکیت سیلیکات کلسیم (CaSiO3) مهمترین فاز ژئوشیمیایی در پوسته پایینی زمین است، زیرا عناصر ناسازگار را در پوسته بالایی متمرکز می کند. تا به امروز هیچ کس با موفقیت این ترکیب پرفشار را از پوسته پایینی بازیابی نکرده است. این به این دلیل است که CaSiO3-provovsky نمی تواند ساختار خود را پس از حذف از اتمسفر پرفشار خود حفظ کند. در یک مطالعه جدید، زمین شناسان آمریکایی سرانجام اولین پروسکایت سیلیکات کلسیم را از گوشته الماس پایینی زمین که در اروپای بوتسوانا یافت شد، کشف کردند.

پروسکیت سیلیکات کلسیم یکی از مهم ترین کانی های ژئوشیمیایی در گوشته پایینی است که عمدتاً به دلیل تمرکز عناصر ناسازگار در گوشته بالایی است. دکتر از گروه علوم زمین در دانشگاه نوادا. الیور شونر و نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید؛ اگرچه این ماده برای دهه‌ها نظریه‌پردازی شده است، تا به امروز هیچ‌کس با موفقیت سیلیکات فاز پرفشار را از پوسته زمین بازیابی نکرده است، عمدتاً به این دلیل که آنها نمی‌توانند ساختار معدنی خود را پس از حذف از جو پرفشار و دمای بالا بازیابی کنند. “نگهش دار.”

در یک مطالعه جدید، محققان از اشعه ایکس برای شناسایی پتانسیل CaSiO3 یک پروسکایت پرفشار در الماسی که در اعماق زمین یافت شده است، استفاده کردند. به گزارش فرارو، این الماس منحصر به فرد در معدن اروپا بوتسوانا در دهه 1980 کشف شد و از نظر مساحت به بزرگترین معدن الماس جهان تبدیل شد. او بعداً توسط یک فروشنده جواهرات الماس در سال 1987 به معدنچی در موسسه فناوری کالیفرنیا فروخته شد. اگرچه لکه هایی روی الماس وجود دارد که برای جواهرسازان ناخوشایند در نظر گرفته می شود، اما برای دانشمندان نعمت بزرگی محسوب می شود.

(تصویر) کشف مواد معدنی جدید از دل الماس

ساختار بلوری که توسط محققان به افتخار ژئوفیزیکدان تجربی معروف هو کوانگ (دیو) مائو پیدا شد، Devmoit نام و تایید کمیسیون مواد معدنی جدید، نام و طبقه بندی سازمان بین المللی مواد معدنی به عنوان مواد معدنی جدید. مدیر آزمایشگاه زمین و سیاره در موسسه علوم کارنگی، دکتر. ریچارد کارلسون گفت: “تأثیر عمیق دیو بر علم زمین این افتخار را برای او به ارمغان آورده است.” مشارکت او درک ما را از جهانمان افزایش داده است و اکنون تکه‌ای از جهان نام او را برای همیشه حفظ کرده است.»

تجزیه و تحلیل ساختاری و شیمیایی دولومیت نشان می‌دهد که سه عنصر اصلی مولد گرما شامل پتاسیم، توریم و اورانیوم در ساختار خود دارد. یافته‌ها از وجود ناهمگونی ساختاری در گوشته پایین حمایت می‌کنند و با توجه به فراوانی کلی این ماده معدنی، نشان می‌دهند که dumavit احتمالاً بر تولید گرما در گوشته عمیق تأثیر می‌گذارد. او گفت: “ما معتقدیم که داوماویت بین 660 تا 901 کیلومتر (410 تا 560 مایل) از سطح زمین سرچشمه گرفته است.” تشونر گفت.

به گفته فرخ، کشف دوماویت امیدها را برای یافتن فازهای معدنی پرفشار دشوار دیگری در طبیعت افزایش داده است. دریافت نمونه های مستقیم بیشتر از گوشته پایینی دورافتاده، شکاف موجود در دانش ما از ترکیب شیمیایی و تنوع سیاره را پر می کند. کشف دامنه در دو مقاله در مجلات کانی شناسی و علوم پایه روشن شده است.

منبع: اخبار علمی

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما