به روز رسانی زنده کووید: روی آوردن به تقویت کننده ایالات متحده شکاف در واکسن های جهانی را افزایش می دهد

[ad_1]

تصویرواکسیناسیون توسط برنامه واکسیناسیون تحت حمایت سازمان ملل متحد، Covax، در نایروبی، کنیا در ماه اوت انجام شد.
اعتبار …Daniel Irungu / EPA، از طریق Shutterstock

در حالی که ایالات متحده آماده ارائه واکسن های تقویت کننده کووید به میلیون ها نفر می شود، نمایندگان سازمان بهداشت جهانی زنگ خطر را در مورد نابرابری در دسترسی به واکسن در سطح جهان به صدا در می آورند و فقیرترین کشورهای جهان در تلاش برای دریافت اولین دوز واکسن خود هستند. دست شهروندان است.

گوردون براون ، نخست وزیر سابق بریتانیا که اکنون سفیر سازمان جهانی بهداشت برای تأمین منابع مالی بهداشت جهانی است ، روز پنجشنبه گفت که در جنوب جهان کمبود 500 میلیون دوز وجود دارد ، در حالی که 240 میلیون دوز در غرب بدون استفاده کاهش یافته است. آقای براون گفت که پیش بینی می شود تعداد دوزهای اضافی تا پایان سال به 600 میلیون برسد.

در همان روز، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آقای براون واکسن‌های Mordena و Johnson & Johnson Covid-1 را برای میلیاردها تزریق در ایالات متحده تأیید کرد.

سازمان جهانی بهداشت گزارش داد، در همین حال، در آفریقا تا پایان سپتامبر، تنها 9 کشور به هدف خود برای واکسینه کردن 10 درصد از جمعیت خود در برابر کووید-19 دست یافتند.

مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در آفریقا گفت: «کشورهای ثروتمند باید دوز ذخیره را کنار بگذارند و جای خود را در صف رها کنند، به قفقاز و اتحادیه آفریقا اجازه دهند واکسن های حجمی را خریداری کنند و آماده تأمین مالی آنها هستند.» نوشته شده توسط Matshidiso Moeti. در مقاله ای مهمان در تایمز ماه گذشته، با اشاره به برنامه تحت حمایت سازمان ملل برای نفوذ در جهان در برابر ویروس کرونا.

آفریقا و سایر نقاط جهان به این واکسن ها نیاز دارند. حالا او ادامه داد.

آقای براون خواستار کمک هواپیماهای نظامی برای ارسال دوزهای استفاده نشده به کشورهای کم درآمد شد، به ویژه تقریباً 100 میلیون دوز که قبل از دسامبر استفاده می شد و در غیر این صورت نابود می شد.

آقای براون در مصاحبه ای با BBC Newsnight در روز پنجشنبه گفت: «اگر کاری در این زمینه انجام ندهیم، در مورد ضایعات زیادی صحبت می کنیم.

او و سایر مقامات بهداشتی استدلال می کنند که میزان کمتر واکسیناسیون در سطح جهانی می تواند با ایجاد فضایی برای جهش ها و گسترش ویروس ، پیشرفت در برابر همه گیری را کند کند.

او گفت: “شما نمی توانید این مشکل را بدون واکسینه کردن تمام دنیا حل کنید، نه نیمی از جهان.” براون گفت.

سازمان جهانی بهداشت تخمین می زند که 11 میلیارد دوز از این واکسن در سراسر جهان برای مبارزه با این بیماری همه گیر مورد نیاز است، اما تاکنون تولید و توزیع آن در کشورهای غربی متمرکز شده است.

ماه گذشته، Covax پیش بینی خود را برای دوزهای مورد انتظار در سال جاری کاهش داد، برنامه ای که به دلیل مشکلات تولید، ممنوعیت صادرات و احتکار واکسن توسط کشورهای ثروتمند با مشکل مواجه شد.

بر اساس آمار دولتی که توسط دانشگاه آکسفورد در پروژه داده ها گردآوری شده است ، حدود 77 درصد از عکس های ثبت شده در سراسر جهان در کشورهای با درآمد بالا و متوسط ​​متوسط ​​است. تنها 0.5 درصد از دوزها در کشورهای کم درآمد تجویز شده است. آفریقا کمترین منطقه واکسینه شده است و کمتر از 8 درصد جمعیت آن واکسینه شده اند.

دولت بایدن می گوید که می تواند به میلیون ها آمریکایی کمک کند و همچنین واکسن هایی را به کشورهای فقیر اهدا کند. به گفته وزارت امور خارجه، کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که 200 میلیون دوز واکسن کووید-19 را در بیش از 100 کشور توزیع کرده است که بیش از هر کشور دیگری در جهان است.

کریگ اسپنسر، مدیر جهانی پزشکی اورژانس در مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک-پرسبیتریان/کلمبیا، گفت: «سخت‌تر از دیگران کار کردن نباید مشکلی ایجاد کند. “این فقط کافی نیست.”

اعتبار …ویلیام وست / آژانس فرانسه – مطبوعات – گتی ایماژ

ساکنان ملبورن بیش از هر جای دیگر جهان روزها را در قرنطینه گذرانده اند – دقیقاً 262 روز. و روز جمعه با کاهش محدودیت ها، با خوشحالی و احتیاط از آن خارج شدند.

در آن روزهای قرنطینه، ساکنان دومین شهر بزرگ استرالیا اجازه داشتند خانه های خود را برای خرید غذا و ورزش و انجام کارهای رسمی ترک کنند. در دو ماه و نیم گذشته، آنها در ساعت 9 شب در منع رفت و آمد بودند.

ساعت به نیمه شب جمعه رسید و محدودیت ها برداشته شد و ساکنان استقلال جدید خود را تشویق کردند.

امیدواریم این آخرین قرنطینه ملبورن باشد – با توجه به اینکه 70 درصد از ساکنان 16 سال به بالا اکنون به طور کامل واکسینه شده اند، چنین محدودیت هایی در برنامه بهبود بیماری های مسری دولت نادر است.

دانیل اندروز، نخست‌وزیر ویکتوریا که مرکز ایالت آن ملبورن است، گفت: «من سعی می‌کنم در اینجا احساس پدر چابکی نکنم، اما به این ایالت، غرور خونین افتخار می‌کنم. در توییتر گفته شد. “ما چنین دوران سختی را با هم گذرانده ایم. این کلمه همراهی به تمام معنا خسته کننده است.”

اما تعداد موارد هنوز بالا است – با 2232 عفونت جدید گزارش شده در ویکتوریا در روز پنجشنبه، که دومین بالاترین آمار روزانه از زمان شروع همه گیری است – شهر به آرامی در حال بازگشایی است.

حداکثر 10 فرد واکسینه شده می توانند در خانه جمع شوند. آرایشگاه ها ، رستوران ها و بارها می توانند مشتریان بیشتری را مورد تعقیب قرار دهند. فروشگاه‌های خرده‌فروشی ممکن است بازگشایی شوند – اما فقط برای تجارت در فضای باز، با برخی از صاحبان مشاغل که آن را “مضحک” می‌خوانند.

خرده‌فروشی‌های سرپوشیده، سالن‌های ورزشی و مکان‌های تفریحی می‌توانند پس از واکسینه شدن کامل 80 درصد جمعیت بازگشایی شوند.

صبح جمعه، این نوازنده خیابانی به منطقه تجاری مرکزی ملبورن که در طول همه گیری آرام شده بود، بازگشت. بیشتر مغازه ها همچنان بسته بودند اما صف های طولانی کافه ها و آرایشگاه ها وجود داشت.

لیونل لام، 33 ساله، یکی از ده ها نفر بیرون از یک آرایشگاه، گفت: «همه از دیدن دوباره و دوباره آن خوشحال شدند. او قیچی خریده بود تا موهایش را در زمان قفل کردن کوتاه کند، او گفت، “اما من مشتاقانه منتظر تکمیل دوباره آن هستم.”

روز جمعه، مقامات در ویکتوریا اعلام کردند که شهروندان استرالیایی که از 1 نوامبر با واکسیناسیون از خارج به ایالت باز می گردند، نیازی به مستثنی شدن ندارند. این امر ایالت را با ایالت نیو ساوت ولز هماهنگ کرد که هفته گذشته اعلامیه مشابهی را اعلام کرد.

اعتبار …آدام دین برای نیویورک تایمز

تایلند اعلام کرد که تعداد کشورهایی را که افراد کاملاً واکسینه شده می توانند از اول نوامبر بازدید کنند، در رقابتی برای جذب گردشگرانی که در غیر این صورت تصمیم به بازدید از کشورهای دیگر خواهند داشت، به میزان قابل توجهی افزایش می دهد زیرا اروپا و ایالات متحده به برنامه های از سرگیری ادامه می دهند.

بر اساس طرحی که توسط نخست وزیر پرایوت چان اوچا در روز پنجشنبه رونمایی شد، مسافران کاملاً واکسینه شده از 46 کشور به 17 استان توریستی، از جمله بانکوک، بیش از 10 استانی که قبلا اعلام شده بود، بدون جداسازی دسترسی خواهند داشت. این فهرست شامل ایالات متحده و چین است.

این طرح تایلند را به یکی از کشورهایی که کمترین محدودیت را برای گردشگران در آسیا دارد تبدیل می کند. کره جنوبی اکنون به مسافران 49 ملیت اجازه می دهد تا برای مجوز ورود بدون ویزا درخواست دهند.

در حال حاضر، بازدیدکنندگان واکسینه شده باید پس از ورود به تایلند به مدت هفت روز ایزوله شوند، اگر با پرواز مستقیم به جزیره پوکت وارد شوند، تا زمانی که در جزیره زندگی می کنند از انزوا معاف هستند. پس از هفت روز اقامت در پوکت، می توانند به سایر نقاط کشور سفر کنند.

اگرچه آسیا در حال پیشرفت در زمینه واکسیناسیون است و به تدریج محدودیت‌های کووید را کاهش می‌دهد، مسافران در این منطقه هنوز تحت برخی از سخت‌ترین مقررات مرزی بین‌المللی زندگی می‌کنند. این محدودیت ها مانع بهبود اقتصادی شده است ، به ویژه در کشورهایی که قبل از شیوع بیماری به شدت به گردشگران خارجی متکی بودند.

برخی از کشورهای آسیایی با احتیاط به تعداد کم گردشگران اجازه ورود داده‌اند، در حالی که برخی دیگر از جمله چین و ژاپن از زمان شروع همه‌گیری، مرزهای خود را به روی گردشگران بسته‌اند.



[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما