به روز رسانی زنده: بایدن و پوتین درباره ترس از طرح تهاجم به اوکراین گفتگو کردند

[ad_1]

تصویرپرزیدنت بایدن هفته گذشته در کاخ سفید.
اعتبار …استفانی رینولدز برای نیویورک تایمز

پرزیدنت بایدن صبح سه شنبه از ولادیمیر پنجم رئیس جمهور روسیه خواست تا بحران اوکراین را کاهش دهد. آنها در حالی با پوتین صحبت می کنند که هزاران سرباز روسی در مرز اوکراین جمع شده اند و نگرانی از حمله را افزایش داده اند.

کاخ سفید گفت آقای بایدن “دوباره بر حمایت ایالات متحده از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید خواهد کرد.” به گزارش کاخ سفید، در ساعت 10:07 صبح، این دو گفتگوی ویدئویی را آغاز کردند.

“سلام آقای رئیس!” بر اساس ویدئوی کوتاهی از لحظات افتتاحیه، آقای پوتین در ابتدای این تماس گفت.

آقای بایدن با محبت پاسخ داد: «خوشحالم که دوباره با شما آشنا شدم.» متأسفانه دفعه قبل همدیگر را در G20 ندیدیم. امیدوارم دفعه بعد که ملاقات کنیم شخصاً این کار را انجام دهیم.”

بر اساس تصاویر مختصری از یک کنفرانس ویدئویی که توسط تلویزیون دولتی روسیه منتشر شد، آقای پوتین روی یک میز چوبی بلند نشسته بود و آقای بایدن روی یک صفحه ویدئویی بزرگ در مقابل او قرار داشت و هنگام شروع تماس برای آقای بایدن دست تکان می داد. آقای پوتین تلفن را از محل اقامت خود در شهر تفریحی سوچی روسیه در دریای سیاه برداشت.

این نشست مجازی آزمون مهمی برای آقای بایدن است، زیرا او به دنبال محافظت از متحد دموکراتیکی است که مقامات ایالات متحده برای امنیت او قول داده اند از یک بحران امنیتی بزرگ اروپا دفاع کنند و از آن خارج شوند.

آقای پوتین شکایت کرده است که اوکراین به دلیل روابط نزدیک نظامی و سیاسی با ایالات متحده و قدرت های اروپایی، تهدیدی برای روسیه محسوب می شود.

اما گزینه های آقای بایدن محدود است. او نمی خواهد نیروهای آمریکایی را به جنگ در طرف اوکراین بفرستد. یک مقام ارشد دولت روز دوشنبه به خبرنگاران گفت، در عوض، بایدن به پوتین درباره پیامدهای اقتصادی جدی احتمالی هشدار خواهد داد. مقامات جزئیاتی را ارائه نخواهند داد، اما تحلیلگران می گویند که تهاجم تمام عیار می تواند باعث اقدامات ایالات متحده برای دور کردن روسیه از سیستم اقتصادی بین المللی شود، اقدامی سخت برای موارد شدید.

با این حال، آیا چنین هشدارهایی رؤسای جمهور روسیه را که تحریم‌های غرب را به خاطر اقدامات تجاوزکارانه قبلی، از جمله الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین توسط آقای پوتین در سال 2014 و حمایت طولانی‌مدت وی از شورش‌های جدایی‌طلب طرفدار روسیه، اعمال کرده‌اند، بازدارد. در شرق اوکراین.

بسیاری از تحلیلگران می گویند که آینده اوکراین برای آقای پوتین که اغلب در مورد روابط تاریخی و قومی جمهوری شوروی سابق با روسیه صحبت می کند، مهم تر از دولت بایدن است که هدفش ثبات و استقرار بیشتر است. روابط تقریبی با روسیه

اما آقای پوتین که در بهار امسال با استقرار در نزدیکی اوکراین زنگ خطر را به صدا درآورده است، بار دیگر توجه واشنگتن رسمی را به خود جلب کرده است. و او با خواسته های خود به جلسه روز سه شنبه خواهد آمد که در آن ناتو بر کنار گذاشتن احتمال عضویت اوکراین در اوکراین تاکید کرده است. رهبران ایالات متحده و ناتو استدلال کرده اند که مسکو نمی تواند انتخاب های سیاست خارجی دیگر کشورها را دیکته کند.

مقامات آمریکایی معتقدند که پوتین تصمیمی در مورد حمله به اوکراین نگرفته است. اما ایالات متحده فاش کرده است که ارتش روسیه یک طرح جنگی را تدوین کرده است که شامل اعزام حدود 175000 سرباز به داخل مرزهای اوکراین است – نیروی حمله ای که علیرغم تجهیزات و آموزش های ارائه شده توسط ایالات متحده، توانایی کمی برای متوقف کردن نیروهای اوکراینی دارد.

اگرچه پوتین قصد حمله نداشت، اما ممکن است آقای پوتین ادعا کند که دخالت آقای بایدن در مسائل مشابه ویروس کرونا و رقابت با چین، او را برای امضای یک توافق ترغیب می کند.

ماکسیم ساموروکوف، یکی از همکاران مرکز کارنگی مسکو، نوشت: با نگاهی به مسکو، به نظر می رسد که هدف اصلی کرملین در بحران کنونی تحقیر کیف یا اشغال اوکراین نیست.

ساموروکوف افزود: «در عوض، هدف آن متقاعد کردن غرب است که روسیه آماده است تا یک جنگ تمام عیار علیه اوکراین به راه بیندازد، مگر اینکه کاری در مورد وضعیت فعلی و (حداقل از نظر پوتین) یک وضعیت کاملاً غیرقابل قبول انجام شود».

آقای. برای بایدن، پیچیدگی‌ها در کشورهای اروپایی که اقتصادشان از روابط ناقص با روسیه رنج می‌برند، درباره نحوه برخورد با تهدیدات جدید پوتین نامشخص است. دولت بایدن در حال مذاکره با رهبران اروپایی در تلاش برای متحد شدن پیرامون تحریم های احتمالی علیه روسیه برای هر گونه تجاوز جدید است.

مقامات بایدن گفتند که مذاکرات با آقای پوتین شامل تعدادی از موضوعات از جمله کنترل هسته ای، امنیت سایبری و برنامه هسته ای ایران می شود، مشابه دیدار رهبران دو کشور در ژنو در ماه ژوئن.

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما