برای رفع مشکلات استقامت و استقامت نیز کار ویژه ای لازم است

[ad_1]

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در شورای استانداری لرستان، یادی از بزرگان به ویژه بزرگمردی که اخیراً از لرستان رفته است را به یاد می آوریم: وی بیش از 60 سال سن دارد. مردم خرم آباد و لرستان خاطرات خوبی از او دارند، روحش را درود می فرستیم.

وی گفت: نام آیت الله بروجردی از پدران لرستان و بروجرد به عنوان فقیه در حوزه علمیه می درخشد.

رئیس جمهور کشورمان برای مدیران و مسئولان زینب کبری(س) با خوشحالی با تاکید بر اینکه مسئله ای که در این زندگی وجود دارد، بحث مقاومت در برابر ناملایمات است، خاطرنشان کرد: یک بار به آیات درخشان قرآن نگاه کردم. ، همه انبیای الهی بر استقامت و رنج تاکید دارند.

حجت الاسلام رئیسی، رسول مکرم اسلام نیز با اشاره به اینکه بالاترین مدالی که خداوند به حواریون داده است، «شرح الصدر» است، خاطرنشان کرد: این مدالی که خداوند متعال به رسولان اهدا کرده است. وی در ادامه افزود: رمز موفقیت وجود مقدس نبی مکرم اسلام نقطه صدر است; وجود مقدس امیرالمومنین علی (ع) نیز در زیارت نامه ذکر شده است، از ویژگی های ایشان بردباری و مقاومت در عرصه عبادت خداوند است.

وی با بیان اینکه در مورد همه ائمه و پیشوایان و مصلحان جهان، استقامت و خویشتن داری از ویژگی های مهم است، گفت: در همه حال و هوای امامان و پیشوایان دینی و مصلحان جهان استقامت و خویشتن داری از ویژگی های مهم آن است. وی خاطرنشان کرد: کار مهم امروز بر عهده همه ماست و در این مسئولیت بزرگ سهیم هستیم و هر کدام به تناسب مسئولیت خود کار بزرگی داریم.

بسیار مهم است که رئیس جمهور کشورمان با توجه به تحمل و ظرفیت خاص مورد نیاز برای یک کار خاص، توانایی انجام مأموریت را داشته باشد. وی گفت: مشکل لرستان مستلزم توانایی طرح سوال از خداوند متعال است چرا که این کارها باید توسط مدیران شایسته انجام شود.

حجت الاسلام رئیسی یادآور شد: مجموعه مدیریت استان که 6 هزار شهید در مقابلش است باید جلو برود، فرهنگ این است.

وی در ادامه سخنان وی بابیان اینکه باید در حد توان خود تلاش کنیم و برای رفع مشکلات خود پیگیر باشیم، گفت: همچنان به خداوند متعال و اعتماد و امکانات این کشور اتکا خواهیم کرد.

حجت الاسلام رئیسی یکی از سرمایه های کشور را نیروی انسانی متراکم و جوان دانست. لرستان یک استان مستعد و دارای پتانسیل های زیادی است که باید به درستی پیگیری و مدیریت شود.

وی در ادامه گفت: اینطور نمی شود که همه بخواهند کار را انجام دهند و ما بنشینیم تماشا کنیم و کار کنیم. این کار بین جبهه و دفاع مقدس انجام نشد.

رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به اینکه اگر همه دستگاه‌ها و همه ذینفعان اقدام نمی‌کردند، کار ادامه پیدا نمی‌کرد، افزود: و همه باید ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه اتفاقات مهمی که در این کشور افتاد حاصل حضور همه بود، یادآور شد: در دوران جنگ تحمیلی به لرستان آمدم و نمونه توانمندی همه را دیدم.

وی به حضور خود در عتبات عالیات در بروجرد و بمباران مدرسه شهید فیاض بخش و شهادت 68 دانش آموز اشاره کرد و گفت: این حادثه اتفاق کوچکی نبود. در عین حال همه حمایت کردند و کمک کردند.

رئیس جمهور کشورمان باید به این مسائل بپردازد وگرنه اتفاقی می افتد، یادآور شد: در استان ها مسائل مختلفی وجود دارد، اما با توجه به امکاناتی که در استان و کشور ما وجود دارد، می توان کارها را انجام داد، اما هستند. تلاش لازم است و پیگیری باید مجدانه باشد.

وی به موضوعات مطرح شده از سوی استانداران در جلسه هیئت حاکمه اشاره کرد و گفت: با برنامه درسی فعلی نزدیک به 50 سال است که پروژه نیمه تمام در کشور داریم. ما چاره ای نداریم جز اینکه تصمیم بگیریم چه کسی در استان اولویت دارد.

رئیس جمهور کشورش در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کار بر روی بند «ماشورا» باید آغاز و مطالعه شود، گفت: «می‌خواهیم عقب ماندگی چندین ساله را پر کنیم، کار سد باید انجام شود. در این راستا پیگیر خواهیم بود تا شانس خود را افزایش دهیم.

حجت الاسلام رئیسی از استاندار لرستان و وزیر نیرو خواستار پیگیری اجرای این پروژه شد.

وی در خصوص صنایع تعطیل یا نیمه تعطیل یا نیمه تعطیل در لرستان گفت: در برخی از پروژه های مالی خط تولید کار می کند اما می تواند سه خط تولید باشد؛ به عنوان یک شرکت امروز با 100 نفر کار شروع کردیم و می توانیم به 600 نفر برسیم. .

رئیس جمهور کشورمان یادآور شد: باید سریعا کارگروهی تشکیل شود و با پیگیری وزیر صامت نسبت به فعال سازی تک تک این کارخانه ها اقدام کنند.

حجت الاسلام رئیسی همچنین با اشاره به موضوع آب گفت: لرستان 12 میلیارد مترمکعب آب دارد، بنابراین مشکل کم آبی نیست، بلکه مدیریت آب است؛ مشکلی که در این زمینه وجود ندارد. مدیریت آب مهمترین موضوع در لرستان و کشور است.

وی بر لزوم تمرکز بر مدیریت آب تاکید کرد و گفت: اکنون با بحران آب و کشاورزی این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه موضوع بیکاری در حال تبدیل شدن به یک آسیب اجتماعی در خانواده و جامعه است، گفت: از صبح امروز به همه خوابگاه ها سر زدم، خانواده های بسیار محترمی با من صحبت کردند و با ده ها نفر صحبت کردم. که مشکل دارند.” این یک مشکل جدی در لرستان است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه همه دستگاه ها و ظرفیت ها باید برای اشتغال زایی تلاش کنند، خاطرنشان کرد: وزارت کار در این زمینه طراح است، اما همه دستگاه هایی که امروز در این جلسه نشسته اند موظفند نسبت به ایجاد اشتغال اقدام کنند. تاکید بر شغل و کشاورزی، شغل و صنعت، شغل و معدن و هر آنچه در لرستان می توان ایجاد کرد.

وی افزود: این دانشگاه در بحث افزایش آب، بیکاری و بسیاری مسائل دیگر نیز نقش داشته است.

وی با اشاره به اینکه هیچ اتفاقی بر اساس خواسته نمی افتد، ما می خواهیم در میدان اتفاق بیفتد و باید جدیت داشته باشیم، گفت: با سخنرانی ها و بخشنامه ها هیچ اتفاقی نمی افتد، خیر، این موضوع فقط قانون نیست، بلکه باید در این زمینه جدیت داشته باشیم. دلایل اجرا باید در دسترس باشد و موانع اداری برطرف شود.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه اشتغال موضوع مهمی در لرستان است، تصریح کرد: در برخی استان ها بحث اشتغال حرف اول را می زند. پس همه باید کمک کنند، فقط درخواست از استاندار کافی نیست.

مسکن موتور محرکه است و از کاری که وزیر راه و شهرسازی آقای قاسمی در لرستان انجام داده خرسند است و می تواند موتور محرکه باشد و صنایع را فعال کند ما کوتاه مدت می خواهیم. طرح و برنامه میان مدت.

رئیس جمهور در خصوص پروژه راه آهن دورود – خرم آباد گفت: برنامه زمانبندی اجرای این پروژه باید تا ده روز آینده مشخص شود. چرا که این پروژه یکی از موارد تقلب و عقب ماندگی مردم لرستان است که باید اصلاح شود. لرستانی ها حتما چند سال پیش صدای بوق قطار را شنیده اند.

حجت الاسلام رئیسی یادآور شد: آقای وزیر راه و شهرسازی پیگیر اجرای این پروژه ریلی هستند و به مردم اطلاع رسانی می شود.

وی همچنین از نیاز به بازسازی مدارس فرسوده در لرستان خبر داد.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه سخنان خود به سایر پیشنهادات مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: برخی روستاها ظرفیت دهی را ندارند و برخی روستاها پیوند دارند، پیشنهاد خوبی است، بحث درستی مطرح شد.

وی به درخواست تعویق وام سیل زدگان اشاره کرد و موضوع را موجه دانست و گفت: باید مشکلات مردم را حل کنیم و در این راستا به کسانی که توانایی ندارند وقت بدهیم.

رئیس جمهور با اشاره به دیدار با نمایندگان کشاورزان، به ایده ایجاد اشتغال برای جوانان در حوزه گیاهان دارویی پرداخت و گفت: اگر این حوزه را در اختیار افراد مستعد قرار دهیم، می توانند 30 هزار شغل در این حوزه ایجاد کنند. “

وی خطاب به مسئولان با بیان اینکه می توان درآمد ما از گیاهان دارویی را از روغن نیز افزایش داد، افزود:

وی به مشکلات دو شرکت بزرگ خودروسازی و سامان کاشی بروجرد اشاره کرد و از رئیس کل دادگستری لرستان خواست پیگیر مسائل قضایی مربوط به این دو صنعت باشد تا این توانمندی ها به شغل تبدیل شود.

رئیس جمهور گفت که زیرساخت ها در اینجا فراهم است و باید کار کرد تا مشخص شود مشکل کجاست و این مشکل حل شود. زیرا برخی واحدها به ناعادلانه تعطیل شده اند.

حجت الاسلام رئیسی همچنین بر لزوم اشتغالزایی ویژه برای زنان کارگر در شهرستان دلفان تاکید کرد و گفت: باید برای زنان سرپرست خانوار مشاغل آبرومند ایجاد شود زیرا شرایط کنونی مساعد نیست و باید سازوکاری ایجاد شود.

در روستاها آب، برق، گاز داریم، اما چرا روستایی در روستا نمانده است، این سوال را هم مطرح کرد. وی در ادامه گفت: مهم ترین دلیل این است که اقتصاد روستایی خرج نمی کند و نتیجه فعالیت روستا باید ماندن روستاییان در روستا باشد.

وی افزود که یک سیستم پرداخت هماهنگ اتخاذ خواهد شد.

حجت الاسلام رئیسی گفت: شری واحدی وزیر کشور باید تیمی را ترک کند و موضوع شهرداری ها را بررسی کند، خانواده های کارکنان شهرداری هستند و باید مشکلات آنها حل شود.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات شهرداری ها در پرداخت حقوق کارمندان محصول این ارتباط ناسالم است، گفت: آنها می خواستند مردم را وارد شهرداری کنند و سپس روی حقوق خود بمانند و از پولی که دولت داده استفاده کردند. خرج كردن. حقوق کارمندان. وی در ادامه گفت: مشکل شهرداری ها این است که مردم را دوستانه و جانبدارانه گرد هم آورده اند و الان خودشان و کارمند شهرداری هستند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تحت فشار اعضای شورای شهر و سایرین، افرادی را در شهرداری استخدام کرد و امروز فاجعه آفرید. آنها کار مهمی دارند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه «دادن و گرفتن» یکی از معضلات اداره کشور است، تصریح کرد: در این رابطه «بده و بگیر» مردم می گویند فلانی را اینجا استخدام می کنی و بعد من هوای تو را در فلان جا دارم. این یکی از بدترین روابط است، این سیستم چانه زنی بدترین نوع رابطه ای است که در سیستم شما وجود دارد.

انتهای پیام/

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما