کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود

[ad_1]

حتی اگر شاخص توده بدنی شما طبق فرمول محاسبه BMI بالای 40 باشد، کاهش وزن سریع به شما توصیه نمی شود و باید به آرامی و پیوسته و به روشی سالم وزن کم کنید. در این مقاله شما را با نتایج کاهش وزن سریع آشنا می کنیم.

برای کاهش وزن سالم در ماه چقدر باید وزن کم کنید؟

رژیم های لاغری که به عنوان سریع، فوری یا کوتاه شناخته می شوند، معمولا به شما کمک می کنند تا بیش از 5 پوند در ماه کم کنید. با این حال، این میزان کاهش وزن کاملاً برای بدن مضر است زیرا تغییرات سریع در بدن نظم بدن را مختل کرده و به هم می زند.

بدن نمی تواند به سرعت با تغییرات عمده سازگار شود و این می تواند منجر به مشکلاتی شود. راه حل این است که ماهانه 4 تا 5 کیلوگرم وزن کم کنید تا بدن با آن سازگار شود. (در نظر داشته باشید که حتی پس از جراحی های تهاجمی مانند جراحی اسلیو معده، بیش از 5 کیلوگرم در ماه وزن کم نمی کنیم، بنابراین سایر روش ها نباید بیش از این مقدار وزن کم کنند.)

خطرات کاهش وزن در کوتاه مدت چیست؟

  1. بدن مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمی کند

ترفند رژیم لاغری سریع حذف کامل برخی از مواد مغذی از رژیم غذایی است. یعنی طراحان و تولیدکنندگان رژیم غذایی عمداً غذاهای خاصی را برای کاهش وزن ممنوع می کنند.

این بدان معناست که وقتی از این رژیم ها پیروی می کنید، مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را دریافت نمی کنید. این بدان معناست که شما در حال از دست دادن مواد مغذی اساسی، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سالم ماندن هستید.

به عنوان مثال، رژیم غذایی بدون لبنیات می تواند منجر به کمبود کلسیم شود. یا، برای مثال، رژیم کم کربوهیدرات ممکن است به این معنی باشد که شما فیبر کافی دریافت نمی کنید.

اثرات احتمالی حذف مواد مغذی در رژیم کاهش وزن سریع

  • انرژی کاهش یافت
  • مو و ناخن شکننده
  • ریزش مو
  • خستگی
  • سیستم ایمنی ضعیف شده
  • پوکی استخوان
  • ضعف
  • و ….
  1. ممکن است متابولیسم را در بدن کاهش دهد

فرض کنید کالری دریافتی روزانه شما 3000 کالری است و طبق رژیم لاغری سریع، اکنون فقط 1200 کالری دریافت می کنید. در چنین شرایطی بدن احساس می کند که گرسنه هستید و غذای کافی ندارید.

اینجاست که متابولیسم بدن کند می شود، یعنی به اندازه قبل کالری دریافت نمی کند، بنابراین از کالری ذخیره شده کمتری استفاده می کند تا بتواند انرژی و بافت های بدن را مصرف کند. برای مدت طولانی. برای تامین. در واقع با کاهش وزن سریع، حتی نمی توانید چربی های ذخیره شده و ذخیره شده خود را بسوزانید.

  1. به جای چربی سوزی، ماهیچه ها را بسوزانید

در روش های اصلی کاهش وزن یا رژیم، تمرکز بر حذف و ذوب توده چربی است. و میان مدت یا بلند مدت خواهد بود. اما اگر می خواهید سریع وزن کم کنید، به جای کمک به کاهش چربی، باید روی از دست دادن عضلات تمرکز کنید. در چنین مواردی، بدن ترجیح می دهد از عضلات برای تامین انرژی استفاده کند تا چربی ذخیره شده.

  1. ممکن است دچار کم آبی شوید

رژیم‌های کاهش وزن جدیدتر که بر سرعت کاهش وزن تمرکز دارند، بیشتر بر مصرف مواد غذایی دیگر متمرکز هستند تا تمرکز بر مایعات. به عنوان مثال، رژیم کتوژنیک. به همین دلیل، آبی که بدن از دست می دهد نمی تواند جایگزین یا کمتر از حد انتظار شود. این باعث ایجاد مشکلات جدی در مقیاس سلولی می شود که می تواند کل بدن را تحت تأثیر قرار دهد.

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود

  1. اشتهای بیشتری خواهید داشت

لپتین هورمونی است که اشتها و سیری را در بدن ما تنظیم می کند. زمانی که سطح لپتین طبیعی باشد، با توجه به میزان چربی دریافتی بدن، به مغز سیگنال می دهد که سیر شده اید.

اما زمانی که یک رژیم غذایی سریع و کم کالری می خورید، سطح این هورمون ها پایین می آید. این باعث میل به غذا می شود و لپتین می تواند باعث شود مغز سیگنال های سیری و گرسنگی ارسال کند. به عنوان مثال، لپتین همیشه می تواند شما را گرسنه کند، زیرا هنوز مشخص نشده است که آیا به اندازه کافی چربی دریافت می کنید یا خیر.

  1. سلامت روان شما رو به وخامت است (یکی از بدترین عواقب کاهش وزن سریع)

اکثر افرادی که در مدت زمان کوتاهی وزن کم می کنند از ظاهر خود ناراضی هستند. آنها ممکن است مشکلات پوست و مو، مانند ریزش مو یا لایه برداری پوست داشته باشند. اگر این مشکلات و عوارض مدیریت نشود، فرد از ظاهر جدید خود راضی نخواهد بود و این تصور نادرست از ظاهر، مشکلاتی مانند اعتماد به نفس پایین و یا حتی افسردگی را به همراه خواهد داشت.

با این حال، بهترین راه برای کاهش وزن چیست؟

کاهش وزن سالم و پایدار با تمرکز بر انتخاب غذای بهتر، خواب بیشتر، افزایش فعالیت بدنی، استرس کمتر و سلامت روان به دست می آید. همچنین می توانید با موارد زیر بهتر وزن کم کنید:

  • پروتئین بدون چربی بخورید
  • مصرف قندها و کربوهیدرات های ساده را کاهش دهید
  • روی چربی های سالم تمرکز کنید
  • استراحت کافی داشته باشید
  • سطوح استرس خود را مدیریت کنید
  • از تمرینات قدرتی با شدت بالا استفاده کنید

همچنین اگر BMI شما طبق فرمول شاخص توده بدنی بالای 40 باشد، علاوه بر ورزش و رعایت رژیم غذایی سالم، می توانید در مورد جراحی کاهش وزن با پزشک خود صحبت کنید. اگر پزشک شما را کاندید مناسبی برای این روش می داند، از او بخواهید بهترین جراح لاغری که می شناسید را به شما معرفی کند.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما