ایران و جام جهانی دوم همه با هم دعا کنیم!

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، دور بعدی رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره های مختلف از اوایل بهمن ماه از سر گرفته می شود تا چهره تعداد زیادی از تیم های راه یافته به جام جهانی مشخص شود. اگرچه ایران تقریبا بلیت قطر را رزرو کرده است، اما ایران باید از سد عراق بگذرد تا همه چیز در فرم باشد و فارغ از اینکه در سایر دیدارها چه اتفاقی می افتد، شاگردان اسکوکیچ راهی جام جهانی خواهند شد. در صورت عدم پیروزی امارات مقابل سوریه و لبنان مقابل کره جنوبی، تساوی در این بازی صعود ایران را نیز مشخص خواهد کرد.

اما جدای از بحث صعود به جام جهانی، یکی از موضوعاتی که در این زمینه مطرح می شود مربوط به جام جهانی است. رده‌بندی تیم‌هایی که جواز حضور در جام جهانی 2022 قطر را در قرعه‌کشی این مسابقات که در تاریخ 1 آوریل 2022 (12 آوریل 1401) برگزار می‌شود، بر اساس آخرین رده‌بندی فیفا قبل از قرعه‌کشی انجام می‌شود. که در روز پنجشنبه 31 مارس 2022 (11 آوریل 1401) اعلام خواهد شد.

تاکنون 13 تیم از جمله قطر میزبان، آلمان، دانمارک، برزیل، بلژیک، فرانسه، کرواسی، اسپانیا، صربستان، انگلیس، سوئیس، هلند و آرژانتین به مسابقات راه یافته اند. اگر آخرین رده بندی این دیدارها را ملاک قرار دهیم، حضور تیم ملی در رده سوم قطعی است اما شاگردان اسکوکیچ در شرایطی می توانند در قرعه کشی آن سوی جام جهانی شرکت کنند. می تواند زیاد باشد نکته مهم برای تیم ملی

بر اساس آخرین رده بندی فیفا که در 23 دسامبر 2021 منتشر شد، در صورت برگزاری قرعه کشی جام جهانی امروز، بلژیک، برزیل، فرانسه، انگلیس، آرژانتین و اسپانیا به همراه قطر میزبان به مرحله اول صعود خواهند کرد. دانمارک، هلند، آلمان، سوئیس و کرواسی دوم و صربستان سوم شدند.

تیم ملی ایران که می تواند در فوریه 2022 صعود خود به صدرنشین فیفا را تضمین کند، در آخرین رده بندی فیفا در رده بیست و یکم قرار دارد و در حال حاضر در رده سوم قرار دارد، اما این امکان وجود دارد که با پیروزی های بعدی در مسابقات رسمی، این اتفاق بیفتد. ناکامی در مسابقات مقدماتی جام جهانی، صعودها و تیم های بلندپایه ایران را به مقام دوم رساند.

برخی از کشورها ممکن است جواز حضور در جام جهانی را برای مقام دوم ایران کسب نکنند. تحریم ها را با کشورهایی که شانس بیشتری برای حضور در جام جهانی دارند مرور کنیم. جام جهانی 2022 قطر در 8 گروه برگزار می شود، بنابراین کشورها باید به 4 تیم تقسیم شوند که هر طرف نام 8 کشور را خواهد داشت، این رده بندی همانطور که گفته شد بر اساس رده بندی فیفا خواهد بود.

یک طرف: تیم هایی از قطر، بلژیک، برزیل، فرانسه، انگلیس، آرژانتین، اسپانیا و پرتغال یا ایتالیا.

نکته: پرتغال و ایتالیا هر دو راهی پلی آف اروپا شده و در یک مسیر قرار دارند. در نتیجه حداقل یکی از این دو تیم قطعا حذف خواهد شد و در صورت عدم جواز حضور هر دو تیم در جام جهانی، دانمارک به تیم اول خواهد پیوست.

مقام دوم: دانمارک، هلند، آلمان، سوئیس، کرواسی (فینال) آمریکا، مکزیک، کلمبیا، اروگوئه (نه نهایی)

توجه: تبلیغات 5 تیم اول جام جهانی رفع شد. اگرچه آمریکا و مکزیک در مرحله مقدماتی جام جهانی دوم و سوم هستند اما فاصله چندانی با پاناما ندارند و با مکزیک برابری می کنند. در نتیجه ایران با عدم معرفی تیم های آمریکایی یا مکزیکی طرف است. کلمبیا و اروگوئه که در رده بندی فیفا بالاتر از ایران هستند در شرایط سختی قرار دارند و هنوز چیزی مشخص نیست. به نفع ایران است که پرو و ​​شیلی بتوانند به صدر جام جهانی برسند چرا که دو تیم نامبرده در رده بندی فیفا از شاگردان اسکوسیک پایین تر هستند.

* رتبه دوم ایران چگونه است؟

الف) فرض کنید هم پرتغال و هم ایتالیا نتوانستند به جام جهانی برسند که البته امکان پذیر نیست. بعد دانمارک به یک طرف می رود و در طرف دیگر جای خالی است. با فرض اینکه اروگوئه در رده یازدهم مسابقات مقدماتی جام جهانی به جام جهانی راه پیدا نکند، دیگر رقیب ایرانی حذف می شود. سوئد و ولز که در رده بندی رده بندی فیفا در رده های هجدهم و نوزدهم قرار دارند، در مرحله پلی آف جام جهانی حضور دارند. با فرض موفقیت آمریکا و مکزیک، هم سوئد و ولز در اروپا و سنگال در آفریقا باید حذف شوند تا ایران به عنوان سهمیه دوم هشتم شناخته شود.

ب) با فرض صعود ایتالیا یا پرتغال به جام جهانی، 3 تیم برای صعود به رده دوم تلاش خواهند کرد. پنج تیم دانمارک، هلند، آلمان، سوئیس و کرواسی در رده دوم قرار دارند. در نتیجه هر دو تیم آمریکا، مکزیک، کلمبیا، اروگوئه، سوئد، ولز و سنگال جواز حضور در جام جهانی را کسب خواهند کرد. با توجه به اینکه آمریکا و مکزیک در منطقه آمریکای شمالی تقریبا غیرقابل مقایسه هستند، کلمبیا، اروگوئه، سوئد، ولز و سنگال باید حذف شوند که غیر ممکن و غیر ممکن به نظر می رسد.

نتیجه گیری کلی: ایران شانس حضور در رده دوم را دارد اما احتمال آن بسیار کم است. تنها دو تیم از هفت تیم بالاتر از ایران در رده بندی فیفا باید به جام جهانی بروند که کار بسیار سختی است. البته لازم به ذکر است که فاصله ایران و سنگال در رده بندی فیفا بسیار کم است و برد ایران در سایر مسابقات مقدماتی جام جهانی و همچنین پیروزی در دیدارهای دوستانه فیفا را باید در نظر گرفت. سنگال ناپلئون پیشروی خواهد کرد. برای جام جهانی ، شاید ایران از این تیم جلوتر باشد اما اگر هم این اتفاق بیفتد از 6 تیم دیگر باید 2 تیم به جام جهانی بروند که باز هم ممکن نیست.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما