اثرات شگفت انگیز این دو ماده غذایی در کاهش علائم آرتروز

[ad_1]

به گفته محققان، رژیم غذایی سالم و کمی ورزش برای کاهش علائم آرتروز مفید است.

این تیم به سرپرستی محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن، از آنتی اکسیدان های موجود در اسید گالیک، گردو، چای سبز و سایر گیاهان دارویی و مکانیسم کشش سلول های غضروف انسانی ناشی از آرتروز زانو استفاده کردند. راه رفتن

این ترکیب نه تنها نشانگرهای آرتروز را در سلول ها کاهش داد، بلکه تولید پروتئین مورد نظر را که به طور معمول در غضروف سالم یافت می شود، بهبود بخشید.

یافته‌ها نشان می‌دهد که ممکن است روش جدیدی برای درمان سلول‌های غضروفی برداشته شده از بیمار ایجاد شود تا سلول‌ها یا بافت‌ها دوباره کاشته شوند.

حنین ابو شورخ، محقق ارشد این مطالعه گفت: “ما دریافتیم که ترکیب کشش با اسید گالیک نشانگرهای التهابی را کاهش می دهد، به این معنی که می توانیم سیر آرتروز را معکوس کنیم.”

برای این مطالعه، محققان سلول‌های غضروف آرتروز را از زانوهای اهدایی که در طی جراحی تعویض مفصل در بیمارستان منطقه‌ای پولمن برداشته بودند، جمع‌آوری کردند.

آنها سلول ها را در آزمایشگاه کشت دادند و ابتدا شش ماده یا ماده مغذی آنتی اکسیدانی از جمله ویتامین C، ویتامین E و کورکومین را آزمایش کردند.

آنتی اکسیدان ها می توانند رادیکال های آزاد را خنثی کنند. رادیکال های آزاد مولکول های فراری هستند که در اثر استرس اکسیداتیو ایجاد می شوند و می توانند به سلول ها و بافت ها آسیب برسانند.

آزمایشات آزمایشگاهی اسید گالیک را به عنوان موثرترین آنتی اکسیدان برای خنثی کردن رادیکال های آزاد در سلول های غضروف آرتروز پیشنهاد کرده اند.

سپس محققان از اسید گالیک استفاده کردند و با استفاده از یک سیتوسترچر کشش را اضافه کردند. آنها کشش را 5 درصد تعیین کردند که مربوط به کشش زانوی انسان در هنگام راه رفتن است.

این ترکیب نشانگرهای التهابی معروف به متالوپروتئینازهای ماتریکس را کاهش داد. کشش و اسید گالیک نیز بیان دو پروتئین خاص غضروف را افزایش داد.

استئوآرتریت شایع ترین اختلال اسکلتی عضلانی در جهان است که غضروف مفاصل را از بین می برد و باعث درد و محدودیت حرکت می شود.

هنوز درمان کاملی برای این بیماری وجود ندارد و درمان ها از تجویز مسکن تا تعویض جراحی مفاصل مصنوعی را شامل می شود، اما حتی جراحی نیز اجازه نمی دهد بیمار به سرعت کامل برگردد.

این مطالعه شواهدی را اضافه می کند که خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان و ورزش ممکن است مفید باشد، اگرچه محققان هشدار می دهند که اسید گالیک نباید به عنوان یک درمان معجزه آسا تلقی شود و هر اقدامی باید تنها با توصیه پزشک انجام شود.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما