معاون روحانی: دست ما روی ماشه است

[ad_1]

ایسنا: علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، مجاهدت و ایثار سردار شهید قاسم سلیمانی و همچنین چگونگی آمادگی برای شروع تولید سوخت 20 درصدی را تشریح کرد.

صالح با حضور در برنامه کرار قاسم در مرزبانی شبکه پنج با حضور در یادواره فرمانده مقاومت، سردار سلیمانی و مهندس و همرزمانش گفت: این شهدای عزیز الگوهایی هستند که باید آنها را شناخت.

وی تاکید کرد: ما نمی خواهیم اسطوره بسازیم، بلکه می خواهیم الگو بسازیم. اسطوره به فانتزی مربوط می شود، اما اسطوره به ویژگی های واقعی مربوط می شود که می توان به راحتی مدل سازی کرد. سردار سلیمانی هم مثل بقیه آدم ایده آلی بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: جهاد اکبر یا جهاد نفس و خودسازی را انجام دادند و از نظر دینی و اعتقادی جلو رفتند و سپس به جهاد اصغر پرداختند و نتایج ماندگاری به جا گذاشتند.

وی با اشاره به دیدارهای مستمر خود با سردار سلیمانی در کسوت وزیر امور خارجه، گفت: سلیمانی فردی بصیر بود و در پیش بینی و هدایت تحولات کشورهای عربی به ویژه مصر، لیبی، تونس و سوریه کار بزرگی انجام داد.

صالحی با اشاره به حمایت سردار سلیمانی از روابط مستحکم سوریه با مصر به ویژه در بخش اطلاعاتی تحت رهبری مرسی و یکی از ارکان اصلی مقاومت، گفت: اگر سوریه سقوط کند، مقاومت خود را از دست خواهد داد و این یک عامل اساسی است. پس سردار سلیمانی به دعوت سوریه که جنگ جهانی را علیه او آغاز کرده بود وارد سوریه شد. شهدا به سوریه در مقابله با این هجوم جهانی کمک کردند. در 9-8 سال گذشته، بصیرت و تلاش بزرگ شهید سلیمانی سوری در یمن باقی مانده است. مردم سوریه تلاش کردند و مقاومت کردند، بشار اسد رهبر سوریه نیز رهبری منعطف و وفادار بود، اما بدون کمک جمهوری اسلامی در شرایط سختی قرار می گرفت.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی از مردم در داخل در مورد موفقیت در سوریه مردد بودند، به بدبینی مسلمانان قبل از فتح مکه اشاره کرد و گفت: اوضاع سوریه خوب نبود، اما شهید سلیمانی با اطمینان به نصرت الهی اعتقاد داشت. افق وضعیت سوریه هنوز مشخص نبود، اما موضوع برای شخص محور قضیه متفاوت بود. در این موارد حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی به ایشان قوت و اطمینان می داد. اکنون پس از گذشت 9 سال، مشروعیت فرماندهی که بر اساس عقلانیت و ایمان و در چارچوب دین کار می کند، ریشه دوانده است.

صالحی همچنین توضیح داد که کار سلیمانی به دو دسته نظامی و فرهنگی تقسیم می شود. بنابراین در این کشورها بیداری به وجود آمد و ما با نخبگان آنها ارتباط برقرار کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: به توصیه شهید سلیمانی به صدا و سیمای مصر رفتیم. پرسیدند چرا شیعه مصری می خواهید؟ با استفاده از بیانات حضرت آقا عرض کردم که ابتدا باید از شیعه و سنی یکسان تعریف کنیم. اگر سنی به معنای پیروی از سنت پیامبر اکرم (ص) است، شما قبل از اینکه شیعه شوید، اهل سنت ایرانی هستید و اگر شیعیان اهل بیت را دوست دارند، قبل از اینکه سنی شوید، شیعه مصری هستید. پس نه شما باید ما را سنی کنید و نه ما را شیعه. شهید سلیمانی وارد این وادی ها شد و مصری ها را در تفسیر انقلاب اسلامی متوجه این موضوع کرد.

دکتر دکتر درباره آغاز تولید و آماده سازی سوخت 20 درصدی سازمان. صالحی گفت: ما نامه ای به نماینده جمهوری اسلامی در وین ارسال کرده ایم و از آژانس خواسته ایم که تسلیم شود. بازرسان می آیند تا فک را مهر و موم کنند. با نظارت آژانس در آینده نزدیک باید کپسول گاز اورانیوم را تعویض کنیم. ما می خواهیم مصوبه مجلس را اجرا کنیم، اما دولت باید در مورد نحوه اجرای آن ضوابط بدهد و رئیس جمهور هم دستور عمل بدهد. ما سربازان نظام هستیم و دستمان روی ماشه است. فرمانده باید دستور بدهد. ما می توانیم خیلی زود شروع کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پایان سخنان خود با اشاره به رشادت های این فرمانده که در جبهه های مختلف مقاومت به شهادت رسید، گفت: از طرفی بازوها و بازوانش قوی بود و بدون ترس و لرز برخاست و پاسخ دشمن را داد.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما