آیا بعد از Omicron باید منتظر طرف مقابل باشیم؟

[ad_1]

روآرو- اولین مورد عفونت کووی-19 در جهان در 27 نوامبر 2019 در ووهان شناسایی شد. بیش از یک ماه و نیم بعد، چندین مورد از ویروس ناشناخته گزارش شد که به زودی فراتر از ووهان گسترش یافته و به یک شیوع جهانی ویروس کرونا تبدیل شده است. بیش از دو سال از شیوع کرونا می گذرد و چندین گونه از آن زمان ظهور کرده است. ما اکنون در بحبوحه شیوع جهانی Omicron هستیم و مردم از خود می پرسند: آیا به زودی شاهد پایان کووید-19 خواهیم بود؟

به قول آقای فرارو. از آنجایی که نشان داده شده است که omicron ها نسبت به نژادهای قبلی عفونی تر هستند اما کمتر کشنده هستند، برخی حدس می زنند که نژادهای آینده تا زمانی که گله ایمن شود و ویروس کرونا به چیزی شبیه ویروس آنفولانزا تبدیل شود، به همین شکل باقی خواهند ماند، به این معنی که احتمال ابتلا به آن بیشتر است. اما احتمال ادامه آن بیشتر است. در آن زمان، این ویروس به جز برای کودکان و افراد مسن دیگر خطرناک تلقی نمی شد.

آیا بعد از Omicron باید منتظر طرف مقابل باشیم؟

در حالی که نمی‌توانیم دقیقاً بگوییم پس از پایان موج Omicron چه اتفاقی می‌افتد، اما مسلم است که در صورت انتشار سویه بعدی، بیشتر از Omicron شیوع پیدا کرده و آلوده می‌شود. بدون این توانایی، نمی‌تواند خود را به عنوان یکی نشان دهد.

سوال اساسی این است که پس از فروکش کردن موج Omicron و بازگشت وضعیت به حالت عادی، چه انتظاری از سویه بعدی باید داشته باشیم و راه مناسب برای مقابله با آن کرنش ها چیست؟

نینا هوروویتز، کارشناس بهداشت و آسیب شناس معتقد است که پس از آن وضعیت به این معنا نیست که افراد Omicron بیمار نخواهند شد، بلکه تعداد بیماران بسیار کمتر شده و نیاز به بستری شدن در بیمارستان کاهش می یابد.

هوروویتز گفت: «پاسخ اولیه به Omicron ممنوعیت سفر، قرنطینه و ایزوله برای افراد آلوده به ویروس بود. با این حال، این راه حل ها برای ویروس های قبلی مناسب تر هستند.” وی افزود: این راهکارها برای مقابله با سویه های omicron که با سویه های قبلی متفاوت است، چندان سازگار نیست.

هوروویتز معتقد است که omicron ممکن است به عنوان یک واکسن برای افراد آلوده به سیستم ایمنی تولید شده در بدن عمل کند، با این حال، تکیه بر ایمنی طبیعی همیشه خطرناک است زیرا ویروس می تواند در هر زمانی جهش یابد. و در این صورت این نوع امنیت موثر نخواهد بود.

وی گفت: در مسیر پیش رو باید آماده پذیرش مسیر جدیدی باشیم که در مسیر ما قرار دارد. فکر می‌کنم Omicron به ما نشان می‌دهد که نمی‌توانیم زندگی را برای افراد کم‌خطر مانند کودکان بدتر کنیم، زیرا می‌خواهیم از کسانی که بیشتر در معرض بیماری هستند محافظت کنیم.

با این حال، برخی معتقدند که به دلیل جهش‌های متعددی که Omicron دارد و انتظارات از تولید دلتا را برآورده نمی‌کند، رفتار دلتا مانند ممکن است در آینده تکرار شود. اگر این اتفاق بیفتد، خطر بالای مرتبط با سویه دلتا ممکن است دوباره به یک مشکل بزرگ تبدیل شود.

هوروویتز گفت که تنش های شدیدتر ممکن است شروع به تشدید کند. با این حال، بعید است که این گونه آسیبی مشابه سویه دلتا ایجاد کند، زیرا انسان در برابر تکثیر سویه‌های ضعیف‌تر و گسترده‌تر Omicron مصون است.

اگرچه ممکن است بدن فرد قبل از ورود اومیکرون با واکسیناسیون مضاعف به سویه دلتا پاسخ مثبت ندهد، اما اکنون در صورت وجود سویه آلوده و بدتر از آن، ایمنی ایجاد شده توسط سویه omicron ترکیب شده است. ایمنی با واکسیناسیون، می تواند شانس بهتری برای مبارزه با عفونت های ویروسی متعدد ایجاد کند.

هوروویتز گفت: “مزیت omicron این است که ایمنی قوی تری نسبت به واکسن ها به افراد می دهد.” بنابراین، سویه هایی مانند دلتا یا آلفا نسبت به قبل از Omicron عفونت های جدی تری ایجاد می کنند.

وی گفت: در آینده، کرونا مانند آنفولانزا خواهد بود. من معتقدم که هرازگاهی ممکن است سویه جدیدی از SARS Quaid-2 ظاهر شود، اما فکر نمی‌کنم ما نگران شیوع شدیدتر کرونا باشیم، زیرا در بیشتر موارد، Quaid مانند یک ویروس سرماخوردگی است و شباهت‌هایی با هم دارد. . تأثیر. “و جای نگرانی نیست.”

منبع: Jerusalem Post

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما