آیا آیفون در هند مونتاژ می شود؟!

صنعت ساخت و مونتاژ تلفن‌های همراه هوشمند از جمله آیفون در هند روز به روز قوی‌تر می‌شود و بسیاری از شرکت‌های چندملیتی و چینی در حال راه‌اندازی کارخانه‌هایی در هند هستند تا موقعیت خود را در بازار بزرگ این کشور تضمین کنند.

به گزارش تجارت نیوز، اگرچه زنجیره صنعتی تولید گوشی در هند هنوز ناقص است، اما می تواند موفقیت چین در تولید و مونتاژ گوشی های هوشمند به ویژه آیفون را تکرار کند.

شرکت تاتا تولید گوشی های آیفون را آغاز کرد

اخیراً تاتا هند می خواهد با خرید قسمت فنی Westron در این کشور گوشی های آیفون را مونتاژ کند. راجیو چاندار اشون معاون فناوری اطلاعات با انتشار این خبر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شرکت تاتا تولید آیفون را در هند برای بازارهای داخلی و جهانی آغاز می کند.

شیلپی جین، تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقاتی کانترپوینت در هند، در رابطه با توسعه صنعت تولید و مونتاژ گوشی های هوشمند گفت: دولت هند از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در سراسر جهان خواسته است که تولید خود را به هند منتقل کنند، مانند اپل در آمریکا و سامسونگ در جنوب کره، آنها ظرفیت تولید خود را در هند تقریباً دو برابر کردند. اتفاقا شرکت های چینی شیائومی، اوپو و ویوو در هند کارخانه دارند.

این اقدام هند در کنار مزایای اقتصادی از نظر صادرات، منجر به کاهش واردات گوشی از 200 میلیون گوشی در سال 2014 به حدود 4 میلیون گوشی در سال 2022 شده است.

همچنین انتظار می رود که تولید آیفون اپل در هند به 7 درصد از تولید این شرکت در کالیفرنیا برسد. بر اساس گزارش موسسه کانترپوینت، این رقم افزایش یافته است زیرا نرخ رشد تولید هند در سال 2020 تنها 1.3 درصد بوده است.

پیشرفت هند در سال های اخیر

هند اکنون در حال ساخت جدیدترین فناوری و صادرات آخرین سری آیفون 14 است، در حالی که دو سال پیش تنها مدل های قدیمی تر را تولید می کرد. بیش از 70 درصد صادرات تلفن همراه هند به آمریکا، انگلیس، امارات متحده عربی، هلند و ایتالیا می رود.

شرکت های موبایل چینی به دلیل پتانسیل عظیم بازار هند جذب این کشور شده اند. هند با جمعیت 1.4 میلیارد نفری، پایگاه مشتری عظیمی دارد که هیچ تولیدکننده تلفنی نمی تواند نادیده بگیرد.

کندی زنجیره تامین مانع رشد صنعت موبایل می شود

علیرغم همه صحبت ها در مورد پتانسیل بالای هند در صنعت تولید و مونتاژ گوشی های هوشمند، زنجیره تامین ضعیف مانع از رشد بالای این صنعت شده است. بنابراین، بسیاری از شرکت‌های چینی در حال راه‌اندازی کارخانه‌هایی در هند هستند تا به پر کردن شکاف‌های زنجیره صنعت تلفن همراه کمک کنند.

بر اساس داده های ارائه شده توسط هند، تا پایان سال 2020، نزدیک به 200 شرکت چینی در زنجیره تامین گوشی های هوشمند وجود داشتند که کارخانه هایی را در هند راه اندازی کرده بودند. علاوه بر این 200 شرکت، حدود 500 شرکت نیز در این حمایت شرکت کردند. این 500 شرکت در تامین مواد، لجستیک و نصب قطعات همکاری داشتند.

گفته می شود سالانه حدود 100 هزار کارگر و کارگر شاغل در این شرکت ها بین دو کشور جابجا می شوند.

تقلید هند از چین با چالش هایی مواجه است

با این حال، برخی از تحلیلگران چینی می گویند که تقلید هند از چین در کوتاه مدت خوب است، اما در بلندمدت چالش هایی را برای این کشور ایجاد می کند.

یکی از مدیران شیائومی که در هند کار می کرد به سایت خبری Yekai گفت: راندمان کارخانه هندی تنها 60 درصد کارخانه های چینی است و کارهای فنی نیاز به راهنمایی کارگران چینی دارد. از سوی دیگر، کارگران محلی (هندی) بر خلاف کارگران چینی مایل به اضافه کاری نیستند.

زیرساخت‌های ضعیف مانند جاده‌ها، راه‌آهن، برق و آب نیز نیاز به بهبود دارند و این نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفت دارد.

رئیس کمیسیون گفت: نمی توان با یک ماه منتظر ماندن قطعه یدکی مفقود شده، نصب گوشی را به تاخیر انداخت. از این رو، مدتی طول می کشد تا هند به طور کامل تولید داخلی تلفن همراه را ایجاد کند.

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما