omdebegirbanner

قیمت روز لوله مانیسمان رده ۴۰، ۸۰ و ۲۰ + خرید لوله مانیسمان پیوان

عوامل مختلفی بر قیمت لوله مانیسمان وارداتی و هم‌چنین لوله بدون درز تولید داخل تاثیر‌گذارند. به‌عنوان‌مثال، هر چقدر متریال به‌کاررفته در تولید لوله، کیفیت و ماندگاری بالاتری داشته باشد، قیمت لوله مانیسمان نیز بیشتر می‌شود. برند تولیدکننده نیز، از مهم‌ترین عواملی است که قیمت خرید لوله مانیسمان را تغییر می‌دهد.

رده لوله در واقع اصطلاحی تعریف شده برای لوله‌ های مانیسمان و روشی برای مشخص شدن ضخامت آن در بازار است. این نوع مقاطع فولادی در رده‌های 20، 40 60، 80، 120، 140 و بالاتر تولید شده و به فروش می‌رسند. به‌عنوان‌مثال، در لوله‌کشی گاز ساختمان، از لوله مانیسمان رده 160 استفاده نمی‌شود؛ بلکه باید از لوله رده 20 استفاده کرد. در حالی که قیمت لوله مانیسمان رده 40 برای صنایع تجهیزات آتش نشانی، دارویی و غذایی اهمیت دارد. از آن‌جایی‌که در این صنایع به جز لوله‌های مانیسمان، از لوله‌های API نیز استفاده می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب بهتر، به صفحه قیمت لوله گازی نیز سر بزنید.

برای نصب آن باید اتصالات مانیسمان رده ۲۰ نیز استفاده شود، چون باید حتما ضخامت اتصالات و لوله همانند هم باشند. دلیل استفاده لوله بدون درز رده ۲۰ در گاز کشی ساختمان نیز به این دلیل است که، در صورت رخ دادن زلزله یا نشست ساختمان و یا تخریب آن، چون درز ندارند آسیبی که می­بینند کمتر خواهد بود. در صورتی که این لوله ها در اثر این اتفاقات خم شوند، ترک یا شکاف برنمی­دارند. همچنین به دلیل اختلاف ضخامت هایی که دارند، از قیمت های متفاوتی برخوردارند. اما گاهی پیش می آید که بعضی از صنایع به لوله های مانیسمان به قطر بزرگ نیازمندند که مناسب تر هستند.

قیمت لوله مانیسمان رده 40 اهواز با قیمت لوله مانیسمان وارداتی فرق می‌کند. از پرتقاضاترین رده‌ های لوله مانیسمان می‌توان به رده‌های ۲۰ و ۴۰ اشاره کرد که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم. لوله مانیسمان رده 40 ‏‎ ‎‏ نسبت به لوله مانیسمان رده 20 از گوشت یا ضخامت بالاتری برخوردار ‏است و به همین جهت تحمل فشار و دمای بالاتری دارد و به عنوان لوله‌های انتقال تحت‌فشار ‏‏(لوله‌های نفت و گاز) نیز شناخته می‌شود. همچنین این رده از لوله مقاومت بالایی در برابر خوردگی ‏از خود نشان می‌دهد. لوله مانیسمان رده 40 در سایزهای 1/2 تا 32 اینچ و در طول 6 متر در بازار ‏ایران موجود می‌باشد. در سایت پیوان می‌توانید لیست قیمت لوله مانیسمان رده 40 وارداتی و ‏تولید داخل را مشاهده نمایید.

قیمت روز لوله مانیسمان برای هر نوع به صورت جداگانه توسط کارشناسان آهن ملل از کارخانه های تولیدکننده استعلام می گردد. همانطور که مشاهده می کنید برای انواع لوله مانیسمان ، جداول اختصاصی در نظر گرفته شده است که بر اساس نوع و کارخانه تولید لوله مانیسمان تفکیک شده اند. شما می توانید بر همین اساس، لیست قیمت لوله مانیسمان مورد نظر خود را پیدا کنید. لازم به ذکر است برای خرید لوله مانیسمان حتما گزینه «ارزش افزوده» را فعال نموده و سپس با کارشناسان آهن ملل در تماس باشید تا فرآیند خرید تکمیل گردد. لوله بدون درز رده ۴۰، متداول ترین و پرکاربردترین رده در لوله های بدون درز است.

معرفی لوله بدون درز رده ۴۰

این کاربرد آن هم‌چون لوله‌های گازرسانی توکار ساختمانی و سیستم لوله‌کشی موتورخانه‌ها است. قیمت لوله مانیسمان رده 20، به دلیل وزن سبک و کیفیت بالا بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. لوله بدون درز (به انگلیسی Seamless Pipe ) یا همان لوله مانیسمان ( به انگلیسی mannesmann pipe ) رده 40 جوشی، مطابق با استاندارد ASTM A106 Gr.B  در پایپ کالا موجود است. لوله بدون درز رده 40 در سایزهای ½ اینچ الی 36 اینچ موجود می باشد.

لوله مانیسمان رده 20 و 40 سبک بوده و چندان ضخامت بالایی ندارد اما لوله مانیسمان رده 80 به دلیل ضخامت بیشتر برای رزوه کاری مناسب تر است. فشار لوله های مانیسمان بر اساس ضخامت و سایز لوله مشخص می شود به صورتی که فشار قابل تحمل لوله ها با ضخامت لوله بدون درز رابطه مستقیم و با سایز لوله رابطه عکس دارد. لوله هاي فولادی  Carbon steel pipe از ورق فولاد خم به شکل دايره اي ساخته شده و يا آنها ممکن است به طور مداوم از يک سيم پيچ از خم نوار فولادي به يک مارپيچ و لب به لب جوش داده شده در امتداد درز مارپيچي توليد. مفاصل بين انتهاي سيم پيچ از لوله هاي مارپيچي جوش داده شده به عنوان جوش پايان skelp شناخته شده. لب به لب لوله هاي جوش داده شده از نوار نورد با لب به لب کوره درز طولي جوش داده شده توسط يک فرايند مستمر ساخته شده است.

خرید لوله API از فروشگاه پایپ بازاراین رده از لوله مانیسمان را می توان مانند سایر لوله های بدون درز در صورت نیاز گالوانیزه کرد. همچنین می توان آن ها را برش داد و یا رزوه کرد تا متناسب با نیاز شما گردد. آخرین سایز تولید لوله مانیسمان در داخل کشور، سایز 12 اینچی در رده 40 و 80  است و سایزهای بالاتر لوله مانیسمان به دلیل نیاز به تکنولوژی خاص در کشور تولید نمی‌شوند و فقط به صورت وارداتی تامین می‌شوند. به همین جهت قیمت لوله مانیسمان 12 اینچ  در رده‌های 40 و 20 نسبت به سایزهای بالاتر کمتر تحت تاثیر نوسانات ارزی قرار دارد. فشار لوله مانیسمان بر اساس ضخامت و سایز لوله مشخص می شود به صورتی که فشار قابل تحمل لوله ها با ضخامت لوله بدون درز رابطه مستقیم و با سایز لوله رابطه عکس دارد. به عنوان مثال لوله بدون درز رده 80 فشار بالاتری را نسبت به لوله رده 20 و 40 تحمل می کند و در مثالی لوله 1 اینچ فشار بالاتری را نسبت به لوله 2 اینچ تحمل می کند.

لوله بدون درز رده سبک در سایز های 1.2 اینچ الی 24 اینچ موجود می باشد. پایپ کالا وارد کننده لوله و اتصالات مانیسمان بنکن در انواع سایزها و ضخامت در ایران می باشد. در نهایت، قیمت لوله مانیسمان رده ۴۰ وارداتی نیز معمولا بیشتر از لوله های رده ۴۰ تولید داخل است. اما این یک قاعده کلی نیست؛ زیرا برخی مواقع با توجه به شرایط بازار، قیمت لوله مانیسمان وارداتی، مشابه قیمت لوله های تولید داخل می باشد. به همین دلیل همواره با توجه به شرایط بازار و استعلام قیمت روز، نسبت به خرید آن اقدام فرمایید. لوله مانیسمان 10 اینچ یکی از سایزهای پرمصرف لوله مانیسمان است و به دلیل مقاومت بالا در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز و خودرو سازی به کاربرده می‌شود.

آهن ملل معتبرترین فروشگان آهن آلات است که توانسته طی سال ها فعالیت خود، اعتماد مشتریان خود را جلب نماید. همچنین ارائه فاکتور رسمی، باعث شده مشتریان در زمان خرید از کیفیت و اصالت محصولات خود اطمینان یابند. لوله مانیسمان به طور منظم در حمل و نقل سیالاتی مانند آب، گاز طبیعی و هوا استفاده می شود. همچنین در بسیاری از محیط‌ های پرفشار و خورنده مانند نفت و گاز، تولید برق و صنایع داروسازی لوله مانیسمان مورد نیاز است.

قیمت لوله مانیسمان 10 اینچ در رده‌های 40 و 80 علاوه بر این که تحت تاثیر قیمت ارز قرار دارد، تحت تاثیر میزان عرضه و تقاضا نیز قرار دارد و نوسان در میزان عرضه تاثیر قابل توجهی بر قیمت آن می‌گذارد. قطر خارجی این لوله 273.1 میلی متر و ضخامت آن برای رده‌های 20، 40 و 80 عبارت است از 6.35، 9.27 و 15.9 . به طور مثال در سایز ۱ اینچ، لوله مانیسمان رده ۴۰ و رده ۲۰ دارای قطر خارجی یکسان می باشند اما قطر داخلی رده ۴۰ کوچکتر از قطر داخلی رده ۲۰ می باشد. در اصل افزایش ضخامت در رده ها، روی قطر داخلی تاثیر می گذارد و قطر خارجی بدون تغییر باقی می ماند. توجه گردد که بیشتر بودن ضخامت در لوله های رده بالا باعث بالابردن سطح تحمل فشار و دما توسط این لوله ها خواهد شد.

لوله‌های مانیسمان در قطر خارجی (سایز) 1/8 اینچ تا 48 اینچ تولید می‌شوند. البته ممکن است به‌طور خاص در سایزهای بالاتر نیز این نوع لوله تولید شود. این‌که شما چه لوله‌ای را در چه قطری خریداری کنید نیز به کاربرد آن وابسته است.

کلیه ی ماشین آلات این شرکت، طراحی و ساخت مهندسین همین مجموعه می باشد. با اتکاء به روش های نوین علمی و تکیه بر سلامت اخلاق و نگرش فنی به تولید، سنگین ترین اتصالات موجود در بازار ایران، توسط این مجموعه تولید می گردد. لوله های مانیسمان رده ۴۰ نیز تا ۸۰ با معادل حدود ۱۱۶۰ تست میگردد. با مراجعه به جداول تست لوله کشی گاز و تست محصولات در محل کارخانه می توانیم به میزان حساسیت این کالاها پی ببریم.

خرید لوله فلزی پایپ بازاراز جمله می‌توان به استفاده از این محصولات در سیستم ها و تاسیسات لوله کشی اشاره کرد. در واقع سازگاری و مقاومت بسیار بالا در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی و مکان تحمل فشار بالا جزو مهم‌ترین گزینه‌هایی است که سبب شده است تا این محصولات در دسته لوله های پر مصرف قرار بگیرند. مجموعه صنعتی خدماتی پایپینگ مال با بیش از ده سال سابقه در زمینه تولید ، تجهیز و تامین قطعات صنعتی فعال می باشد. کادر فنی مهندسی مجموعه با بیش از یک دهه تجربه و دانش فنی مفتخر به ارایه بهترین خدمات و رفع نیاز صنایع سبک و سنگین در اسرع وقت می باشد. زمینه اصلی فعالیت پایپینگ آنلاین تجهیز و خدمات رسانی به پالایشگاه ها و مجموعه های مرتبط با صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی می باشد.

از این رو مهم است از این نوسانات آگاه باشید و در زمان خرید حتما به آن توجه داشته باشید. در ایران لوله های فولادی رده ۴۰ بیشتر در گریدهای St37، St52، A106 تولید و عرضه می شوند، اما این لوله در گریدهای دیگر نیز وجود دارد و به طور مثال گرید A53 در دیگر کشورها تولید و کاربرد بیشتری دارد. در ایران، لوله های فولادی رده ۴۰ بیشتر در گریدهای St37، St52، A106 تولید و عرضه می شوند، اما این لوله در گریدهای دیگر نیز وجود دارد؛ به طور مثال، گرید A53 در دیگر کشورها تولید و کاربرد بیشتری دارد.

این لوله اولین بار توسط برادران مانیسمان طراحی شده و به همین نام ثبت شده است. لوله های مانیسمان به عنوان لوله های بدون درز نیز شناخته می شوند. این لوله ها در رده های مختلف موجود بوده و در صنعت دارای کاربرد های متفاوتی می باشند. در ادامه به بررسی قیمت لوله مانیسمان رده 40 و همچنین معرفی این مدل لوله ها می پردازیم. برای بیان ضخامت لوله های بدون درز می بایست از واژه “رده” استفاده نمود . واژه رده که با نام sch نیز شناخته می شود همواره به همراه عدد یا واژه ایی بیان می شود که با رجوع به استاندارد ASME B36.10 می توان ضخامت لوله بدون درز را بر اساس میلی متر استخراج نمود.

تفاوت لوله بدون درز رده ۴۰ و رده ۸۰

عوامل زیادی در قیمت لوله های مانیسمان موثر اند؛ در واقع لوله های مانیسمان رده 40 نیز با توجه به برند و جنسی که دارند دارای رنج قیمتی متفاوتی می باشند. لوله های مانیسمان رده 20 و 40 میتوانند هم به صورت جوشکاری و هم به صورت رزوه هستند و با توجه به ضخامت کمتری که به نسبت لوله های مانیسمان رده 80 دارند اما این نوع اتصال قابل انجام است. پایپ کالا فروشگاه اینترنتی موفق در تامین اقلام تاسیساتی ساختمان از سال ۱۳۹۳ فعالیتش را در ایران آغاز کرد. طی این سالها پایپ کالا هدف خود را اطلاع رسانی صادقانه قیمت و فروش شفاف اقلام قرار داده و تا به حالا موفق بوده بیش از 100 ها پروژه ساختمانی و صنعتی را با بهترین پشتیبانی پوشش دهد.

  • برنامه ها معیارهایی برای نشان دادن ضخامت دیوار، قطر بیرونی و اندازه سوراخ هستند.
  • در حالی که قیمت لوله مانیسمان رده 40 برای صنایع تجهیزات آتش نشانی، دارویی و غذایی اهمیت دارد.
  • مزایای لوله کشی فولاد کربنی
    لوله های فولادی کربن ایمنی و دوام را فراهم می کند.
  • در این صفحه از قیمت لوله مانیسمان می توانید لیست خرید لوله های سیملس (Seamless) در برندهای چینی، اهواز و کاوه دقیق ایرانیان را مشاهده کنید.
  • شایان ذکر است که انواع رده لوله مانیسمان استاندارد، بر اساس وزن، تا اندازه XXS و بالاتر مشخص می‌شود.

مجموعه پایپینگ مال مرکز خرید و فروش لوله درزدار و  لوله سیملس بدون درز (لوله مانیسمان ) از ۱/۲ تا ۱۲۰ اینچ در رده های ۲۰ ، لوله مانیسمان رده ۴۰ و ۸۰ می باشد. باید توجه داشت که لوله مانیسمان اصل با لوله های به اصطلاح درز مخفی تفاوت دارد. لوله های درز مخفی در ظاهر به لوله مانیسمان بدون درز شباهت دارند ولی فاقد استاندارد و تحمل فشار کافی برایانتقال سیالات با فشار بالا می باشند.

این لوله مطابق با استانداردهای مختلف جهانی در ایران و سایر کشورهای دنیا اعم از چین، تولید می‌شود. برای بررسی مشخصات فنی لوله مانیسمان بدون درز، باید به ابعاد، جنس و رده‌های این لوله پرداخت که در ادامه هر کدام را به‌طور جداگانه بررسی کرده‌ایم. فرایند ساخت لوله‌های درزدار ساده‌تر است که این موضوع باعث تولید لوله‌‌ در ضخامت و اندازه‌های متفاوت می‌شود. از سوی دیگر تولید لوله‌های بدون درز در سایزهای مختلف، پرهزینه خواهد بود. طول لوله‌های بدون درز نیز کوتاه‌تر است، درحالی‌که لوله‌های درزدار را می‌توان در هر طول و اندازه‌ای تولید کرد.

به لوله‌ مانیسمان رده ۴۰، رده ۴۰ بدون درز و  sch40 نیز گفته می شود. این لوله را می توان برای مصارف مورد نیاز گاوانیزه کرد؛ اگرچه این کار، معمولا لازم نیست. لوله رده ۴۰ مانیسمان، تطبیق پذیری و استحکام عملکرد بالایی دارد و می تواند فشار زیادی را تحمل کند. به همین دلیل از لوله بدون درز رده ۴۰، علاوه بر مصارف ساخت و ساز، در خطوط آب و گاز نیز استفاده می شود.

این محصول در رده­، طول، سایز و ضخامت مختلف توسط دو تولید کننده داخلی، تولید و مابقی به صورت وارداتی هستند که به فروش می رسند. برای استعلام قیمت و خرید لوله مانیسمان با مشاورین پایپینگ مال تماس حاصل فرمایید. همانطور که متوجه شدید، لوله مانیسمان رده ۴۰ پرکاربردترین و فراوان ترین لوله بدون درز در بازار است.

توجه داشته باشید که از آنجایی بیشتر لوله مانیسمان در بازار آهن ‏ به ‏صورت وارداتی تامین می‌شود، قیمت لوله مانیسمان به شدت تحت تاثیر قیمت ارز و نوسانات بازار ‏جهانی آهن آلات قرار دارد. ‏با مراجعه به سایت پیوان علاوه بر مشاهده قیمت لوله مانیسمان وارداتی و تولید داخل  می‌توانید قیمت لوله  در انواع مختلف و قیمت لوله درزدار را مشاهده کنید و با یکدیگر مقایسه نمایید تا خریدی مقرون‌به‌صرفه‌تر داشته باشید. تامین لوله مانیسمان در گرید های مختلف به صورت دست اول از فعالیت های عمده پایپینگ مال می باشد.

لوله مانيسمان رده 80 يک طرح ساخت است که براي تعيين ضخامت کلي ديواره مورد نياز لوله کشي بسته به اندازه کامل لوله از نظر عرض و نه طول آن استفاده مي شود. به عبارت ديگر، برنامه ريزي لوله يک استاندارد تنظيم شده براي اينکه ضخامت ديواره لوله بايد بر اساس عرض / بزرگ بودن قطر لوله باشد. سازندگاني که به دنبال توليد لوله مانيسمان رده 80 هستند، دقيقاً مي دانند که ديواره هاي لوله بايد چقدر ضخامت داشته باشد (حداقل) تا به عنوان 2 اينچ طبقه بندي شوند. الزامات ارزش دقيق ضخامت ديوار بر اساس برنامه لوله خاص مورد نظر و قطر کل عرض لوله کشي مورد نظر متفاوت است.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما