omdebegirbanner

اولین قسمت از سری Eclipse را تماشا کنید – بی هدف و گیج کننده

[ad_1]

اولین قسمت از سری Eclipse ، به عنوان اولین قسمت از آخرین سری سرویس پخش ناموا ، به وضوح از سری برتر این سرویس VOD فاصله دارد و عنوان آن چندان دیدنی به نظر نمی رسد. بنابراین ، پس از تماشای عناوین خیره کننده مانند سریال قورباغه و سریال خاتون ، سریال گرفتگی بیننده را با یک سریال گیج کننده ، بی هدف و خسته کننده روبرو می کند. با ویجیاتو برای اولین قسمت از ماه گرفتگی همراه باشید.

وقتی شایعات ساخت سریال برای اولین بار در شبکه نمایش خانگی مطرح شد ، بسیاری از طرفداران سینمای ایران خوشحال به نظر می رسیدند. او احساس می کرد رقابت مستقیم برای تولید رادیو و تلویزیون می تواند عناوین سینمایی و تلویزیونی ایران را جذاب تر کند و عناوین جذاب تری پدیدار شود. اگرچه بسیاری از مجموعه های شبکه نمایش خانگی در ایران به عناوین دیدنی و جذاب تبدیل شده اند ، اما واقعیت این است که اکثر آنها به عناوینی کسل کننده ، غیرقابل تحمل و ضعیف تبدیل شده اند.

در سالهای اخیر ، عناوین جذاب در شبکه نمایش خانگی رواج یافته است. از سریال خاتون تا سریال قورباغه و از سریال شهرزاد تا سریال کرگدن. این مجموعه های دیدنی به وضوح سعی کردند مخاطب را تحت تأثیر قرار دهند و به عنوان مجموعه ای از عناوین به یاد ماندنی در ذهن مخاطبان ایرانی نگهداری شدند. در واقع این عناوین محبوب بودند که راه را برای ورود سرمایه گذاران جدید بیشتر به بازار شبکه نمایش خانگی هموار کردند.

اما در بیشتر موارد ، ورود سرمایه گذاران جدید بیشتر به معنی کیفیت خوب نیست. بسیاری از سرمایه گذاران شبکه های سینمای خانگی ایده هایی به نام اینستاگرام ارائه کرده اند تا مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار داده و مخاطبان خود را به حداکثر برسانند. مجموعه ای که آنها ایجاد کردند مانند یک سری فیلم های کوتاه بود که کنار هم قرار گرفتند. اگرچه این رویکرد در ابتدا با مجموعه های کمدی شروع شد ، اما به تدریج به ژانرهای دیگر نیز سرایت کرد و در نتیجه امروزه سریالی مانند سریال Eclipse در حال ظهور است که بسیار گیج کننده است.

سری چهارم مازیار میری

مازیار میری نامی آشنا در سینمای ایران است. او ابتدا نام خود را در فیلم سادات آباد گذاشت ، با فیلم هج نگشی مشهور شد و با فیلم سارا و ایدا ارزش خود را ثابت کرد. با این حال ، مازیار میری که برنده جوایز متعددی از جشنواره های داخلی و خارجی شده است ، در دنیای مجموعه های تلویزیونی نیز فعال است. او اولین بار در سال 2009 با سریال SAFE وارد دنیای سریال ها شد. سریال فرات و نگاه گاه به گاه را باید تجربه بعدی وی در رادیو و تلویزیون دانست.

مجموعه “هیئت مدیره” که در سال 1397 توسط مازیار میری پخش شد ، بار دیگر نامی برای خود دست و پا کرد و اکنون با سریال “گرفتگی” در شبکه نمایش خانگی حضور دارد. ماه گرفتگی اولین تجربه میری در شبکه نمایش خانگی است ، اما به اندازه کارهای به یاد ماندنی او دیدنی نیست و آنقدر مشکل ساز است که تماشاگران را ناامید می کند.

پیچیده و بی هدف

قسمت اول یا آنچه در صنعت سریال سازی به آن پایلوت گفته می شود ، عنوان مهمترین قسمت مجموعه تلویزیونی است. اما اولین قسمت از مجموعه ماه گرفتگی در توسعه داستانی کاملاً افسرده کننده ظاهر می شود و به همین دلیل ، در همان مرحله اول ، به مجموعه ای پیچیده و بی هدف تبدیل می شود. شخصیت های مجموعه کسوف به هیچ وجه برای مخاطب تحلیل نمی شوند و حتی پس از معرفی نیمی از آنها به مقصد نمی روند.

داستان قسمت اول مجموعه Eclipse یادآور مجموعه ای است که توسط رادیو و تلویزیون در سالهای اخیر ایجاد شده است و اخیراً نیز یک سرویس پخش است که برای تحت تاثیر قرار دادن بینندگان استفاده می شود. نوع روایی که مازیار میری ساخته است در سال های اخیر یک ژانر روایی ارزشمند در سینمای ایران بوده است ، اما امروزه پیچیده و تکراری به نظر می رسد.

اما جدا از این که سریال “گرفتگی” در اصل یک داستان کلیشه ای و تکراری است ، داستان سریال دلچسب نیست. شخصیت های سریال به طرز عجیبی مبهم و غیرقابل درک هستند و به بدترین شکل معرفی می شوند. این سریال از سوی دیگر هدف خاصی را دنبال نمی کند و اساساً جهت اصلی داستان را به بیننده نشان می دهد. تنها قسمت اول مجموعه Eclipse نشان می دهد که آخرین ساخته مازیار میری می تواند بدترین سریال در شبکه نمایش خانگی در سال های اخیر شود.

حساب را با Visito دنبال کنید:

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما