هزینه سفر به استانبول چقدر است؟

[ad_1]

در رفتن– یک سفر معمولی سه روزه به استانبول برای هر نفر بین هشت و نیم تا 13 میلیون تومان هزینه خواهد داشت. این رقم با بازگشت از تهران به استانبول، بازدید از هتل های سه ستاره، وعده های غذایی، خرید پوشاک و مراکز تفریحی محاسبه می شود. بلیط رفت و برگشت تهران به استانبول طی چند روز آینده پنج تا هشت میلیون تومان به فروش می رسد. اقامت در هتل های سه ستاره استانبول از یک میلیون و 200 هزار تومان تا دو میلیون و 300 هزار تومان متغیر است و به این هزینه می توانیم یک میلیون و 500 هزار تومان برای خرید لباس و بلیط در پارک های آبی یا سایر مراکز تفریحی اضافه کنیم. شیوع کرونا کاهش یافته و ایرانی ها تمایل به بازدید از بازار تورهای گردشگری دارند و اکنون ارزان ترین تور سه روزه استانبول را می توان با قیمت 6 میلیون و 700 هزار تومان رزرو کرد. البته تور سه روزه و 50 میلیون تومان.

سقوط لیر ترکیه

به گزارش فرارو، لیر ترکیه تنها یک هفته پیش به پایین ترین حد خود رسیده بود. در آن روز صرافی های ترکیه هر اسکناس دلار را 16.4 لیر فروختند و ارزش این اسکناس در کشورمان به 1680 تومان رسید. البته لیر ترکیه الان خیلی بهتر از هفته گذشته است و در تهران بالای 2600 تومان می ارزد اما دو نکته را نباید فراموش کرد. ابتدا قیمت دو هزار و 600 لیر نسبت به یک سال قبل حدود یک هزار تومان کاهش یافته است. دوم اینکه از ابتدای سال تا پایان دسامبر که دلار 20 درصد، درهم 19 درصد و یورو و پوند 14 درصد افزایش یافت، لیر ترکیه 30 درصد کاهش یافت. دلایل کاهش ارزش لیر به موضوع ما مربوط نمی شود، اما همزمان با کاهش ارزش این اسکناس، بسیاری از ایرانیان ترکیه را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند.

قیمت بلیط هواپیما استانبول

ارزان ترین بلیت تکی استانبول 2 میلیون و 650 هزار تومان است. بلیط برای سومین جمعه ژانویه توسط ایران ایرتور برنامه ریزی شده است. بلیط تک سفر استانبول در هواپیمایی قشمایر بین 2 میلیون تا 970 هزار تومان تا 500 هزار تومان است. همچنین ایران بلیط تک سفر استانبول را ماهانه 4 میلیون و 690 هزار تومان می فروشد، اما اگر به سراغ قیمت بلیت پروازهای خارجی بروید، می توانید با 78 میلیون تومان پرواز تهران – استانبول روبرو شوید! پرواز فرودگاه امام خمینی به استانبول در روز جمعه 12 آذر 1400 دقیقا با همین قیمت به فروش می رسد. البته هواپیما در فرودگاه دبی توقف خواهد کرد. همین بلیت در دو ساعت مختلف توسط قطر ایرویز 25 و 26 میلیون تومان فروخته شد.

بلیط رفت و برگشت تهران به استانبول به شرکت هواپیمایی قشمایر از 5 میلیون و 200 هزار تومان شروع می شود و هزینه پرواز چارتر نیز 6 میلیون و 500 هزار تومان است. تاریخ حرکت دومین پنجشنبه ژانویه است و تاریخ بازگشت سه روز بعد یعنی یکشنبه پنجم ژانویه خواهد بود. بلیط رفت و برگشت تهران – استانبول بین 5 میلیون و 400 هزار تومان تا 6 میلیون و 700 هزار تومان و بلیط رفت و برگشت تهران – استانبول برای ایرلاین های بزرگ بین 7 میلیون تا 100 هزار تومان تا 8 میلیون به فروش می رسد. و 100 تومن. اونم هزار تومن. در پروازهای خارجی، بلیط رفت و برگشت تهران به استانبول در روزهای 3 و 6 دی ماه بین 12 تا 19 میلیون تومان خواهد بود.

قیمت هتل ها و اقامت در استانبول

سه شب اقامت در استانبول برای هر نفر حداقل 500 هزار تومان است. این رقم برای اقامت بی سیم است و برای رزرو اتاق در هتل یا هاستل دو ستاره باید حداقل یک میلیون تومان و در نهایت دو میلیون و 100 هزار تومان کنار گذاشت. حال اگر فردی بخواهد سفر سه روزه خود را در یک هتل سه ستاره نسبتاً معمولی بگذراند باید بین 10 لک تا 200 هزار تومان و 20 لک تا 300 هزار تومان و سه شب اقامت هزینه کند. قیمت هتل های پنج ستاره استانبول از 2 میلیون تا 300 هزار تومان است. شروع می شود و تا رقم شگفت انگیز 69 میلیون تومان ادامه می یابد. بیایید نگاهی دقیق تر به قیمت برخی از هتل های معروف استانبول بیندازیم. یک اتاق برای سه شب در هتل چهار ستاره هیلتون نزدیک میدان تقسیم 3 میلیون و 600 هزار تومان است. در مجاورت هتل دیوان قیمت سه شب اقامت در یک اتاق 4 لک 100 هزار تومان می باشد. همچنین سه شب اقامت در هتل چهار فصل یکی از هتل های پنج ستاره کنار دریا حدود 43 میلیون تومان هزینه دارد.

قیمت تورهای توریستی

ارزان ترین تور سه روزه استانبول برای یک نفر در چند روز آینده از شش میلیون و 700 هزار تومان شروع می شود. در این تور به هتل رایدر می روید و صبحانه می خورید. خدمات این تور شامل وعده های غذایی، خرید نیم روزه با لیدر فارسی زبان، بیمه مسافرتی و تست کرونا 150 لیره است. مسیر رفت و برگشت نیز توسط ایران ایر انجام می شود. قسمت بد این است که تور لغو شده است. زیرا در صورت انصراف، هیچ درصدی از پول شما را پس نمی دهند. اگه دنبال تور استانبول سه روزه با 10 میلیون تومان بودیم چی؟ با 10 میلیون تومان می توانید در هتل چهار ستاره اقامت کنید. پرواز شما با خطوط هوایی عالی خواهد بود. در روزهای آینده هزینه گران ترین تور سه روزه استانبول به حدود 50 میلیون تومان رسیده است. این تور شما را به هتل پنج ستاره ریتز کارلتون می برد و سفر برگشت شما توسط خطوط هوایی عالی انجام می شود. برخی از سایت های ارائه دهنده تورهای گردشگری، محبوب ترین هتل های ایرانی استانبول را شناسایی کرده اند. تور سه روزه استانبول به ارزش 16 میلیون تومان پرطرفدارترین تور ایرانیان در چند وقت اخیر است. در این تور شما به هتل ها تقسیم می شوید و پرواز رفت و برگشت توسط ایران ایر خواهد بود. از دیگر امکانات تور می توان به بیمه مسافرتی، تست کرونا 120 لیر، تور لیدر فارسی زبان و تور خرید رایگان ناهار همراه با غذا اشاره کرد.

قیمت غذا، سرگرمی و پوشاک در استانبول

به گزارش فرارو، قیمت یک وعده غذایی ارزان در استانبول از 15 لیر شروع می شود و تا 30 لیر می رسد. مثل کوفته ترکی 35 تا 70 هزار تومانی با پول خودت. اگر می خواستیم در یک رستوران معمولی در استانبول غذا بخوریم، احتمالاً باید 60 لیر بپردازیم. چیزی حدود 150 هزار تومان. قیمت گران ترین غذای استانبول – یا هر جای دیگر – را نمی توان با قاطعیت اعلام کرد، اما به عنوان مثال در منوی رستوران نیکول استانبول، غذای 600 لیره ای وجود دارد که ضرب و تقسیم ساده ای دارد. میلیون و 500 هزار تومان.

هزینه بازدید از کاخ توپکاپو 60 لیر است. برای بازدید از سایت امپراتوری عثمانی 60 لیر – 150 هزار تومان – می پردازید و بلیط پارک آبی آکوامارین نیز تقریبا با همین قیمت فروخته می شود. بازدید از باسیلیکا سیترون، آب انباری که ۱۵۰۰ سال پیش ساخته شده، ۵۰ هزار تومان و برای استفاده از حمام ترکی ۷۰۰ هزار تومان و ۲ میلیون تومان هزینه دارد. در مراکز خرید اوت لت ترکیه که محصولات ارزان تری دارند، می توانید شلوار جین را از 50 تا 70 لیر یعنی 125 هزار تومان تا 175 هزار تومان خریداری کنید. یک لباس ساده و معمولی زنانه بین 120 تا 150 لیر – 300 تا 375 هزار تومان. همچنین خرید از برند معروفی مانند لاکوست در استانبول می تواند یک میلیون و 400 هزار تومان هزینه داشته باشد.

کل هزینه سفر استانبول

هزینه یک سفر معمولی به استانبول برای یک نفر اکنون معادل هشتاد تا 13 میلیون تومان است، اما باید به طور خلاصه مرور کنیم که چگونه به این رقم رسیده است. برای بلیط رفت و برگشت تهران به استانبول از خطوط هوایی داخلی باید پنج میلیون و 200 هزار تومان تا هشت میلیون و 100 هزار تومان را جداگانه کنار بگذاریم. سه شب اقامت در هتل های سه ستاره معمولی استانبول بین 10 میلیون تا 200 تا 300 هزار تومان هزینه دارد. یک وعده غذایی معمولی 90 تا 175 هزار تومان قیمت دارد و به این ترتیب با شش وعده غذایی در سه روز، 500 هزار تومان تا 10 هزار تومان صرف غذا می شود. اگر بخواهید در مدت اقامت سه روزه ما در استانبول از شهربازی یا پارک آبی دیدن کنید، چیزی حدود 150 هزار تومان به هزینه اضافه می شود و برای خرید پیراهن برند لوکس، 1 میلیون و 400 هزار تومان هزینه می شود.

هزینه سفر یک روزه به استانبول

بلیط رفت و برگشت هواپیما

5.2 تا 8.1 میلیون تومان

هتل سه ستاره با صبحانه

1.2 تا 2.3 میلیون تومان

هزینه یک وعده غذایی در سه روز

500 هزار تومان تا 10 هزار تومان

بلیط پارک آبی یا بازدید از مراکز تفریحی

175 هزار تومان

خرید پیراهن برند Lacoste

1.4 میلیون تومان

هزینه کل

8.475 میلیون تومان به 12.975 میلیون تومان

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما