گرافیک یکپارچه لپ تاپ هنوز برای بازی های مدرن کافی نیست – Zomit

[ad_1]

PCMig عملکرد برخی از بازی های AAA را روی تعدادی لپ تاپ مجهز به تراشه های گرافیکی اینتل و AMD آزمایش کرده است. این لپ تاپ ها مجهز به پردازنده های Intel Xe، Intel UHD Graphics 620، 5700U و 5800U هستند. بازی‌های تست شده شامل برخی از بازی‌ها، شبیه‌سازی‌ها و عنوان‌های استراتژی نیز می‌شوند.

به گزارش ExtremeTek، نتایج این مطالعه نشان می دهد که سیستم های مجهز به پردازنده های Tigerlik و Intel Xe سریع ترین نمونه های بازی هستند و سیستم هایی که از AMD Ryzen 7 5800U و 5700U استفاده می کنند از این نظر از مدل اینتل عقب نیستند. عملکرد هر دو سیستم در اکثر بازی‌ها مشابه است، اما سریعتر از Radeon یکپارچه Xe مجهز به TGL است. نتایج مطالعه PCM حاوی داده‌های جالبی است، از جمله تأثیر شاسی سیستم و اتلاف حرارت بر عملکرد سیستم.

در این مورد، HP Envy x360 15 با پردازنده Ryzen 7 5700U بسیار سریعتر از Asus Zenbook 13 با پردازنده Ryzen 5800U است. پردازنده 5700U Borderlands 3 حدود 1.21 برابر سریعتر از Zenbook 13 کار می کند. علاوه بر این، 5700U 1080p جزئیات 1.17 برابر سریعتر را در Strange Brigade ارائه می دهد. البته در برخی از تست ها، عملکرد هر دو تراشه مشابه بود، اما 5800U تنها در Civilization VI برنده شد.

خریدارانی که لپ تاپ 15 اینچی را به لپ تاپ 13 اینچی ترجیح می دهند باید به خاطر داشته باشند که شاسی کوچکتر می تواند تأثیر منفی بر عملکرد یک تراشه رده بالا داشته باشد. البته در مورد نسخه های میان رده لپ تاپ ها اینطور نیست، زیرا مدل های میان رده معمولاً پایدارتر عمل می کنند.

وضوح واقعی عناوین AAA 1080p نیست

در حال حاضر، هیچ لپ‌تاپ مجهز به گرافیک یکپارچه نمی‌تواند عناوین 1080p AAA را به طور مداوم اجرا کند. عملکرد پایدار بازی هایی مانند Far Cry 5، Assassin’s Creed: Valhalla، Strange Brigade، Borderlands 3 و Red Dead Redemption 2 در تمامی سیستم های تست شده در دسترس نیست و نرخ فریم 1080p در این لپ تاپ ها پایین بود. البته، هم رایزن و هم تایگرلیک Strange Brigade را با Xe با سرعت متوسط ​​39 فریم در ثانیه یا بیشتر اجرا کردند.

بازی را روی لپ تاپ مجهز به گرافیک یکپارچه تست کنید

AMD وضوح 1080p را به عنوان کیفیت مورد نظر برای بازی در سیستم های دارای گرافیک یکپارچه معرفی کرده است، اما در حال حاضر در مورد عناوین AAA چنین نیست. در حال حاضر، 720p و 1080p را می توان یک استاندارد در نظر گرفت. آنها به طور همزمان در دسترس هستند، اما وضوح 1920 x 1080 پیکسل 2.073 مگاپیکسل است، در حالی که 1280 x 720 پیکسل تنها 0.222 مگاپیکسل است. بنابراین برای اجرای بازی در رزولوشن 1080p به یک پردازنده گرافیکی با قدرت پردازش پیکسلی 2.2 برابر بیشتر نیاز داریم تا نرخ فریم پایداری را ارائه دهد.

البته سیمیگ در مقاله خود این را توصیه نمی کند. اگر می‌پرسید که آیا می‌توانید بدون پردازنده گرافیکی جداگانه روی لپ‌تاپ بازی کنید، از 720p به جای 1080p به عنوان رزولوشن اصلی نترسید. بازی در یک GPU یکپارچه به معنای قربانی کردن جزئیات برای عملکرد بهتر است. بنابراین، کاهش وضوح تصویر از 1080p به 720p گام مهمی در جهت عملکرد بهتر GPU شما خواهد بود. به همین دلیل است که کنسول های دستی Nintendo Switch و Steam Deck این وضوح را هدف قرار می دهند. راه حل های قدیمی Skyline اینتل ممکن است برای اجرای بازی به اندازه کافی قدرتمند نباشند، اما Xe و Radeon هر دو از این تراشه استفاده خواهند کرد.

این مشکل با معرفی DDR5 تا حدودی بهبود یافته است. اگر AMD و Intel هنگام توسعه GPUهای استاندارد از DDR5-6400 پشتیبانی کنند، پهنای باند حافظه مشترک به 102.4 گیگابایت در ثانیه خواهد رسید. این پردازنده از استاندارد GPU تجاوز نمی کند و برای مثال Radeon HD 4870 آخرین تراشه گرافیکی پرچمدار بود که این نوع عملکرد و حتی سریعتر (115 گیگابیت در ثانیه برای GDDR5) را ارائه می داد. با این حال، پردازنده‌های گرافیکی مدرن از خانواده قدیمی Radeon HD 4000 بهتر عمل می‌کنند. ویژگی ای که نشان می دهد تراشه های جدید چگونه می توانند با وجود پهنای باند نسبتا کم خود در بازی عملکرد خوبی داشته باشند.

وضعیت در عناوینی غیر از AAA خوب به نظر می رسد. سیستم های مجهز به گرافیک یکپارچه Skyline اینتل هنوز عرضه نشده اند، اما کسانی که قصد دارند با سیستم های مجهز به پردازنده Skyline بازی کنند، ممکن است لازم باشد وضوح تصویر را روی 540 در 960 تنظیم کنند. البته APU های Xe و Ryzen عملکرد خوبی دارند. PCMIG EliteBook را در این زمینه آزمایش کرده است. این دستگاه از پردازنده Intel Core i7-10810U استفاده می کند، اما Civic VI قادر است با جزئیات کمتری اجرا شود. علاوه بر این، می توانید Warcraft Classic را بر روی این سیستم اجرا کنید.

مقالات مرتبط:

نکته اصلی این است که وضوح 1080p هنوز به استاندارد بازی در لپ تاپ هایی با گرافیک یکپارچه تبدیل نشده است. البته، اگر به فکر اجرای بازی های قدیمی بر روی نوع لپ تاپ هستید، 1080p منطقی است. اما اگر امروز به فکر اجرای بازی های مدرن بر روی این دستگاه ها هستید، استفاده از رزولوشن 1080p ممکن است گزینه خوبی نباشد.

زمانی که AMD از فناوری RDNA2 بر روی تراشه‌های گرافیکی استفاده می‌کند یا ویژگی‌هایی مانند Intel و AMD HBM2 را در حالت ادغام می‌کند، می‌توان انتظار داشت که امروز عملکرد لپ‌تاپ‌های دارای کارت گرافیک یکپارچه بهبود یابد. در حال حاضر، اگر به فکر انجام بازی روی لپ‌تاپ با گرافیک یکپارچه هستید، باید بین Ryzen 5000 یا 4000 یا مدل Intel TigerLike یکی را انتخاب کنید، زیرا تراشه‌های قدیمی‌تر از این پردازنده‌ها بهتر عمل می‌کنند.

نظر شما در مورد اجرای بازی روی لپ تاپ، به خصوص در دستگاه هایی که از کارت گرافیک یکپارچه استفاده می کنند چیست؟ لطفا تجربه خود را با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما