کشتی ستاره ای در یک مرحله از اولین پرواز مداری. بزرگترین موشک تاریخ دو ماه دیگر پرتاب می شود – زومیت

[ad_1]

الین ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس، گفت که انتظار دارد اولین پرواز مداری سفینه فضایی در اوایل سال 2022 پس از تکمیل بررسی محیط زیستی و صدور مجوز توسط اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده انجام شود.

ماسک هفته گذشته در نشست مشترک آکادمی ملی فضا، فیزیک و نجوم گفت که اسپیس ایکس در مراحل پایانی ساخت ماهواره برای ماهواره استارشیپ خود است و برای چندین پرواز آزمایشی در بوکاچیکا در تگزاس در محل پرتاب است. در سال 2022. انجام شد. در این سخنرانی همچنین به تاریخ تقریبی اولین پرواز Starship اشاره شده است. او امیدوار است اولین پرتاب در ژانویه یا شاید فوریه سال آینده انجام شود.

کشتی ستاره ای

این پرواز همانطور که در مستندات تجهیزات نظارتی نشان داده شده است، سفینه فضایی را در مدار زمین قرار می دهد. اما قبل از بازگشت و فرود در نقطه ای در اقیانوس آرام (100 کیلومتری هاوایی)، این ماهواره کمتر از مدار کامل به دور زمین حرکت می کند. استارتاپ و تقویت کننده (فاز اول) با نام «Super Heavy» به اتمام رسیده است و پیش بینی می شود سکوی پرتاب و برج در ماه جاری تکمیل شود. علاوه بر این، چندین آزمایش پروژه را در دسامبر آزمایش خواهند کرد.

الین ماسک، مطمئن نیست که راه اندازی به مدار مورد نظر برسد یا خیر، اضافه می کند:

مقالات مرتبط:

اولین پرتاب Starship خطرات زیادی دارد. به همین دلیل نمی توانم بگویم که این پرتاب موفقیت آمیز خواهد بود اما قطعا شاهد پیشرفت در این مسیر خواهید بود. من مطمئن هستم که استارت آپ سال آینده در مدار قرار خواهد گرفت و ما قصد داریم در سال آینده نرخ پرواز را بالا نگه داریم.

ماسک پیش بینی می کند که اسپیس ایکس در سال آینده حدود 10 کشتی ستاره ای را به فضا پرتاب خواهد کرد. در حال حاضر، سرعتی که موتورهای محرکه با آن ساخته می شوند، یک عامل محدود کننده برای نرخ تولید راه اندازی است. “Super Hui” به 29 موتور رپتور نیاز دارد که سپس به 33 افزایش می یابد. 6 موتور رپتور (3 موتور سطح دریا و 3 موتور وکیوم) نیز در کارگاه نصب می شود. این شرکت در حال ساخت کارخانه جدیدی در تگزاس برای تولید انبوه موتورهای رپتور است.

سفینه فضایی اسپیس ایکس

اگر اسپیس ایکس پس از این پروازهای آزمایشی موفق به بازیابی و استفاده مجدد از استارت آپ ها شود، پروازهای عملیاتی ممکن است در سال 2023 آغاز شود. ایلام ماسک در این خصوص می گوید:

ما مصمم هستیم برنامه پرواز آزمایشی سال آینده را تکمیل کنیم. این بدان معناست که استارت آپ در سال 2023 آماده فعالیت خواهد بود.

این برنامه بستگی به صدور مجوزهای مورد نیاز توسط اداره هوانوردی فدرال دارد و ماسک انتظار دارد این مجوزها در اواخر سال جاری صادر شود.

این آژانس هنوز ارزیابی زیست محیطی مورد نیاز برای راه اندازی یک استارت آپ را تکمیل نکرده است. در 15 نوامبر، اداره هوانوردی فدرال اعلام کرد که در حال ارزیابی بیش از 17000 بررسی کتبی و شفاهی است. وزارت حمل و نقل ایالات متحده انتظار دارد این ارزیابی تا پایان دسامبر به پایان برسد. این ارزیابی زیست‌محیطی همچنین ممکن است به این نتیجه منجر شود که برای اطمینان از اینکه این امر می‌تواند منجر به تأخیر چندین ماهه در صدور مجوز شود، آزمایش‌های بیشتری لازم است.

ایلان ماسک، که در ابتدا در این سخنرانی نیم ساعته در کنفرانس مجازی شرکت کرد، بیش از یک ساعت از اعضای هیئت علمی را در مورد موضوعات مختلف، از تصمیم اسپیس ایکس برای استفاده از فولاد ضد زنگ در Starship گرفته تا تهدیدات تمدن بشری، سپری کرد. پاسخ داد.

بنیانگذاران SpaceX در مورد این استارت آپ می گویند:

این یک وسیله نقلیه خاص است. چیزی شبیه Starship ساخته نشده است و فکر نمی کنم چنین طرحی تاکنون ارائه شده باشد. اما استارت آپ ها پتانسیل زیادی برای تأثیرگذاری عمیق بر سرنوشت انسان ها دارند.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما