کار جنجالی کاپیتان هندبال مقابل سرمربی تیم ملی

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، راضیه هندبالیست اصفهانی که فصل گذشته با لباس سپاهان در لیگ برتر خوش درخشید و بعدها تیتر اول داستانی مورد علاقه اش در پرسپولیس شد، برای فصل جدید می رود و در لیگ ترکیه بازی می کند. هاگ آنادولو؛ تیمی که با جذب 4 بازیکن ایرانی در تلاش برای قهرمانی در لیگ ترکیه و رسیدن به یک باشگاه اروپایی است.

با توجه به قدرت پیشکسوتان تیم آنادولو و عدم حضور تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات جهانی، گفتگویی با وی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

از وضعیت خود در لیگ ترکیه بگویید; وضعیت آنادولو چگونه است و از نظر دستمزد و سطح فنی چقدر بین ایران و ترکیه تفاوت می بینید؟

باتجربه: شرایط شخصی من در تیم آنادولو بسیار خوب و بسیار با ثبات بود و عملکرد امسالم از نظر دفاعی قابل توجه بود. من میانگین 5.5 گل در هر بازی دارم. خوشبختانه سرمربی تیم به من اعتماد کرد و خوشبختانه به مرور زمان توانستیم تیم قدرتمندی شویم و جزو مدعیان لیگ بودیم و حالا این تیم برای هیچ یک از حریفان آسان نیست.
در بحث دستمزد، حقوق ما در لیگ ترکیه یورو است و قابل مقایسه با ایران نیست، چون اصل قرارداد در ترکیه ماهیانه 850 یورو است که حدود 28 میلیون تومان است که در ایران است. قرارداد بازیکنان برای فصل! از نظر فنی، لیگ ترکیه در مسابقات اروپایی نیز سهمیه دارد و دو تیم در جام اتحادیه اروپا و دو تیم در جام کشورهای در حال توسعه حضور دارند. این امر باعث جذب تیم های سطح بالای ترکیه شده است.

با فاطمه خلیلی، الناز قاسمی و نوری عباسی هم‌گروه هستید. از این تیم در خارج از ایران برایمان بگویید.

پیشکسوت: بله، من با بچه ها همکار هستم و وضعیت آنها در تیم ما خیلی خوب است. سطح لیگ ترکیه را نمی توان با ایران مقایسه کرد، مسابقات بسیار نزدیک برگزار می شود و تا آخرین لحظه نمی توان تصمیم گرفت کدام تیم برنده شود.

ماجرای دعوای شما با سرمربی و مدیر تیم ملی چه بود و پس از دعوت به اردوی ملی به بازی های آسیایی نرفتید و پس از آن نامتان در جمع مهمانان باقی نماند.

باتجربه: شرایط خوبی برای مسابقات قهرمانی آسیا نداشتم و فکر می کنم یک بازیکن باید با تمام وجود بتواند برای تیم ملی بازی کند اما در آن زمان به دلیل تصمیم شخصی تصمیم گرفتم در بازی های آسیایی شرکت نکنم. بعد از پیوستنم به لیگ ترکیه شرایط من به شدت تغییر کرد. در بالاترین سطح عملکرد بودم و توانستم در لیگ ترکیه به یکی از مهره های اصلی تیم تبدیل شوم. پس از کسب سهمیه جهانی و معاون رئیس جمهور به بازگشت من علاقه مند شد، از مهرماه تمام ذهنم به بازی های جهانی بود و هر روز از جمله فاطمه خلیلی بازی ها را برای خود آنالیز می کردیم. عملکرد دفاعی که در این مدت سعی کردم بر آن غلبه کنم نقطه ضعف من بود.
لیست تیم ملی آمد و من تعجب کردم که در لیست نبودم، مخصوصاً نایب رئیسی تاکید می کرد که می توانم واکسن بزنم، اما وقتی پیگیری کردم گفت مربی به خاطر اعداد و ارقام از من دعوت نکرده است. از مشکلات، که واضح است. چه اتفاقی برای آنها افتاد؟

شنیدیم برای ارزیابی عملکردت در تیم ملی هم درخواست حضور کوتاه مدت داشتی؟!

باتجربه: بله، به آنها گفتم یک ساعت آماده تمرین هستم و بعد از آن اگر دیدید مشکل فنی دارم نامم را حذف کنید، اما از حضور در اردو هم خودداری کردند. فکر می کنم آنها مرا از دست دادند و من آنها را از دست ندادم. چرا که حتی مربی تیم ترکیه هم با شنیدن این خبر او را باور نکرد. عجیب بود، چون می توانستم کمک زیادی به تیم کنم و آنها بسیار مغرضانه بودند.

آیا امکان دارد دوباره شما را با لباس تیم ملی ببینیم؟ با کادرفنی فعلی تو را در تیم ملی نمی بینیم؟

پیشکسوت: با هیچکس مخالف نیستم اما مدیر فنی تیم علیرغم اینکه مسابقات جهانی حیثیتی انضباطی دارد بازیکنانی را در پست های خاصی انتخاب کرد که حتی نتوانستند در زمین بدود. و به نام چپ دست بازیکنانی را به جام جهانی برد که حتی یک گل هم نمی توانستند بزنند، فاجعه ای در هندبال که بازیکن در 15 دقیقه حتی یک گل هم نتوانست در زمین بزند.

آیا مدیر را مقصر می دانید؟

پیشکسوت: بله باید پاسخگوی ملت باشند چون بازیکنانی را انتخاب کرده اند که نه سابقه فنی دارند و نه تیمی در لیگ برتر ایران. در نهایت در جام جهانی هم از چپ دست ها استفاده شد و هم از چپ دست ها استفاده شد و این باعث شد تا ایران عملکرد بسیار ضعیفی داشته باشد. انتخاب چند بازیکن بسیار خوش طعم و بر اساس میزان علاقه بازیکنان بود و عدالت رعایت نشد. بازی دوباره در تیم ملی با این کادرفنی هر چقدر هم که بالا باشی برایشان مهم نیست چون تیم ملی را یک موضوع شخصی می بینند.

به عنوان یک هندبالیست جایگاه تیم ملی در جام جهانی را چگونه می بینی و برای اولین بار تجربه عملکرد هم تیمی هایت راضی کننده است؟

پیشکسوت: تیم ملی هندبال ما خیلی قوی تر و شجاع تر از آن چیزی است که در مسابقات دیدید و این مشکل فقط توسط کادرفنی ایجاد شد. خیلی از بازیکنان ما خوب کار کردند اما به نظر من به جز فاطمه خلیلی درون دروازه، آرزو کیان آرا در بین بازیکنان بی نظیر و نترس بازی کرد. پس از بازگشت، کارکنان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، زیرا به نظر من آنها برای رهبری ملی در این سطح مناسب نبودند و ما مشتاقانه منتظر استفاده از مربیان خارجی در آینده هستیم زیرا روسای فدراسیون ما بسیار از زنان و تیم ملی زنان حمایت کردند. برای آنها بسیار مهم است. امیدوارم این موضوع را پیگیری کنند.

نظرت در مورد رقبای تیم ملی هندبال بانوان ایران چیست؟

با تجربه: ببینید سطح ما در تیم های آسیایی خیلی بالاتر از ازبکستان است. تیم ملی کشورمان با این کادرفنی 4 بار به ازبکستان باخت و این قابل توجیه نیست چرا که مربیان نتوانستند تیمی را که بعد از 4 شکست در حد ایران نیست تحلیل کنند. همه پسران تیم ملی با تمام توان و فراتر از آن با شور و حرارت جنگیدند و به هیچ وجه نمی توان از بازیکنان کلیدی انتقاد کرد.

حالا که فرمانده هستید، رویای بعدی شما چیست؟

پیشکسوت: برای نیم فصل اول از دو تیم ترکیه ای ازمیر بوکهیر و تکیرداغ پیشنهاداتی دارم و از لیگ مجارستان هم پیشنهاد دارم که در حال بررسی هستم. اگر می توانستم به مجارستان بروم و انتقالم به این باشگاه قطعی می شد، بدون شک بزرگترین اتفاق زندگی ام بود.

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما