چگونه وام مسکن بگیریم؟

[ad_1]

یکی از تسهیلاتی که برای ساخت و یا خرید مسکن در نظر گرفته شده است، اوراق مسکن (TSE) است که میزان آن با توجه به شرایط افراد (تجرد، ازدواج و محل سکونت) و قیمت آن بر حسب عرضه و تقاضا متغیر است. بازار. این افراد می توانند از طریق فرابورس اوراق قرضه خریداری کنند.

به گزارش ایسنا، اوراق رهنی یا «تسه» به وام هایی گفته می شود که برای خرید ملک یا زمین گرفته می شود که بسته به اینکه وام گیرنده خانه بخرد یا نگهداری کند یا بسازد، توسط بانک مسکن صادر و در فرابورس معامله می شود. و تعمیرکار املاک از آن استفاده می کند و با بازپرداخت آن در طول زمان موافقت می کند، معمولاً در یک سری پرداخت های منظم، در این مدت ملک به عنوان وثیقه برای وام عمل می کند.

برای خرید این اوراق، متقاضی باید با اخذ کد بورسی از کارگزاری اقدام به خرید اوراق کند. به عنوان کارمزد معامله، در هنگام خرید و فروش اوراق تسهیلات مسکن، درصد مشخصی از حساب سرمایه گذار کسر می شود. همچنین برای خرید تسهیلات بانک مسکن می توان به شعب بانک مسکن مراجعه کرد.

بانک های مسکن هر ماه اوراق جداگانه ای منتشر می کنند که قیمت آن ها متفاوت است. بر روی نماد معاملاتی این اوراق، نام ماه و دو رقم آخر سال انتشار را مشاهده می کنیم که نشان دهنده تاریخ انتشار و فرصت استفاده از اوراق است. به عنوان مثال، TSE 9905، بانک بروشور را در اوت 1999 منتشر کرد. هر چه به تاریخ انقضا نزدیکتر می شویم، قیمت خرید کمتر و تاریخ عرضه جدید گرانتر می شود.

زمان استفاده از سند مهم است. اگر فردی بخواهد از اوراق خریداری شده بلافاصله استفاده کند، می تواند ارزان ترین اوراق موجود در بازار سرمایه را خریداری کند. ارزان ترین اوراق قرضه اوراقی هستند که زمان کمی برای فسخ دارند. با توجه به اینکه عملکرد اوراق خریداری شده در بازار با یکدیگر تفاوتی ندارد، تنها نکته قابل تامل فرصت استفاده از اوراق خریداری شده است که چه مقدار از زمان را می توان از طریق بانکی صرف کرد. تاریخ انقضای اوراق تا دو سال از تاریخ انتشار است، 2 سال بعد از تاریخ انتشار اوراق باطل شده و دیگر امکان دریافت وام وجود ندارد. به عبارت ساده، زمانی که فردی واجد شرایط دریافت وام ملکی شد، اوراقی را که در پرتفوی موجود است خریداری می کند، در واقع اوراق بر اساس کد ملی شخص منتشر می شود و بانک مسکن بر اساس تعداد اوراق آن فرد است. خرید. چک صادر شده است. سپس خریدار، فروشنده و نماینده بانک برای انتقال اسناد به دفتر مراجعه می کنند و نماینده بانک چک را بین فروشنده توزیع می کند و خانه تا پایان پرداخت اقساط در رهن بانک می ماند.

همانطور که گفته شد، مقدار و قیمت اوراق متفاوت است. به عنوان مثال مجردان پایتخت 240 و متاهلین ساکن پایتخت نیز می توانند 480 میلیون تومان وام دریافت کنند. برای مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر این سقف برای مجردها به 160 میلیون تومان و برای زوجین 320 میلیون تومان رسیده است. بدهی به 120 میلیون تومان و تنها برای سایر مناطق شهری به 240 میلیون تومان رسیده است. زوج های این منطقه بر اساس تقاضا و عرضه بازار قیمت گذاری می شود. به عنوان مثال طبق آخرین قیمت ها تسه دی 1398 94400 و تسه ازهر 1400 99300 تومان.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما