چالش های تولید بیت کوین در ایران مهاجرت از ایران به قزاقستان!

[ad_1]

در رفتن در طول سال ها، استفاده از ارز دیجیتال یا پول دیجیتال در جهان رایج شده است که بیت کوین معروف ترین آن است. اکنون با تصمیم دولت مبنی بر در نظر گرفتن تعرفه برق صادراتی برای تولید بیت کوین، شاهد مهاجرت هستیم. برخی از استخراج کنندگان رمز ارز از ایران به کشورها و مناطق همسایه از جمله قزاقستان و گرجستان.

به گزارش فرارو، هیئت وزیر موافقت با حذف محصولات پردازش رمزدار به عنوان فعالیت صنعتی و با مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت.

طبق دستور دولت، استفاده از ارز رمزنگاری شده تنها توسط معامله گران با ریسک پذیرفته شده است و مشمول حمایت و ضمانت دولت و سیستم بانکی نمی باشد و استفاده نمی شود. مجوز معاملات داخلی

اکنون با توجه به اقدام دولت برای قانونی ساختن تولید بیت کوین در ایران، بزرگترین مشکل در حال حاضر ممنوعیت خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده در ایران است که در عمل به قانونی شدن تولید قانونی این ارزهای دیجیتال ادامه داده است.

پیامدهای قانونی شدن تولید بیت کوین  قزاقستان به عنوان مقصد جدید مزارع استخراج بیت کوین جایگزین ایران شد

در حال حاضر، اگرچه تولید و برداشت بیت کوین قانونی است، خرید و فروش آن همچنان محدود است

دلایل ترک مزارع استخراج بیت کوین در ایران
مهدی رزمی کارشناس فناوری اطلاعات گفتگوی فرعون وی با بیان اینکه یکی از مزیت های عمده تولید بیت کوین اخیر در ایران برق ارزان است، خاطرنشان کرد: اما بر اساس تصمیم اتخاذ شده، تولید برق بیت کوین بر اساس نرخ صادرات محاسبه می شود.ایران مزیت برق ارزان را ندارد. برق.”

وی گفت: با نگاهی به این موضوع، برخی از بیت‌کوین‌هایی که شروع به تولید بیت‌کوین به صورت محلی کردند، به کشورهای منطقه و کشورهای همسایه از جمله قزاقستان و گرجستان رفت و به نظر می‌رسد این روند در حال تسریع است. آ

این کارشناس فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه دو راه برای خروج مزارع بیت کوین از کشور وجود دارد، گفت: راه اول به دلیل ارزان بودن برق است که عده ای برای دریافت کد ارز به ایران آمدند.

رزمی افزود: اما جنبه دیگر مربوط به کسانی است که به دنبال کسب مجوزهای لازم برای فعالیت قانونی در این بخش هستند، در این زمینه کسانی که می خواهند از طریق بیت کوین ارزش مضاعفی در اقتصاد ملی ایجاد کنند باید مجوزهای لازم را دریافت کنند. ” تا این افراد برای دریافت کد ارزی مجبور به خروج از کشور نشوند.»


بیشتر بخوانید:

قوانین در زمینه رمزنگاری باید سریع باشد
وی با اشاره به مشکلات فعلی بیت کوین گفت: حوزه اول یک موضوع حقوقی است، خوشبختانه دولت سریعتر از هر فناوری جدید دیگری به بیت کوین پاسخ داده است. مخالفت هایی وجود داشت اما پس از آن کارهای خوبی در این زمینه انجام شد.

این کارشناس فناوری اطلاعات در ادامه گفت: در ابتدا وزارت صنعت دستورالعمل نحوه فعالیت در حوزه بیت کوین را صادر کرد، اما با توجه به اقدام مناسب وزارت حمل و نقل این اطلاعیه منتفی شد و سپس بر حسب نیاز وزارت ارتباطات خودش “خوب آماده کرد. تایید نشد.”

رزمی افزود: در حوزه فین تک سال ها طول کشید تا در حوزه مقررات اقدامات لازم انجام شود، اما در حوزه ارزهای دیجیتال با سرعت بیشتری دنبال می شود، اما نکته مهم فراگیر و فراگیر بودن است. فراگیر در زمینه فناوری جدید.»

پیامدهای قانونی شدن تولید بیت کوین  قزاقستان به عنوان مقصد جدید مزارع استخراج بیت کوین جایگزین ایران شد

با توجه به افزایش قیمت برق مصرفی در تولید بیت کوین، برخی از ماینرها کشور دیگری را برای تولید بیت کوین انتخاب کرده اند.

بزرگترین چالش رمز ارز در ایران
وی ممنوعیت تجارت بیت کوین در ایران را بزرگترین چالش پیش روی ارزهای رمزنگاری شده در ایران دانست و گفت: در حال حاضر بانک مرکزی و وزارت دارایی باید حمایت های لازم را در این زمینه داشته باشند، زیرا اگر کسی قانونا و با اجازه وی باشد، وزارت صنعت، پس از آن قادر به فروش ارز محصول خود نخواهد بود.»

این کارشناس فناوری اطلاعات افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که در حال حاضر کشور با آن مواجه است، بیت‌کوین را می‌توان ابزاری مناسب برای دوری از تحریم‌ها دانست، چرا که اکنون بسیاری از شرکت‌ها می‌خواهند با ایران تجارت کنند، اما به دلیل تایید بانکی از انجام این کار خودداری می‌کنند.

رزمی اذعان داشت: «اما اگر مردم بتوانند بیت‌کوین را به عنوان ارز رسمی در کشور معامله کنند، تجارت صادرات و واردات آسان‌تر می‌شود، زیرا ارزهای دیجیتال دیگر قابل ردیابی و ردیابی نیستند». این خوب است که از این مزیت استفاده کنیم.

وی گفت: با توجه به این موضوع، لغو ممنوعیت قانونی تجارت بیت کوین زمان بر به نظر می رسد، اما در هر صورت باید باشد. این راه باید باشد، زیرا بیت کوین در حال حاضر تولید می شود و بهتر است آن را بخریم. به جای غیرقانونی و زیرزمینی، باید به صورت قانونی فروخته شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت‌های سریع فناوری، باید سریع‌تر و مناسب‌تر به این حوادث واکنش نشان دهیم و در حوزه حقوقی سریع‌تر عمل کنیم، زیرا نمی‌توانیم با فناوری کنار بیاییم، بنابراین بهتر است در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار را انجام دهیم. کارشناس فناوری اطلاعات او پذیرفت و تصمیم گرفت در اسرع وقت از آن استفاده مناسب و کارآمد کند.»

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما