پیکسل 6 – جزئیات تراشه اختصاصی Google Tensor برای Zomit را بیاموزید

[ad_1]

چند ساعت پیش ، گوگل در رویداد پاییزی خود از نسل جدید گوشی های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو رونمایی کرد. بر اساس اطلاعاتی که در حال حاضر داریم ، می دانستیم که در نسل جدید پیکسل ها شاهد حضور یک تراشه متعلق به Google به نام Tensor خواهیم بود. اکنون ، با معرفی رسمی اولین تلفن مجهز به تنسور ، فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر از تراشه ای که متعلق به گوگل است ، وجود دارد.

تراشه تانسور گوگل از مجموعه ای از CPU ها و پردازنده های گرافیکی ، امنیت ، پردازش سیگنال ، هاب های زمینه و TPU یا “واحد پردازش تنسور” برای مدیریت فرایندهای هوش مصنوعی استفاده می کند. علاوه بر این ، گوگل از یک هسته اختصاصی برای پردازش تصویر برای افزایش تجربه Pixel با گوشی های Pixel استفاده کرده است. با این حال ، شاید اولین چیزی که می تواند Tensor را در مقایسه با سایر تراشه ها منحصر به فرد کند ، ترتیب خاص هسته های CPU در واحد است.

در حالی که سازندگان تراشه مانند کوالکام و سامسونگ از ترکیبی از چهار هسته قدرتمند برای پردازش های سنگین و چهار هسته کم مصرف استفاده می کنند ، ما در هسته پردازنده تراشه گوگل طرح بندی متفاوتی را مشاهده می کنیم.

تراشه Google Tensor

واحد پردازنده در تراشه Google Tensor دارای یک هسته آرم قدرتمند 2.2 گیگاهرتز X1 و دو هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex A76 و چهار هسته 1.55 گیگاهرتز A55 کم مصرف است. تراشه های قدرتمند Snapdragon 888 یا Exynos 2100 تنها از یک هسته X1 با سه هسته Cortex A78 و چهار هسته Cortex A55 استفاده می کنند.

پس از مقایسه آن با تراشه های رقبا ، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا گوگل Cortex A76 را به عنوان هسته مرکزی تراشه خود به جای هسته Cortex A78 مدرن و کارآمدتر انتخاب کرده است. در حال حاضر پاسخ این س uncleال مبهم است. اما از آنجا که گوگل از همان هسته در گوشی Pixel 5 استفاده می کند ، می توان گفت که این شرکت استفاده از سخت افزارهای آشنا قبلی را انتخاب کرده است.

تراشه گوگل از GPU Mali-G78 با 20 هسته پردازشی استفاده می کند. به گفته گوگل ، این تعداد هسته ، مانند دیگر گوشی های پرچمدار بازار ، می تواند یک تجربه بازی منحصر به فرد را برای طرفداران به ارمغان بیاورد.

تراشه گوگل همچنین از “Tensor Security Core” استفاده می کند که داده های مهم و مستقل از داده را با سیستم جدید پردازش می کند. در تراشه تلفن همراه خود ، گوگل از هسته امنیتی جدید Titan M2 به همراه هسته امنیتی Tensor استفاده کرده است. گوگل پیشتر ادعا کرده بود که Titan M2 در برابر حملاتی مانند تحلیل الکترومغناطیسی و تزریق خطای لیزری و شوک ولتاژ مقاوم است.

تراشه متعلق به Google Tensor برای گوشی های Pixel 6 است

در نهایت ، بخش مرکز زمینه برای پردازش هوش مصنوعی با قدرت بسیار کم استفاده می شود. نمونه هایی از این فرایندها در حال پخش پیام هایی هستند که هنگام قفل شدن صفحه با ویژگی AOD نمایش داده می شوند.

با همه این توضیحات و با وجود تراشه تنسور ، نسل جدید پیکسل سریع ترین گوشی این سری است. با توجه به ارقام ارائه شده در رویدادهای معرفی Pixel 6 و 6 Pro ، گوشی های جدید در پردازش های مبتنی بر CPU 80 درصد سریعتر و در پردازش های مبتنی بر GPU 370 درصد سریعتر از نسل قبلی خواهند بود.

تراشه تانسور توسط سامسونگ با لیتوگرافی پنجاه نانومتری تولید می شود. با توجه به ویژگی های سخت افزار تراشه گوگل ، آیا فکر می کنید Tensor می تواند با سایر تراشه های اصلی بازار رقابت کند؟

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما