(ویدئو) فاجعه زیست محیطی در پی نشت نفت در سواحل پرو

[ad_1]

سواحل پرو تحت تأثیر نشت نفت و بلایای زیست محیطی گسترده در پی فوران آتشفشانی تونگا در هفته گذشته قرار گرفته است که سلامت نه تنها جانداران دریایی بلکه شهروندان آن را نیز تهدید می کند.

به گزارش فرارو، مقامات پرو نشت نفت را به فوران آتشفشانی و سونامی (14 و 15/24 ژانویه و 25 ژانویه) در مجمع الجزایر تونگ نسبت دادند. یک نفتکش با پرچم ایتالیا و 6000 بشکه نفت در حال تخلیه کالا در پالایشگاه پامپیلا در خارج از لیما بود که در اثر فوران آتشفشان و سونامی آسیب دید. یک لکه نفتی در نزدیکی کشتی دیده می شود.

به گفته مقامات پرو، اگرچه شرکت اسپانیایی که پالایشگاه راپسول را اداره می کند، لکه نفتی را محدود و کنترل شده در روز بعد توصیف کرد، اما به گفته مقامات پرو، به زودی مشخص شد که لکه نفتی مهم تر و بیش از آنچه در ابتدا ادعا می شد است. لکه های پایی سواحل اقیانوس آرام را می پوشانند و در نتیجه 21 نقطه ساحلی کاملاً آلوده می شوند.

رئیس جمهور پرو، پدرو کاستیو از راپسول خواسته است که مسئولیت نشت نفت را بپذیرد و پس از تحقیق در مورد زمین های ساحلی و حریم هوایی آلوده، غرامت بپردازد. او پنجشنبه گذشته (29 دی) وضعیت را وخیم اعلام کرد. اما راپسول این اتهامات را رد کرد و گفت که مقامات نیروی دریایی پرو در مورد امواج غیرعادی سونامی هشدار نداده اند.

آرواره ها، ماهی ها و پرندگانی که به دلیل آلودگی جان خود را از دست داده اند، سواحل را پوشانده اند و در حال حاضر ماهیگیری در این منطقه ممنوع است و زندگی افرادی که در نزدیکی دریا زندگی می کنند را تحت تاثیر قرار می دهد.

گروهی از کارشناسان سازمان ملل در روزهای آینده برای ارزیابی وضعیت محیط زیست و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن و ارائه توصیه هایی به دولت پرو و ​​همچنین هماهنگی و مدیریت واکنش به بحران از پرو بازدید خواهند کرد.

نشت نفت علاوه بر تهدیدی برای محیط زیست دریایی، سلامت شهروندان را نیز تهدید کرده است و وزارت بهداشت پرو نیز چادرهایی را برای ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان برپا کرده است.

جمعه و شنبه گذشته (14 و 25 ژانویه) یک آتشفشان زیردریایی در جزیره تونگاتاپا، مهمترین جزیره تونگا فوران کرد و خسارات زیادی به بار آورد. دولت تونگا چهارشنبه گذشته (29 ژانویه) اعلام کرد که این کشور جزیره ای از 16 ژانویه تا 13 فوریه (16 ژانویه تا 17 فوریه) در وضعیت اضطراری قرار دارد. فوران و سونامی متعاقب آن، شیلی و اکوادور همسایه را بر آن داشت تا هشدار سونامی صادر کنند، اما پرو این کار را نکرد.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما