واکنش اینستاگرام به کمپین “به جای عکس حیوان خانگی درخت بکار” – زومیت

[ad_1]

کمپین ویروسی کاشت درخت در ازای عکس حیوانات خانگی این روزها در اینستاگرام بسیار محبوب شده است. این کمپین با افزودن استیکر و ایموجی سگ با همین عنوان در انتهای داستان های کاربران شروع شد.

به گزارش ایندیپندنت، در پاسخ به این برچسب ها، مردم عکس های حیوانات خانگی خود را به اشتراک گذاشتند. این کمپین به سرعت در بین کاربران گسترش یافت و بیش از 4 میلیون نفر در حال حاضر داستان های خود را به اشتراک گذاشته اند. با وجود محبوبیت این استیکر در بین 4 میلیون کاربر، خیلی زود مشخص شد که این استیکر نه پشتیبانی سازمانی دارد و نه درختکاری.

یک درخت بکار

اندکی بعد، سازمانی به نام PlantATreeCo مسئولیت داستان کمپین را بر عهده گرفت و مدعی شد که از ابتدا این استیکر را به عنوان یک کمپین واقعی راه اندازی کرده بودند، اما ده دقیقه پس از راه اندازی متوجه شد که این کمپین به احتمال زیاد به زودی در فضای مجازی منتشر خواهد شد. و این سازمان در انجام تعهدات خود کوتاهی نخواهد کرد. بنابراین او به سرعت داستان اصلی را حذف کرد.

این سازمان نام خود را از روی استیکر حذف کرده بود و خود استیکر به سرعت در اینستاگرام مورد توجه قرار گرفت. با حذف نام PlantATreeCo از این استیکرها، هیچ راهی برای درک هدف اصلی کمپین و دیدن اینکه آیا واقعاً درخت کاشته شده است وجود نداشت.

کسی که درخت می کارد

بسیاری از کاربران سعی کردند از طریق این استیکرها توجه سازمان را به سطح بالای ارتباطات عمومی جلب کنند و از آنها خواستند که مسئولیت کاشت درخت را بر عهده بگیرند. در همین حال اینستاگرام از این فرصت استفاده کرد و قدرت پلتفرم خود را دلیل پخش شدن استیکر عنوان کرد. با این حال، آنها هیچ مسئولیتی در قبال محتوای استیکرها ندارند.

سخنگوی این شبکه اجتماعی گفت:

ویروسی شدن کمپین درختکاری در ازای عکس های حیوانات خانگی، قدرت جامعه اینستاگرام را در افزایش آگاهی در مورد مسائل مهم نشان می دهد. مانند سایر استیکرهای ویروسی، این استیکر توسط یک حساب کاربری ساخته شده است و ربطی به اینستاگرام ندارد.

مقالات مرتبط:

سازندگان اینستاگرام معمولا با کلیک روی استیکرها نمایش داده می شوند، اما در برخی موارد خاص این اتفاق نمی افتد. به عنوان مثال، اگر سازنده نام خود را از استیکر حذف کند یا حساب اینستاگرام خود را از حالت عمومی حذف کند، استیکر به طور خودکار ناپدید می شود.

اینستاگرام اعلام کرده است که برای شفافیت بیشتر در مورد چنین موضوعاتی برای کاربران خود تلاش خواهد کرد.

نظر شما در مورد این نوع کمپین چیست و چقدر ناکارآمد هستند؟

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما