هوندا سیویک سی معرفی شد; یک سدان اقتصادی اسپرت که بر روی هندلینگ تمرکز دارد

[ad_1]

هوندا از سیویک Si 2022 رونمایی کرد. به گفته هوندا ، این نسخه که نماد خودروی اسپرت اقتصادی است ، بهترین هندلینگ و بیشترین تجهیزات را در کلاس خود ارائه می دهد. زیر کاپوت این نسخه یک موتور 1.5 لیتری توربو با ظرفیت 200 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن متر قرار دارد. نیروی این موتور توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ ها هدایت می شود.

اگرچه خروجی سیویک سی نسل جدید نسبت به نسل قبلی 5 اسب بخاری کمتر است، اما هوندا می گوید انتقال نیرو بهبود یافته و این نسل در عمل بهتر خواهد بود. ذکر این نکته ضروری است که حداکثر گشتاور این نسل کمتر از 300 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می گیرد. علاوه بر این، موتور سیویک Si قدرت بالایی را در دورهای بالا حفظ می کند – بین 6000 تا 6500 دور در دقیقه.

از آنجایی که وزن چرخ فلایویل 26 درصد سبک تر است، موتور سریعتر پاسخ می دهد و به دلیل سیستم اگزوز سیویک سی 2022، صدا جذاب تر و اسپرت تر می شود. راندمان این سیستم از نظر انتقال گازهای خروجی 27 درصد بهتر است. هوندا همچنین برای ایجاد هیجان بیشتر در بین سرنشینان کابین، صدای مصنوعی را از طریق بلندگوها اتخاذ کرده است.

گیربکس شش سرعته دستی استفاده شده در Civic Si 2022 نیز جدید است. ضریب دنده در این گیربکس 10 درصد کمتر از گیربکس قبلی است و اکنون به سیستم تنظیم دور موتور برگرفته از سیویک تایپ R مجهز شده است. زمانی که حالت Sport تنها در 430 میلی ثانیه فعال می شود، این گیربکس به شتاب گیری ناگهانی پدال گاز پاسخ می دهد.

شاید بدانید که بدنه نسل جدید هوندا سیویک 8 درصد مقاومت پیچشی بالاتری دارد و مقاومت خمشی آن نیز 13 درصد بهتر از نسل قبلی است. با توجه به افزایش 12.7 میلی متری عرض خودرو و افزایش 35.5 میلی متری فاصله بین دو محور، این میزان اهمیت دوچندان دارد.

برای دستیابی به عملکرد اسپرت تر، هوندا سیستم تعلیق را نیز بازطراحی کرده است، به طوری که محور جلو 8 درصد سفت تر و محور عقب 54 درصد سخت تر از سیویک است. هوندا تاکید می کند که سیستم تعلیق C برای این خودرو به صورت ویژه تنظیم شده است و به دلیل این ویژگی و استفاده از میله های تعادل ضخیم، هندلینگ و پایداری بدنه آن در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

سیویک سی 2022 از دیسک ترمز بزرگتری استفاده می کند. دیسک های این نسخه 12.3 اینچ در جلو و 11.1 اینچ در عقب هستند و به ترتیب 1.2 و 0.9 اینچ از قطر بزرگتر از سیویک بزرگتر هستند. این خودرو در حالت استاندارد با لاستیک های چهار فصل 235 / 40R18 عرضه می شود ، اما در صورت لزوم ، امکان سفارش لاستیک های تابستانی به عنوان جایگزین وجود دارد.

از لحاظ ظاهر ، سیویک C با مدل استاندارد متفاوت است. به عنوان مثال، سپر جلو تهاجمی تر است و سپر عقب برای قرار دادن دو خروجی اگزوز مجدداً طراحی شده است. این نسخه مجهز به اسپویلرهای جلو و عقب برای افزایش پایداری آن در سرعت های بالا است. آینه ها دارای قاب مشکی براق هستند. چراغ های LED جلو و عقب و رینگ های 18 اینچی 10 پره به رنگ مشکی مات از دیگر ویژگی های این نسخه از سیویک هستند در حالی که رنگ نارنجی در تصاویر تنها برای نسخه Si استفاده شده است.

در داخل کابین صندلی های اسپرت با پشتی یکپارچه و پشتیبانی خوب از شانه و ران، پدال های اسپرت، دوخت قرمز رنگ، اهرم تعویض دنده، نمایشگر 7 اینچی پشت فرمان و نمایشگر 9 اینچی با سیستم اطلاعات سرگرمی قابل توجه است. این نمایشگر به صورت بی سیم از Apple CarPlay و Android Otto پشتیبانی می کند. سیویک سی از سیستم صوتی 12 بلندگوی Bose نیز بهره می برد.

هوندا قصد دارد سیویک سی 2022 را در نمایندگی اواخر امسال روانه بازار کند. متاسفانه در حال حاضر خبری از قیمت آن نیست، اما برای یافتن مدل پایه این خودروی محبوب ژاپنی، قیمت آن حدود 22 هزار دلار است.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما