همه از دیدن “کشتی گیر” تعجب می کنند!

[ad_1]

به گزارش “ورجه”، دو سال پیش هانیه عاشوری دختر کرمانشاهی آلیش ایران برای اولین بار در رده بانوان مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد. عاشوری که در سنگین وزن حضور داشت، چندی پیش پس از تعطیلی اردوی تیم ملی به دلیل ابتلا به کرونا، دوباره به مسابقات قرقیزستان دعوت شد اما این بار در فینال شکست خورد و به مدال نقره رسید.

رویاپرداز 22 ساله وضعیت کشتی بانوان و احتمال المپیکی شدن این رشته را تشریح کرد.

کشتی بانوان پتانسیل بالایی دارد

کشتی آلیش که رشته ای معتبر بین المللی است از سال 1372 زیر نظر فدراسیون کشتی کار خود را آغاز کرد به استثنای کشتی کلاسیک بانوان که مدتی در ایران شروع شد و سپس اجرا نشد. من معتقدم اگر به این منطقه ارزش بیشتری داده شود، می تواند افتخار بزرگی برای ایران به ارمغان بیاورد.

جراحت و بی عدالتی به من اجازه نداد قهرمان باشم

مسابقات بین المللی کشتی آلیش در گرندپری ارکینبایف اخیرا در سطح بالایی در قرقیزستان برگزار شد. من برای بردن تورنمنت رفتم، اما آخرین مبارزه را هم به خاطر مصدومیت و هم به دلیل ناداوری باختم. البته پیش از این سه تا از رقبای خود را شکست داده بودم. به هر حال این تورنمنت فرصت خوبی برای من بود تا در مسابقات بعدی به درون خودم بپردازم.

آرزوی من رفتن به المپیک است

هدف و آرزوی من این است که کشتی گیر المپیکی شوم. همانطور که شنیده ام عالیشاه در آینده نزدیک شانس حضور در المپیک را دارد. تنها در این صورت است که می توانم روزی به صحنه المپیک بیایم و آرزوی خود را محقق کنم.

میگن دخترا هم کشتی میگیرن؟

بارها این ضرب المثل را شنیده ام که دختران هم کشتی می گیرند؟ خیلی ها تعجب می کنند که آیا امکان کشتی گرفتن زنان ایرانی روی تشک وجود دارد؟ اینجاست که من و بسیاری از همکارانم باید توضیح دهیم که در چه زمینه ای و چگونه کار می کنیم. کشتی آلیش با لباس کامل و با استفاده از کمربندهای تکنیکی انجام می شود.

برادرم مخالف تمرین من بود

من از کودکی عاشق کشتی بودم و می توانم بگویم رقیب تمرینی ام برادرم بود. نوجوان بودم که شنیدم رشته ای به نام عالیش کوستی وجود دارد که خانم ها هم می توانند در آن کار کنند. من هم خیلی خوشحال شدم و آلیش شروع کرد.

شیر شیر است؛ نه مرد و نه زن

بالاخره ما مثل کشتی گیران معروف مرد نیستیم، اما اگر مردم به ما لقب بدهند از آنها استقبال می کنیم. به نظر من شیر شیر است. نه مرد و نه زن. منظورم توجه بیشتر به کشتی گیران دختر است. فدراسیون کشتی جایگاه نسبتا خوبی به ما داده است اما برای اینکه بتوانیم پرچم ایران را در آسیا و جهان به اهتزاز در آوریم نیاز به حمایت بیشتری داریم.

درصد آسیب در آلیش بسیار بالاست

هر رشته قوانین خاص خود را دارد و کشتی آلیش به دلیل مکانیزم پرتاب قطعا در معرض خطر آسیب قرار دارد. جراحات آلیش جدی است و قابل مقایسه با سایر شاخه ها نیست. درصد این آسیب ها را در وزنه های سنگین چند برابر می کند.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما