همه آنچه که باید در مورد فلوکستین (پروزاک) بدانید – جایروس

در صورتی که با مصرف فلوکستین دچار عارضه گوارشی میشوید، می توانید آن را به همراه غذا یا شیر مصرف کنید. اما در صورتی که بعد از مصرف این قرص دچار کاهش حافظه شدید حتما با مشاور دارویی تماس بگیرید. مردم می توانند آسپرین را بدون نسخه را برای استفاده های روزمره شامل تسکین سردرد، کاهش تورم و کاهش تب میخرند. آسپرین یک داروی رایج برای تسکین دردهای جزئی، درد و تب است. حتما بخوانید: مصرف فلوکستین در شب بهتر است یا روز؟ آمی تریپتیلین بهتر است یا نورتریپتیلین ؟ نورتریپتیلین می تواند با بسیاری از داروهایی که در حال مصرف کردن هستید تداخل ایجاد کرده و باعث بروز عوارض جانبی ناخواسته شود.ممکن است با تغییر ساعات مصرف برخی از داروها بتوانید از برخی از این عوارض جانبی جلوگیری کنید. می توانند عوارض جانبی ناخواسته ای داشته باشند. این داروها ممکن است افکار یا اعمال خشن و انتحاری را در کودکان و نوجوانان افسرده افزایش دهد بنابراین کودکان تحت درمان با این داروها باید به دقت از نظر بروز اثرات رفتاری ناخواسته زیر نظر باشند . اگر مصرفکننده در طی درمان با آلپرازولام، دچار افکار یا احساسات عجیب شود، باید موضوع را با پزشک در میان بگذارد.

عوارض فلوکستین ۲۰

سلام آقای دکتر من دوازده سالم که بود پدرم فوت کردن و حدود دوسال قبلش هم بیمار بودن زندگی تو اون شرایط باعث شد من دچار وسواس و اضطراب و افسردگی بشم که با دکترای متعددی که رفتم فلوکستین پیشنهاد شد و تا الان که ۲۳سالمه میخورم حتی یکبار سرخود قطع کردم و برگشتم به همون علایم افسردگی و وسواس ،به خاطر سندرم پای بیقرار امروز دکتر گفتن دلوکستین به جای فلوکستین استفاده کنم ولی مشکل من اینه من خودم میدونم اینا داروی اعصابه من خودم دانشجوی رشته پرستاری هستم ولی دوس ندارم کسی بدونه من این قرصارو میخورم خیلی خجالت میکشم به خاطر این که من دارم داروی اعصاب میخورم نمیخوام باور کنم اینا داروی اعصابه مگه من مشکلم خیلی حاده آقای دکتر ؟ یکی از دوستانم که روانشناسی خوانده، معتقد است من با چند جلسه رواندرمانی میتوانم خاطره تلخ شکست را فراموش کنم. ممکن است با مصرف این دارو دچار سرگیجه شوید، بنابراین بهتر است از انجام کارهایی که نیازمند دقت هستند خودداری کنید. همچنین برای جلوگیری از سکته قلبی در افرادی که در گذشته دچار حمله قلبی شده اند یا آنژین دارند (درد قفسه سینه که زمانی رخ می دهد که قلب اکسیژن کافی دریافت نمی کند) تجویز می شود.

کپسول فلوکستین ۲۰

متاسفانه اکثر جوانانی که داروی ضد افسردگی مصرف می کنند دچار اختلالات فکری و رفتاری و حتی احساس خودکشی هم در آن ها دیده می شود.پس در زمان مصرف این دارو حتما به تغییرات رفتاری خود دقت داشته باشید. مصرف فلوکستین بخصوص در 3 ماهه ی اول بارداری موجب بیماریهای جدی مانند افزایش فشارخون ریوی در نوزادان (PPHN) میشود. روانپزشکان معمولا برای درمان افسردگی یا اضطراب در کودکان اگر نیاز به دارو وجود داشته باشد، خط اول انتخاب را فلوکستین قرار میدهند. بیماران مبتلا به اختلال وسواس اجباری به طور معمول از یک SSRI مانند پروزاک استفاده می کنند که بسته به نیاز یا شرایط فرد دارد. این دارو باید در ظرف محتوی خود قرار گرفته، درب ظرف محکم بسته شده و به دور از دسترس کودکان نگه داشته شود. جهت جلوگیری از مسمومیت کودکان خردسال باید همواره درب ظروف دارویی را محکم بسته و آن ها را در محلی ایمن قرار داد. از آنجایی که بسیاری از ظروف محتوی دارو به آسانی توسط کودکان باز می شوند باید این موارد را به دور از دید و دسترس کودکان قرار داد. ظرف محتوی دارو باید در دمای اتاق و به دور از نور، گرما و رطوب بیش از حد (حمام) قرار گیرد.

این عضلات در حالت هوشیاری باید تونیسیته یا کشش مشخصی داشته باشند تا بتوانند سر شما را به صورت مستقیم نگه دارند اما در هنگام خواب این تونیسیته یا کشش عضلات از بین رفته و سر می افتد. دارو و داروهای دیگر که فلوکستین و لاغری لازم نیست از بین ببرید را حفظ نکنید. بین مصرف نورتریپتیلین با داروهای بازدارندهی بازجذب سروتونین (SSRI ) باید حداقل 5 هفته فاصله زمانی وجود داشته باشد . همچنین یک داروی ترکیبی از پروزاک و زیپرکسا با نسبت مشخص و ثابت به نام سیمبیاکس هم وجود دارد که به شکل کپسول است. یکی از نام های تجاری این دارو الیکوئیس است. آسپرین یک علامت تجاری متعلق به شرکت داروسازی آلمانی بایر است. این دارو به میزان وسیعی در بافتهای بدن توزیع شده و میزان باند پروتئینی پلاسمائی آن ۹۵% است. بنابراین نمی توان دوز مصرف مطلقی برای همه بیماران در نظر گرفت؛ بلکه باید براساس بررسی های صورت گرفته میزان آن را مشخص کرد.» درخصوص روش مصرف هم دکتر رنجبر تاکید می کند این دارو به صورت قرص رایج است و باید با آب بلعیده شود و جویدن این دارو توصیه نمی شود. برای جلوگیری از سکته های ایسکمیک (سکته های مغزی که زمانی رخ می دهد که یک لخته خون جریان خون به مغز را مسدود می کند) یا سکته های کوچک (سکته های مغزی که وقتی جریان خون به مغز برای مدت کوتاهی مسدود می شود رخ می دهد) توصیه می شود.

بدون توصیه پزشک، مصرف فلوکستین در دوران بارداری را شروع یا متوقف نکنید. اپیکسابان از انعقاد طبیعی خون جلوگیری کرده و به همین دلیل خونریزی دیر تر متوقف می شود. داشتن دریچه قلبی مصنوعی یا خونریزی شدید و غیر قابل کنترل در هر ناحیه از بدن را باید با پزشک در میان گذاشت. 9- مصرف برای زنان باردار ممنوع نیست اما باید کاملا محتاطانه و زیر نظر پزشک مصرف شود. امکان دارد معاینه پزشک ضروری باشد. اپیکسابان به دسته دارویی به نام مهار کننده های عامل Xa تعلق دارد. داروی آپیکسابان جهت پیشگیری از بروز سکته مغزی یا لخته های خونی در افرادی تجویز می شود که به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا بوده و عامل آن بیماری دریچه قلب نیست. فلوکستین حتما باید توسط پزشک تجویز شود و تهیه آن بدون نسخه پزشک، مجاز نیست. با این حال باید از ریختن آن ها در دستشویی خودداری کرد. بهترین راه جهت دور ریختن این دارو تحویل آن به دارو خانه ها یا ماموران ویژه شهرداری است. دارو های غیر مصرفی باید به گونه ای دور ریخته شوند که امکان مصرف آن ها توسط کودکان، حیوانات و دیگر افراد وجود نداشته باشد.

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود

داروها از دسترس و چشم کودکان و حیوانات خانگی دور باشد. آسپرین در گروهی از داروها به نام سالیسیلات ها قرار دارد. هر فردی که هوشیاری خود را از دست بدهد به مراقبت های پزشکی فوری نیاز دارد. در صورت نیاز به انجام جراحی از جمله جراحی دندان باید پزشک یا دندان پزشک را از مصرف اپیکسابان اطلاع داد. در صورت نیاز مصرف در دوران بارداری باید زیر نظر پزشک و با اجازه ایشان صورت گیرد. در صورت نیاز به قطع مصرف این دارو به دلیل جراحی، پزشک می تواند داروی دیگری را جهت پیشگیری از تشکیل لخته های خونی تجویز کند. سیتالوپرام: اوج غلظت پلاسمایی ۴ ساعت پس از تجویز رخ می دهد. درصورت تزریق داخل نخاعی متریزامید همزمان با مصرف این دارو، احتمال بروز حملات تشنجd افزایش می یابد و بنابراین باید از 48 ساعت قبل و تا 24 ساعت بعد از میلوگرافی مصرف نورتریپتیلین قطع شود. فیبریلاسیون دهلیزی بیماری است که در آن تپش قلب نامنظم بوده و احتمال تشکیل لخته و بروز سکته مغزی افزایش می یابد. این برای عملکرد قلب و مغز، حرکت عضلات و بسیاری از فرایندهای بدن مهم است.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما