هفت درمان خانگی موثر برای سنگ کلیه

[ad_1]

درد به هر شکلی آزاردهنده است. اما بسیاری از افراد بر این باورند که درد کلیه ها با درد شکم یکی است.

اگر سنگ کلیه دارید یا اغلب به آن مبتلا هستید، می توانید از درمان های خانگی در این مقاله استفاده کنید. با این حال مراقب هشدارها باشید و از داروهایی که برای شما آورده ایم به جای مقاله استفاده نکنید.

1. آبلیمو

یکی از بهترین راه های درمان سنگ کلیه، استفاده از آب لیمو است. می توانید هر چقدر که می خواهید آب لیموی تازه را به ذائقه خود اضافه کنید. لیمو حاوی سیترات است. مواد شیمیایی که از تبدیل کلسیم به سنگ کلیه جلوگیری می کند. سیترات همچنین می تواند سنگ های کوچک را آسیاب کند و باعث دفع آنها با درد کمتر شود.

. روغن ریحان

ریحان که خوشبختانه در کشور ما به وفور یافت می شود، علاوه بر طعم و عطر، خواص بسیاری نیز دارد. از جمله آن برای کلیه ها مفید است. ریحان حاوی اسید استیک است که سنگ کلیه را تجزیه می کند و دفع مدفوع را آسان می کند.

جالب است بدانید که آب ریحان در گذشته برای درمان سنتی مشکلات گوارشی و التهابی استفاده می شده است. امروزه خواص ضد التهابی ریحان به دلیل خواص آنتی اکسیدانی غنی آن به اثبات رسیده است و از این رو می تواند در درمان بیماری های کلیوی موثر باشد.

می توانید از ریحان خشک یا تازه برای تهیه چای استفاده کنید و چند فنجان در طول روز بنوشید. همچنین می توانید آب ریحان را به اسموتی یا آبمیوه اضافه کنید.

هشدار: به یاد داشته باشید که مصرف آب ریحان بیش از شش هفته مجاز نیست و می تواند منجر به افت فشار خون، افت قند خون و افزایش خطر خونریزی شود.

3. سرکه سیب

اولین موردی که درمان بیماری کلیوی را در خانه توصیه می کنیم، استفاده از آب لیموی تازه است. درست است که سایر ترشی ها مانند آب، سرکه سفید و سرکه بالزامیک هر کدام خواص خوب خود را دارند، اما بعد از آبلیمو، سرکه سیب نقش مهمی در از بین بردن سنگ ها دارد. به همین دلیل، علاوه بر آب لیمو و آبلیمو، خوب است سرکه سیب را با قیمتی مناسب در لیست خود خریداری کنید.

سرکه سیب حاوی اسید استیک است و بنابراین در حل کردن سنگ کلیه موثر است. علاوه بر این، ممکن است هنگام ادرار کردن درد کمتری داشته باشد. علاوه بر این که برای همه سرکه سیب مناسب است، خواص زیادی نیز دارد که به اندازه کافی خوب است که از آنها بهره مند شوید، دو قاشق غذاخوری سرکه را با 6 تا 8 اونس آب خالص (175 تا 225 میلی لیتر) مخلوط با آب آشامیدنی مخلوط کنید. در طول روز.

هشدار: مراقب باشید روزانه بیش از یک بطری 225 میلی لیتری از این محلول ننوشید.

  • می توانید سرکه سیب را مستقیماً به سالاد اضافه کنید.
  • مصرف زیاد سرکه سیب می تواند منجر به کاهش پتاسیم و پوکی استخوان شود.
  • افراد مبتلا به دیابت باید در مصرف این دارو احتیاط کنند و سطح قند خون خود را در طول روز به دقت کنترل کنند.
  • اگر انسولین، دیگوکسین یا دیگوکس مصرف می کنید و از داروهای ادرارآور مانند اسپیرونولاکتون استفاده می کنید، نباید سراغ سرکه یا سرکه سیب بروید.

4. آب کرفس

به نظر می رسد آب کرفس رنگ سم زدایی دارد که در ایجاد سنگ کلیه نقش دارد و سالهاست که در درمان های سنتی و خانگی بیماری های کلیوی استفاده می شود.

  • برای تهیه آب کرفس کافی است چند ساقه آبدار کرفس را در مخلوط کن بریزید و عصاره به دست آمده را در طول روز بنوشید.
  • اگر فشار خون پایین دارید، تحت عمل جراحی هستید یا اختلالی دارید که منجر به خونریزی می شود، نباید آب کرفس بنوشید.
  • همچنین اگر از لووتیروکسین، لیتیوم یا لیتیوم، ضدآفتاب هایی مانند سوترت یا ایزوترتینوئین و آرام بخش هایی مانند آلپرازولام یا زاناکس استفاده می کنید، نباید آب کرفس بنوشید.

5. رسوب آب لیمو

قرن هاست که از آب لیمو برای بهبود عملکرد کلیه ها استفاده می شود. جالب است بدانید که آب انار سموم و سنگ های موجود در ادرار را دفع می کند. لیمو سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند کلیه ها را سالم نگه دارد و از سنگ کلیه جلوگیری کند. همچنین مصرف آب لیمو باعث کاهش اسیدیته ادرار و کاهش اسیدیته آن برای کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه می شود. محدودیت خاصی برای مصرف آب انار در طول روز وجود ندارد. اما اگر از داروهای کبد، درمان های فشار خون مانند دیورل یا کلروتیازید و روزوواستاتین یا کرستور استفاده می کنید، نباید آب سیب بنوشید.

6. عصاره ریشه قاصدک

قاصدک یک مقوی ایده آل برای کلیه ها است که به عنوان یک محرک برای تولید صفرا نیز عمل می کند. به نظر می رسد این عملکرد قاصدک باعث از بین بردن مواد زائد، افزایش ادرار و بهبود هضم می شود. قاصدک همچنین حاوی انواع ویتامین های A، B، C و D و مواد معدنی مهمی مانند پتاسیم، آهن و روی است.

  • می توانید چای ریشه قاصدک را بخرید یا خودتان ریشه قاصدک را با پوست پرتقال، زنجبیل و سیب درست کنید. به خاطر داشته باشید که برخی از افراد ممکن است پس از نوشیدن این چای دچار سوزش سر دل شوند.
  • اگر از داروهای رقیق کننده خون، آنتی بیوتیک ها، آنتی اسیدها، لیتیوم و دیورتیک ها مانند اسپیرونولاکتون استفاده می کنید، نباید از این دارو استفاده کنید.

هشدار: قبل از استفاده از دمنوش ریشه قاصدک حتما با پزشک مشورت کنید، زیرا این گیاه می تواند با بسیاری از داروهای دیگر تداخل داشته باشد، همچنین می توانید این مقاله در مورد موارد مصرف، فواید و عوارض آن را مطالعه کنید.

7. مصرف بیش از حد آب

آب بهترین نوشیدنی مایع است که در فعالیت های روزانه افراد مبتلا به سنگ کلیه گنجانده می شود و باید با ادرار رنگ روشن مصرف شود. ادرار تیره در بسیاری از موارد نشان دهنده کم آبی بدن است.

منبع: ایرنا

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما